recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signalproblemer med Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignalproblemer med Boxer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lasse2211 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Signalproblemer med Boxer
    Sendt: 20-August-2011 kl. 02:47
Hej.

Jeg er begyndt at have problemer med min Boxer TV installation i huset. Da jeg fik hardwaren installeret var der problemer allerede fra start. Billedet frøs / pixelerede og enkelte kanaler kunne jeg ikke se. På det tidspunkt havde jeg en udvendig antenne ude på gavlen, men jeg har et anstrengt forhold til at komme op i højden på en stige, så jeg valgte at kontakte min lokale Expert forretning og forelagde dem problemet.

De sendte en mand ud og hurtigt stod det klart, at min gamle antenne var mindre værd end brugt toiletpapir. Montøren havde alverdens måleudstyr med sig og han sagde til mig, at jeg sagtens kunne nøjes med en ny antenne oppe under loftet. Fino, den klarer du, mester :-)

Den nye antenne kom op og straks så tingene væsentligt bedre ud. Nu er der gået nogle måneder og jeg har egentlig været ganske godt tilfreds med det. Det er jeg så ikke helt længere.

Jeg er begyndt at 'bokse' med signalproblemer. Billedet fryser eller pixelerer kortvarigt og lyden smutter ved samme lejlighed. Der er ikke foretaget nogle ændringer på selve installationen, siden Expert har været her.

Her er et 45 sekunders klip fra i onsdags. Jeg skal nok lige gøre opmærksom på, at det er optaget med et lille kompakt kamera så lyd/billedkvalitet er en tam omgang. Men det viser tydeligt mit problem.

Prøv så at forestille jer, hvordan det er at se søndagsfilmen på TV2 - en god film 'uden afbrydelser'. Det vil jeg ikke kommentere yderligere på.

Klippet stammer fra min Triax T-HD 409 VA modtager i stuen. På samme installation er der ude i køkkenet tilsluttet en Sagem DT 85B HD, som har lidt Fætter BR plastik-look over sig i forhold til Triax modtageren. Ikke desto mindre leverer Sagem boksen et knokkel-stabilt billede hele tiden. Jeg kan stille mig mellem stue og køkken og se begge tv samtidigt. Mens Triax modtageren viser sine hjerneblødninger på det store plasma tv i stuen, så ånder alt fred og ro på det lille 19" LCD i køkkenet. Fruen i huset tager kaffekoppen med ud i køkkenet, når hun vil se hendes yndlingsserier i fjernsynet. Signalet i stuen gør ikke noget godt for hendes humør og ditto her sådan set.

Bytter jeg rundt på modtagerne følger problemet med Triax boksen.

Min installation ser ud som følgende:
Geografisk placering: Hornum ved Aars, Nordjylland. Nærmeste sender: Nibe.
Antenne: Yagi 14 elementer k21-69 (min antenne sidder indvendig under taget)

Specs:
Forstærkning: 13,5 dB
Front/back forhold: 25 dB
Åbningsvinkel: ± 21°.
Vindlast: 54 N.

Splitter:

Signal information:

Styrken ser ikke alt for god ud, men jeg mener at ham gutten fra Expert nævnte noget med, at den vigtigste faktor var signalkvaliteten, men jeg kan huske forkert.
BER-værdien ligger og fræser op og ned med mellem ca. 1100 og op til 3500 i 1-sekunders intervaller.
Udfaldene, som er vist i Youtube vidoen, er periodiske. Det har dog taget til her på det sidste. Men det ændrer ikke på billedet fra Sagem boksen, som er stabilt hele tiden.

Jeg mistænker selv Triax modtageren for at være synderen, idet den fra Sagem fungerer helt suverænt. Jeg har ikke grund til at mistænke mine antenneforhold, idet jeg har haft Expert med på sidelinjen - men dermed ikke sagt at jeg afviser det 100%.

Jeg er i forvejen ikke særlig begejstret for Triax modtageren. Fjernbetjeningen er møgelendig og jeg savner også et display. Oh well, det kan jeg leve med men når jeg nu kommer ud for det her med signalet, så er jeg klar til at kaste penge efter en ny / bedre modtager med HDD eller eSata tilslutning.

Men igen.... med mindre at Triax modtageren er notorisk berygtet for at være alt for krævende mht. input signal, så kan jeg jo nok risikere, at stå i samme situation med andet udstyr Confused

Lige nu søger jeg råd og evt. lidt tekniske forklaringer på, hvad der foregår her i huset. Det er ved at drive os begge til vanvid når det står på.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Panasonic TX-P42G10E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 03:00
Hvorfor skrotter du så ikke bare Triaxen, og køber en Sagem mere?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 03:06
Den er også tæt på at blive arkiveret lodret, men inden jeg gør noget drastisk så kunne det være rart nok at få andre øjne på sagen først Wink
Panasonic TX-P42G10E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 03:22
Ja men Lasse, du skriver: Fruen i huset tager kaffekoppen med ud i køkkenet, når hun vil se hendes yndlingsserier i fjernsynet. Signalet i stuen gør ikke noget godt for hendes humør og ditto her sådan set.
Så hvordan kan du, Lasse, overhovedet gennemtænke andre løsninger
Her ville det være "Killing Me Softly" hvis det ikke bare fungerede
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af Lasse2211 Lasse2211 skrev:

Jeg er begyndt at 'bokse' med signalproblemer. Billedet fryser eller pixelerer kortvarigt og lyden smutter ved samme lejlighed.

Klippet stammer fra min Triax T-HD 409 VA modtager i stuen. På samme installation er der ude i køkkenet tilsluttet en Sagem DT 85B HD, som har lidt Fætter BR plastik-look over sig i forhold til Triax modtageren. Ikke desto mindre leverer Sagem boksen et knokkel-stabilt billede hele tiden.

1. Byt modtagerne rundt - flytter problemet med modtageren?

2. En del 409'ere havde et problem med et krystal, hvor gammel er din?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 12:33
Jeg har selv 405'eren, og fik den byttet pga dårlig signalmodtagelse. Signalstyrken på din er alt for lav. BER tallet, som står for Bit Error Rate, skal være tæt på nul, for at slippe for pixellering og udfald.

Jeg er næsten 100 på at det er en dårlig krystal. Jeg har bare jordens flotteste billede på min i dagSmile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

2. En del 409'ere havde et problem med et krystal, hvor gammel er din?

Det er et godt spørgsmål. Jeg fik den leveret af Boxer omkring april måned i år. På selve modtageren har jeg ikke kunnet finde oplysninger om produktionsdato.

Det bedste svar jeg kan give er, at den kører med hardware version 2.3 og firmware version 1.151.
Om så hardware versionen indikerer, at der er brugt nyere eller ældre krystaller aner jeg ikke Confused Måske er der andre, der kan svare på det.

...og ja, problemet følger med modtageren, hvis jeg sætter den til ude i køkkenet. Ved samme lejlighed har jeg sat Sagem boksen til i stuen og det har ikke givet problemer.

Den viser i øvrigt en signalstyrke på 58% og signalkvalitet på 98% i begge rum.

Redigeret af Lasse2211 - 20-August-2011 kl. 14:53
Panasonic TX-P42G10E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har selv 405'eren, og fik den byttet pga dårlig signalmodtagelse. Signalstyrken på din er alt for lav. BER tallet, som står for Bit Error Rate, skal være tæt på nul, for at slippe for pixellering og udfald.

Jeg er næsten 100 på at det er en dårlig krystal. Jeg har bare jordens flotteste billede på min i dagSmile

Det kunne da godt tyde på, at jeg skulle forhøre mig hos Boxer kundeservice først. Om jeg så kan få dem til at købe forklaringen om en mulig dårlig krystal vil tiden vise. Et eller andet skal der gøres ved det. Min arbejdsdag begynder kl. 15 og slutter først til midnat og derfor optager jeg en del programmer, som jeg ser senere. Dette har jeg så måtte opgive en del gange på det seneste pga. forstyrrelser i billed og lyd.  Det har jeg ikke tålmodighed til at se på i længden.
Panasonic TX-P42G10E
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 12:17
Har for 3 uger siden modtaget Triax-boksen fra bokser og jeg har samme problem.
Har ingen problemer med nogle af de andre bokse af andet mærke jeg har i huset.
Har også prøvet med en stueantenne og det er same shit.

Nu har jeg skrevet både til Boxer og Triax og venter bare på svar.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 14:48
Jeg er bange for at du kommer til at vente længe.

Send den omgående reparation.
SmileSmileSmile
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg er bange for at du kommer til at vente længe.

Send den omgående reparation.
SmileSmileSmile
Næ det var nu ikke så slemt.
Der var en mand fra Triax der lige har ringet til mig.
Jeg skal lave en test på de UBCA-tal der er i signalmodtagelsen og hvis de overskrider en vis grænse skal den til rep. og have nye krystaller i.
Super service.

Redigeret af Mads333 - 28-Oktober-2011 kl. 15:31
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 01:26
Jeg tog kontakt til Boxers kundeservice og hørte fra dem 3 uger senere. Her aftalte vi, at de sendte en ny modtager til mig og jeg skulle vende tilbage dem med resultatet.
Resultatet med den nye modtager var væsentligt bedre men der var stadig samme problemer dog ikke nær så ofte.

De fik en mail med en status og jeg hørte ikke fra dem længe. I mellemtiden havde jeg lånt en Sagem DTR 94160 af en kollega og det fungerede bare perfekt. Det gjorde så, at jeg investerede i min egen, hvilket jeg absolut ikke har fortrudt. Nu er mit problem løst. Godt nok er den ikke så køn og bruger interfacet i menuen giver næppe tårer i øjnene af lykke - men.... det virker i den grad.

Da Boxer sendte mig en ny modtager fik jeg hele pakken med en ekstern disk og jeg skulle have returneret den "gamle" til dem. Nu havde jeg jo købt en hel anden modtager og havde/har for så vidt ikke længere brug for Triax modtageren.
Uden at have hørt fra dem sendte jeg så endnu en mail. Denne gang med et forslag om at jeg returnerede begge Triax modtagere men ville gerne beholde de 2 eksterne harddiske. Sådan nogle kan man jo altid bruge Smile
Og så gik der ikke kort tid før der kom svar tilbage, hvor de kort og godt beklagede ventetiden og sagde at jeg ikke behøvede at returnere noget som helst og gerne måtte beholde alt udstyr. That's it Confused

Så nu er de to Triax modtagere lagt pænt ned i kasserne og gemt væk, mit problem er løst og i princippet har jeg scoret en ekstra harddisk. At det så prismæssigt ikke går helt op hvad jeg gav for Sagem modtageren, er en hel anden sag Smile

Redigeret af Lasse2211 - 30-Oktober-2011 kl. 01:27
Panasonic TX-P42G10E
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu