|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mosede ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
![]() Sendt: 10-Juni-2006 kl. 07:40 |
I forbindelse med installering af DVBViewer, har jeg hørt at jeg skal bruge BDA drivers i stedet for de medfølgende.
Jeg har søgt efter dem på nettet uden at kunne finde nogen jeg kan installere (jeg kunne finde nogen til FireTV, men de kunne ikke installeres. Jeg har søgt her på forum, og det ser ud som om mange omtaler dem som en selvfølge, jeg kunne ikke finde nogen links til download. Måske er jeg bare blind, - er der ikke een der kan forklare mig lidt om dem og give mig et link til download. |
|
![]() |
|
Slayerwillow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Normalt følger de med dit kort, jeg ved ikke om man kan hente nogle der virker til alle kort. Prøv hjemmesiden for producenten af dit kort, de har normal disse liggende. Redigeret af Slayerwillow - 10-Juni-2006 kl. 07:54 |
|
Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvilket TV-kort er det til? BDA-drivers er nogle, der er udviklet i MCE. Men altså også kan anvendes af andre HTPC-programmer.. Altså TV-kort kommer til at optræde som en enhed i Windows, ligesom printere, modems o.l. F.eks. hvis man anvender Technotrends egne drivers, bliver TV-kortet af windows opfattet som et netkort og ikke et TV-kort.. Redigeret af avh - 10-Juni-2006 kl. 08:24 |
|
![]() |
|
mosede ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
![]() |
Hej, Mit kort er et Hauppauge Nova-T. det kom med nogle drivere, men i forbindelse med en diskussion om DVB-viewer her på forum læste jeg at man skulle bruge BDA-drivers i stedet for Hauppauges medfølgende drivere. Mit TV kort virker udmærket med den medfølgende software (bortset fra at det hakker lidt). Men i DVBViewer kan jeg ikke finde mit Nova-T kort. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hauppuge Nova-T er det samme kort som TechnoTrend budget. Derfor kan disse drivers bruges: http://www.technotrend.de/english/download/download.html (har fået Nova-T kort til at virke med DVBviewer). |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Du kan også vælge at bruge de drivere, der er beregnet til MCE2005, som nævnt af avh. Du finder den seneste version her: http://www.hauppauge.co.uk/downloads/cd/CD-Digital-25b.zip Dem bruger jeg med stor fornøjelse Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Tak skal I have jeg prøver med dem.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det virkede jo fint!!
Det utrolige er at jeg her i Greve fangede 7 tyske kanaler med min stueantenne. Der var dog kun lyd og et felt der nok skulle være billedet - men alligevel. Jeg fik også DR1, DR2 og TV2 fra østjylland sammen med de sjællandske udgaver. Gad vide hvad jeg kan tage når jeg får en antenne sat op på loftet ![]() Jeg har dog stadig det problem at billedet hugger lidt i det - et lille hop pr 4-5 sekund. Min computer er ikke den nyeste, men heller ikke så langsom - Athlon 64 3 GHz, 1 GB ram og 128 MB grafikkort (Nividia Gefiorce Fx 5200). Det er da meget bedre end beskrevet som minimumskrav ved kortet (noget med Pentium III). Er det noget der kan forbedres ved at stille på noget? |
|
![]() |
|
![]() |
Prøv evt. at kigge på, hvis det er DVBviewer: Hvad der bruges af codecs: Options/directx (eks. purevideo, intervideo, cyberlink). Vælg en i stedet for auto. DVBviewer kan sætte en priotering: Options/Extented. Video output: overlay eller VMR9
|
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Jeg har installeret et Terratec DVB-t kort som hedder Cinergy 1200 DVB-T
Det fungerer fint med Terratec's software, som dog ikke kan vise undertekster. Jeg har derfor koebt den fulde version af DVBviewer, som angiveligt skulle kunne fungere med kortet og vise undertekster. DVBviewer kan imidlertid ikke finde kortet, melder 'No Hardware awailable' Har proevet at hente BDA drivere fra Terratec. Pakken hedder 'Cinergy 1200 DVB-T' / 'BDA Driver 4.8.11' / 'WindowsXP(32Bit), den indeholder -Cinergy_1200_DVB-T.inf -TTCinCap.sys -TTCinTun.sys Det er mig bare umuligt at faa disse drivere installeret. Enten insisterer Windows paa at de oprindelige drivere er de bedste eller også melder den 'Den angivne placering indeholder ikke oplysninger om din hardware' Inf filen begynder med ;==================================== ; TerraTec Cinergy 1200 DVB-T ; BDA Driver Install Script for Windows 2000, XP, MCE 2005 ; Copyright (c) 2005-2006, TerraTec Electronic GmbH Hvad goer jeg mon galt, hvad skal jeg goere for at faa det til at virke. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
![]() |
Vil skønne at de bestående drivers til Terratec eget program først skal fjernes... Ved installationen skal du selv udpege hvor de nye BDA-drivers ligger (*.inf filen). Hvis du lader windows automatisk installere driverne vil den sandsynligvis installere Terratecs igen... BDA drivers vil sandsynligvis optræde i kontrolpanelet under video og lydenheder... Først når det er i orden kan du scanne for hardware i DVBviewer og så burde den finde kortet... |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Tak til avh
Dit råd har desværre ikke hjulpet mig. Terratec kortet er iøvrigt et rigtig godt kort. Jeg håber der er nogle der har erfaringer med det. Det findes også i en DVB-C version, som sikkert ikke adskiller sig ret meget fra mit DVB-T kort. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |