|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() Sendt: 18-August-2011 kl. 10:40 |
) Hejsa
Jeg har netop købt sorround system og tilkoblet min ganske alm. pc til receiveren og fladskærmen. Video overføres via alm skærmkabel (ikke DVI) Lyd via et jackstik (enkelt i computeren og dobbelt i receiveren) Jeg har haft en del brummelyde i højttalerne, men håber det bliver fikset når jeg får isat en ground loop isolator mellem pc og receiver. Jeg går udfra (og ja jeg er lidt blank på området ![]() Hvis ja så kunne det da være sjovt at se film i sorround og hvad skal jeg så opgradere ? Jeg har ind i mellem lidt performance problemer på pc'en, når det er sådan nogen 8GB film, så skal jeg ikke have foretaget meget på pc'en inden afspilning for at det hakker. |
|
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
For at kunne få surround fra PCen, kræver det at den har den mulighed, altså at lydkortet understøtter multikanallyd, derudover skal den så tilsluttes til Reciveren med enten HDMI eller Toslink/Coax.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
ok så skal jeg næsten købe mig et lydkort men det kan vel ikke fås med HDMi ud, eller er det lige så fint med coax/toslink ? (aner ikke hvad toslink er)
|
|
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Lydkort har ikke HDMI, det er på Grafikkortet. Har PCen ikke et lydkort med 5.1 eller mere, så skal du købe et externt USB kort http://www.pricerunner.dk/sp/usb-lydkort-5.1.html http://www.tweakup.dk/article/396/dk/ http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=96157
Der er mange flere når man leder efter det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
ok takker.
Så hvis jeg køber et usb lydkort så skulle jeg kunne afspille i 5.1 Overvejer om man skulle skifte hele pc'en ud, men jeg har et se og smid væk forhold til film, så et egentligt mediecenter er ikke nødvendigt. |
|
|
![]() |
Så er det da unødvendigt at rippe dem til en HDD for at se dem, det vil man da kun gøre med noget der skal gemmes.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
yeps -jeg ripper heller ikke men låner af en jeg kender der gør.
Ser filmen og sletter den.
|
|
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |