recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pc afspilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpc afspilning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Emne: pc afspilning
    Sendt: 18-August-2011 kl. 10:40
) Hejsa

Jeg har netop købt sorround system og tilkoblet min ganske alm. pc til receiveren og fladskærmen.

Video overføres via alm skærmkabel (ikke DVI)

Lyd via et jackstik (enkelt i computeren og dobbelt i receiveren)

Jeg har haft en del brummelyde i højttalerne, men håber det bliver fikset når jeg får isat en ground loop isolator mellem pc og receiver.

Jeg går udfra (og ja jeg er lidt blank på området Wink ) at man ikke kan afspille sorround når lyden kommer fra det lille jackstik, men er dvdrip overhovedet i sorround ?

Hvis ja så kunne det da være sjovt at se film i sorround og hvad skal jeg så opgradere ?

Jeg har ind i mellem lidt performance problemer på pc'en, når det er sådan nogen 8GB film, så skal jeg ikke have foretaget meget på pc'en inden afspilning for at det hakker.

Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 10:57

For at kunne få surround fra PCen, kræver det at den har den mulighed, altså at lydkortet understøtter multikanallyd, derudover skal den så tilsluttes til Reciveren med enten HDMI eller Toslink/Coax.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 11:00
ok så skal jeg næsten købe mig et lydkort men det kan vel ikke fås med HDMi ud, eller er det lige så fint med coax/toslink ? (aner ikke hvad toslink er)

Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 11:10

Lydkort har ikke HDMI, det er på Grafikkortet. Har PCen ikke et lydkort med 5.1 eller mere, så skal du købe et externt USB kort  http://www.pricerunner.dk/sp/usb-lydkort-5.1.html   http://www.tweakup.dk/article/396/dk/   http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=96157
Der er mange flere når man leder efter det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 11:51
ok takker.

Så hvis jeg køber et usb lydkort så skulle jeg kunne afspille i 5.1 

Overvejer om man skulle skifte hele pc'en ud, men jeg har et se og smid væk forhold til film, så et egentligt mediecenter er ikke nødvendigt.

Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 11:58

Oprindeligt skrevet af Jasper Jasper skrev:

jeg har et se og smid væk forhold til film,

Så er det da unødvendigt at rippe dem til en HDD for at se dem, det vil man da kun gøre med noget der skal gemmes.
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 12:04
yeps -jeg ripper heller ikke men låner af en jeg kender der gør.

Ser filmen og sletter den.

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu