|
Hjælp søges til hdmi hovedpine |
Besvar |
Forfatter | ||
soulgazer
Junior bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
Emne: Hjælp søges til hdmi hovedpine Sendt: 16-August-2011 kl. 20:22 |
|
Hejsa
Jeg søger lidt råd mht. til tilkobling af enheder til surround receiver/TV via HDMI. Jeg har for nyligt lavet større udskiftning af mit aldrende gear som nu består af: Marantz NR1602 (4 HDMI 1.4 ind, en ud (ARC)) Sharp LC-46LE831s (4 HDMI ind - HDMI1 m/ARC og givetvis den som er 3D/1.4) Oppo BDP-93 TDC TV (HomeTrio) Wii (med hdmi adapter - mest fordi component indgangene på TV vender bagud og hdmi'erne til siden) Medion DVD/HD optager (næste på pensionslisten og ikke så vigtig i setuppet) Herlighederne styres af en Logitech Harmony 900 fjernbetjening. P.t. er alle enhederne koblet til NR162 så der kun går et kabel op til TV'et - og det er jo som sådan fint nok når der ønskes lyd ud af receiveren hvilket dog desværre ikke altid er tilfældet. Fjernsyn ses ofte blot med lyd fra Sharp og børnene ser tit bluray uden det store surround setup. NR1602 tilbyder HDMI passthrough i standby (glimrende feature) som enten kan fastindstilles til en af HDMI portene eller dynamisk til den seneste anvendte. Jeg håndterer dette ved at have aktiviteter på fjernbetjeningen som, hvis det er uden surround der ønskes, tænder NR1602 - sætter den ønskede hdmi - og slukker igen. Herved tilsikres at der er passthrough på den ønskede hdmi. MEEN betyder jo at receiveren tændes/slukkes en del som jeg gerne vil undgå (er sikkert det sundeste for receiveren) Jeg ser selv følgende mulighederne som primært er dem jeg søger input til (kort historie lang...)
Jeg håber at i kan kaste lidt lys i mit mørke... soulgazer |
||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 14:20 | |
Som jeg læser det, er din største bekymring, at receiveren tændes og slukkes ret ofte. Er løsningen så ikke, at lade den stå tændt konstant? Eventuelt kan du oprette en aktivitet, som slukker alt udstyr, fx når i går til ro samt oprette en aktivitet, der tænder receiveren, når den skal i gang igen?
|
||
soulgazer
Junior bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 14:29 | |
Det er ihvertfald en stor en af dem... Der er selvfølgelig også aspektet om hvad rent faktisk måtte være teknisk optimalt - her tænker jeg på billed og lyd... At lade receiveren stå på mere end standby når den ikke bruges strider lidt imod min miljøbevidsthed, selvom det sikkert ikke er så dyrt igen Jeg har indtil videre fået mig talt varm på at lade receiveren stå med fast HDMI port som passthrough (TV hdmi'en) og så indført husordenen "Bluray SKAL ses med surround" - så har jeg ihvertfald fået minimeret behovet for størstedelen af tænd/hdmi skift/sluk situationerne... |
||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 14:35 | |
Din marantz trækker max 250 watt; men det er, når alle kanaler kører med fuld saft, så mon ikke det er et godt stykke under 100 watt, hvis den bare står tændt uden at lave noget? Standby-forbruget er 0.2w. (http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=AVReceivers&ProductId=NR1602)
Men fin løsning at køre med den fulde pakke, man kan lige så godt opdrage resten af familien til altid at have den bedste lyd ;-) EDIT: rettet sidste afsnit, som var totalt forvrøvlet ;-)
Redigeret af dreamz - 17-August-2011 kl. 14:59 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 15:20 | |
Tag en Panodil!
|
||
soulgazer
Sendt: 17-August-2011 kl. 15:35 | |
Hva' er strømforbruget på den? |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 15:55 | |
|
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 18:38 | |
Nej, den er ikke. Det har kostet CO2 at fremstille og transportere den og det får du ikke igen når du indtager den.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 18:46 | |
Hvis Hr Møller har transporteret det på Emma, så kan man trække lidt fra der på miljøet, på trods af størrelsen så er den rimelig grøn.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |