recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge HVR-2200 og boxer tv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge HVR-2200 og boxer tv ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2010
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Emne: Hauppauge HVR-2200 og boxer tv ?
    Sendt: 08-August-2011 kl. 13:04
Hej

Ville lige høre om der nogen der har erfaring med at bruger overnævnte tuner til at modtage boxer med? går udfra vis det kan lader sig gøre, at der skal et WinTV-CI modul til
Til top
Munken17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Sted: Vanløse, DK
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 00:37
Der skal CI til, hvis du vil se andet end gratis kanalerne.

OBS HVR-2200 kører kun MPEG-2, dette ændres for danske DVB-t kanaler i januar 2012 til MPEG 4!, du vil altså ikke nødvendig vis kunne se kanalerne herefter...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 00:38
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 08:08
Det kan ikke være rigtigt, det med mpeg2...

Om det er mpeg2 eller mepg4 er underordnet i relation til hardwaren, fordi dekodningen klares i software..

Ovennævnte burde virke med korrekt installeret driver, codecs m.v.

Anvender f.eks. de omtalte CI-modul til dekode Boxer (dog med et tv-kort terratec PCIe dual).
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:21
hmm... så er du nået længer end jeg, hvordan ser dit setup ud? - så viudt jeg har kunne læse mig til  og selv forsøgt, kan jeg kun få CI kort til at afkode en kodet kanal af gangen, selv om tuneren er dual?

Ang. MPEG2/4 - det kan tænkes at det kan klares software mæssigt, tænker blot at hvis signalet har en kodning, og kortet der skal lave det om evt. via CI ikke "kan pakke det ud" da det er komprimeret anderledes vil det ikke komme til at virke.

Tager jeg fejl, er det my bad... Men hvorledes klarer du problematikken??
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:35
Et DVB tv-kort må betrages som et netkort, der henter en bitstrøm.
Denne bitstrøm kan så være encoded på forskellig vis, f.eks. som mpeg2 eller mpeg4.

Kortet er sat op i dvbviewer, som har support af mange DVB-t TV-kort med og uden CI-Cam-interface.

Anvender windows 7 som har de nødvendige codecs indbygget også til at dekode H:264/mepg4. Dvs. dekodning foregår i software.

DVbviewer har support af netop dette hauppauge USB CAM-interface.

Det kan også anvendes med terratec drivers.. (fordi terratec har et tilsvande USB-cam som hardwaremæssigt er identisk)

Men tilsvarende må det kunne anvendes med hauppauge TV-kort og tilhørende hauppauge drivers.

USB ci-interface kan kun tilknyttes den ene tuner.
Man kan se/optage alle kanaler i et mux, når det er ukodet.
Når en kanal er kodet, kan man heller ikke se/optage flere kodet kodet kanaler inden for et MUX. 

Redigeret af avh - 22-August-2011 kl. 12:49
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Munken17 Munken17 skrev:

hmm... så er du nået længer end jeg, hvordan ser dit setup ud? - så viudt jeg har kunne læse mig til  og selv forsøgt, kan jeg kun få CI kort til at afkode en kodet kanal af gangen, selv om tuneren er dual?
Brug en Dreambox som cardserver, og et softcam for hver tuner. Det kræver selvfølgelig noget software som kan bruge softcams.

/Rasmus

Redigeret af RasmusR - 22-August-2011 kl. 17:24
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af RasmusR RasmusR skrev:

Brug en Dreambox som cardserver, og et softcam for hver tuner. Det kræver selvfølgelig noget software som kan bruge softcams.

/Rasmus

Og et softcam der kan klare Boxer..... findes, så vidt jeg ved, ikke.....
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

/Rasmus

Han har ret...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

/Rasmus

Han har ret...
Okay, så blev jeg så klog... Hvad er forklaringen på det? Boxer bruger Viaccess, ikke? Viaccess understøttes af de fleste cardservere til Linux, så vidt jeg ved. Hvad er årsagen? Og betyder det samtidig at man ikke kan se Boxers kodede kanaler på en DB?

/Rasmus

Redigeret af RasmusR - 22-August-2011 kl. 20:24
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 20:33

/Rasmus

Han har ret...
Okay, så blev jeg så klog... Hvad er forklaringen på det? Boxer bruger Viaccess, ikke? Viaccess understøttes af de fleste cardservere til Linux, så vidt jeg ved. Hvad er årsagen? Og betyder det samtidig at man ikke kan se Boxers kodede kanaler på en DB?

/Rasmus

Boxer kræver et Viaccess Secure CAM(3.0)
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:40
Der blev jeg lidt klogere, men også en smule forvirret...!?!

Som jeg forstår det så skal jeg altså have to 2 X  USB CAM-interface (eks: winTv CI) hvis jeg vil optage og se kodet programmer samtidig :

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Når en kanal er kodet, kan man heller ikke se/optage flere kodet kodet kanaler inden for et MUX. 

men jeg ville kunne nøjes med en dual tuner eks: WinTV-NOVA-TD når denne er sat op i DVbviewer

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Kortet er sat op i dvbviewer, som har support af mange DVB-t TV-kort med og uden CI-Cam-interface.

DVbviewer har support af netop dette hauppauge USB CAM-interface.

Det kan også anvendes med terratec drivers.. (fordi terratec har et tilsvande USB-cam som hardwaremæssigt er identisk)

Men tilsvarende må det kunne anvendes med hauppauge TV-kort og tilhørende hauppauge drivers.

og softcam løsningen virker ikke grundet boxers brug af CAM V 3.0:

/Rasmus

Han har ret...

/Rasmus

Boxer kræver et Viaccess Secure CAM(3.0)

Er det rigtigt forstået??
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu