|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() Sendt: 19-August-2011 kl. 12:08 |
Hey.
Jeg har et intel D945GCLF2 atom 330 board, med 2 gb ram, som jeg tidligere har kørt min WHS på uden problemer. Jeg har nu fået den ide at jeg ville bruge det til et mini mediecenter i køkkenet, som skulle kunne vise live tv via hdhomerun, samt optaget tv fra serveren. Skulle den kunne vise en dvd film via mymovies er det bonus, det samme med evt blu ray og andet HD materiale. Nå men jeg har smidt win 7 64 bit på den, og det kører bare af H til. Har købt en SSD disk Corsair Nove series 2 60gb, i håbet om at den ville kunne booste lidt performance, da jeg tænker den er lige på den sløje side. Men helt fra selve installetionen, igennem driver opdateringer og windows update osv, har dne bare været helt ufatteligt langsom. Selv load af programmer (som vel ellers burde kører hurtigt med ssd) går mega langsomt. Skift imellem menuer i mediacenter..sløjt sløjt sløjt. Jeg har kørt hdtach på den, og ser ud til at ssd kan det den skal..læser med et snit omkring 200MB/sec, og en access tid på mindre end 0,3ms. Jeg har kigget i task manager og resource monitor imens jeg kørte ting, og selvfølgelig er bliver maskinen brugt, men det ligger som regel på 20-70% cpu alt efter opgave, men den opfører sig som om den kører 100% cpu konstant. Klikker jeg fx på mediecenter genvejen, så viser den ringen som at den er igang..til sidst forsvinder den ring...og så lige pludselig starter det så op...HD lampen lyser ikke hele tiden heller. Det er lige som om den bare intet kan, til trods for den ikke bliver udnyttet maks i hverken ram, cpu eller disk. Har læst lidt herinde, og der er flere som kører win 7 udemærket på en atom 330. Fx kommer den også ofte ud og siger at min usb N wireless kunne køre hurtigere i en usb 2.0 port...men alle porte er jo 2.0 på denne maskine. Disk er sat til at køre ahci. Så skal den have en reinstall, eller er der noget jeg helt overser? |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ja, 945 chipsettet understøtter ikke HW acc af BD mv uden et addon kort. Wireless-ANYTHING er at spørge efter problemer... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
Jeg kan også sagtens acceptere at den ikke kan afspille blu ray, og sågar også dvd..hvis bare den kan se live tv og recorded tv også. Det skal siges at det meste jeg har lavet på den, er foregået med kablet gigabit netværk i mit kontor... nævnte den wireless, fordi det bare var endnu en mystisk opførsel fra maskinen. Har installeret bunkevis af maskiner, men den her opfører sig mystisk. Wireless er også absolut kun af nød...hader det til alt andet end min bærbare og ipad og lign...alle stationære pc'er i huset er kablet :-)
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
hardwaren er kraftig nok til win7. konen køre det på sin netbook med en atom n270 og 1gb ram. køre SD digital tv uden de store problemer. |
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det ville jeg også mene den skulle være. Ikke at jeg forventer den bliver hurtig eller noget.
Men er der andre der har oplevet en install gå helt skævt på den måde? Har aldrig oplevet det før. Er ligesom om tingene bare slet ikke fungerer sammen, selvom det er installeret på normal vis. |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
Det kunne lyde som nogle manglende drivere til bundkortet. Især når Windows påstår at dine usb kører 1.0...
Se om du har en driver cd til bundkortet, eller find drivere på producentens www |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
![]() |
Drivere er hentet fra intels side til win 7, så de skulle være iorden.
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |