recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabinet til NAS:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabinet til NAS:

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabinet til NAS:
    Sendt: 20-August-2011 kl. 08:00
Jeg er ved at undersøge, hvilke kabinet, der er bedst velegnet som NAS kabinet. Jeg har fundet frem til 3 følgende:

Hvis valget står mellem disse 3 kabinetter, hvilken et skal jeg så vælge?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg er ved at undersøge, hvilke kabinet, der er bedst velegnet som NAS kabinet. Jeg har fundet frem til 3 følgende:

Hvis valget står mellem disse 3 kabinetter, hvilken et skal jeg så vælge?

Jeg kan godt lide Chenbro'en selvom den koster. Men den har hotswap bays og LP pci. Self er der ikke så meget plads i den, men den kommer med ATX PSU og er meget stille.

Redigeret af Patriarken - 20-August-2011 kl. 09:18
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 15:36
Tak for svaret. Har du selv erfaringer med kabinettet, da jeg også synes det ser lovende ud, men så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det ikke ligefrem lydløst.

EDIT: Wuhuu post nr. #1000:)

Redigeret af Bjur - 20-August-2011 kl. 15:37
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 15:51

Tak for svaret. Har du selv erfaringer med kabinettet, da jeg også synes det ser lovende ud, men så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det ikke ligefrem lydløst.

EDIT: Wuhuu post nr. #1000:)

Jeg har lavet en enkelt installation i dette kabinet ja, støjen var relativ  lav....Men det kommer jo også an på hvordan fans forbindes. Personligt vil jeg sk... på om processoren ligger på 40 eller 50 grader....Så længe overall stabilitet er i orden har jeg ingen problemer med at throttle fans til et niveau hvor jeg ikke kan høre dem. Keep em hot and keep em running...Det gør man i server miljøer..

Mit Setup
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 16:22
En af de vigtigste parametre, er at det skal være så lydløst som muligt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 17:51

En af de vigtigste parametre, er at det skal være så lydløst som muligt.

Lyd er subjektivt...Jeg kender ikke evt placering eller din støjtollerence. Jeg kan dog forsikre dig om at Chenbro kabinettet er kvalitet.
Mit Setup
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 00:20
eneste problem med chenbro kabinettet er de 2x 70mm blæsere. men det er der jo råd for med lidt blæserstyring :)
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 00:44
Jeg har selv tænkt på at købe sådan et her.
Med 80+ strømforsyning og 120mm blæser (burde være ret lydløs). Jeg har i forvejen et Antec kabinet og jeg synes det er godt kram til prisen.
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 01:32
Har selv haft Chenbro'en - det er noget værre 'braller' - som der er nævnt sidder der 2 x 70mm blæsere i, disse skiftede jeg til de eneste low-noise jeg kunne finde, og de larmede stadig OVERDREVENT meget! Og materialerne er noget værre hø, langt det meste af lavet af plastik - imod alu/metal på Fractal.

Dette solgte jeg så, og købte Fractal Design Array istedet - dette er virkelig kram for pengene. Lækre materialer, og med plads til 2 x 140mm siger det ikke en pind + der er plads til 6 diske, imod kun 4 i Chenbro'en.

Jeg vil så absolut UDEN TVIVL gå efter kabinettet fra Fractal Design.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Har selv haft Chenbro'en - det er noget værre 'braller' - som der er nævnt sidder der 2 x 70mm blæsere i, disse skiftede jeg til de eneste low-noise jeg kunne finde, og de larmede stadig OVERDREVENT meget! Og materialerne er noget værre hø, langt det meste af lavet af plastik - imod alu/metal på Fractal.

Dette solgte jeg så, og købte Fractal Design Array istedet - dette er virkelig kram for pengene. Lækre materialer, og med plads til 2 x 140mm siger det ikke en pind + der er plads til 6 diske, imod kun 4 i Chenbro'en.

Jeg vil så absolut UDEN TVIVL gå efter kabinettet fra Fractal Design.

Jeg kender kun Fractal fra omtale, og der er der mange der er glade for det. Jeg synes det virker lidt bulky though.

Jeg er  uenig i at Chenbro'ens kvalitet skulle være lousy. Jeg synes Hotswap funktionaliteten er lækker og jeg synes også det er let at arbejde med når der skal skiftes HW, meget nemmere end mange andre kabinetter til ITX. Det kan diskuteres om det er lydløst, hvilket jeg har været inde på. Undertegnede skruede ned for blæserhastigheden, hvilket gav et tilfredsstillende resultat.
Mit Setup
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 19:21
Tak for svarene og super at du kan give en anbefaling, når du har prøvet begge to Michaelds.
Jeg ønsker klart så støjsvagt kabinet som muligt, så kan godt være jeg kommer til at være Array R2 når alt kommer til alt. Jeg var ellers ret lun på Chenbroen fordi det havde to store plusser.

Et var mulighed for drev samt muligheden for hotswap, men tror ikke jeg tør tage chancen, hvis det nu viser sig, at være en larmende enhed, hvor jeg derefter skal til at udskifte blæsere, og i værste fald bruge min returret, når den er købt i Tyskland.

Redigeret af Bjur - 21-August-2011 kl. 19:21
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:09
Jeg har sådan et Array fra Fractal design og det er et rigtigt nydeligt kabinet der i sig selv ikke støjer. Lækker finish, stor blæser der kører langsomt, en diskramme der hviler på gummi og skruer med gummigennemføringer til de individuelle diske, der er tænkt over tingene. På minussiden jeg synes det er lidt bøvlet at fylde flere diske i, på trods af at diskene sidder i en ramme der er ret nem at tage ud. Der skal fjernes 10 eller 12 skruer for at kunne montere en disk, det er ikke så praktisk. Det er ikke noget dårligt kabinet, jeg synes bare der er en hel del skruearbejde hver gang der skal bikses med noget. Array vinder på et nydeligt design, men hånden på hjertet, efterhånden som du fylder diske i bliver du træt af at høre på den og gemmer den væk alligevel, så er det lidt ligegyldigt at den ser fancy ud.

Skruearbejdet generer mig ikke nok til at skifte kabinet, men skulle jeg starte forfra idag ville jeg nok vælge et med nemmere access til at putte diske i. På den anden side, hvis du starter med at fylde 4-5 diske i og køre raid så går der jo længe før du skal i kabinettet igen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu