|
Viasat -forsinkelse på lyd |
Besvar |
Forfatter | |
Bolt
Bruger Oprettet: 04-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
Emne: Viasat -forsinkelse på lyd Sendt: 17-August-2011 kl. 13:45 |
Hej.
Jeg har lige skiftet mit TDC-trio tv ud med en Danmarkspakke fra Viasat, og undrer mig en del over forsinkelse på lyden. Det er ikke lige stort problem på alle kanaler, hvilket igen gør det sværere at indstille sig ud af problemet. Jeg har dog ramt en indstilling, der passer til det meste. Jeg ringede til Viasat for at spørge, om der var noget i vejen. Her fik jeg at vide, at det var fordi, at jeg på meget usædvanlig vis havde sat hdmi fra tv-boksen til forstærkeren og derfra op i tv'et. Er det ikke normalt?
|
|
Bertel Bolt-Jørgensen
Bertel Bolt Kommunikation: Gode historier - Her og nu Bertel Bolt Kommunikation tlf. +45 27 14 36 66 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 13:53 |
Der er ingen grund til at gøre det, til HD lyd, ja dertil er det nødvendigt, men det får du ikke fra din modtager, prøv med en Coax/Toslink til Reciveren i stedet for, og se om det ikke ændrer på det. Der er så også den fordel, at så behøver Reciveren ikke være tændt for at se TV.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Sendt: 17-August-2011 kl. 20:54 |
Jeg har min igennem en Onkyo forstærker uden de mindste problemer. Og før det igennem en Yamaha. Så spørgsmålet er vel egentlig om du også har forsinkelse på andre ting der går igennem din forstærker? Og om boksen er sat ordentlig op til HD lyd.
Ellers så prøv med andre HDMI kabler, et af gangen. Og til sidst prøve den direkte til tv'et (hvis det hjælper, så kan det jo kun være din opsætning.) Hvis det ikke hjælper (det skal dog lige nævnes at DRHD har lidt generale problemer) Så synes du skal prøve at hive fat i dem igen.
|
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |