|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||
micstig ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2010 Status: Offline Point: 103 |
![]() Sendt: 08-August-2011 kl. 13:04 |
|||||||
Hej
Ville lige høre om der nogen der har erfaring med at bruger overnævnte tuner til at modtage boxer med? går udfra vis det kan lader sig gøre, at der skal et WinTV-CI modul til |
||||||||
![]() |
||||||||
Munken17 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Sted: Vanløse, DK Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|||||||
Der skal CI til, hvis du vil se andet end gratis kanalerne.
OBS HVR-2200 kører kun MPEG-2, dette ændres for danske DVB-t kanaler i januar 2012 til MPEG 4!, du vil altså ikke nødvendig vis kunne se kanalerne herefter... |
||||||||
![]() |
||||||||
Munken17 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Sted: Vanløse, DK Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|||||||
Se denne tråd for alternativer;
|
||||||||
![]() |
||||||||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|||||||
Det kan ikke være rigtigt, det med mpeg2...
Om det er mpeg2 eller mepg4 er underordnet i relation til hardwaren, fordi dekodningen klares i software..
Ovennævnte burde virke med korrekt installeret driver, codecs m.v.
Anvender f.eks. de omtalte CI-modul til dekode Boxer (dog med et tv-kort terratec PCIe dual).
|
||||||||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
hmm... så er du nået længer end jeg, hvordan ser dit setup ud? - så viudt jeg har kunne læse mig til og selv forsøgt, kan jeg kun få CI kort til at afkode en kodet kanal af gangen, selv om tuneren er dual?
Ang. MPEG2/4 - det kan tænkes at det kan klares software mæssigt, tænker blot at hvis signalet har en kodning, og kortet der skal lave det om evt. via CI ikke "kan pakke det ud" da det er komprimeret anderledes vil det ikke komme til at virke. Tager jeg fejl, er det my bad... Men hvorledes klarer du problematikken?? |
||||||||
![]() |
||||||||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|||||||
Et DVB tv-kort må betrages som et netkort, der henter en bitstrøm.
Denne bitstrøm kan så være encoded på forskellig vis, f.eks. som mpeg2 eller mpeg4.
Kortet er sat op i dvbviewer, som har support af mange DVB-t TV-kort med og uden CI-Cam-interface.
Anvender windows 7 som har de nødvendige codecs indbygget også til at dekode H:264/mepg4. Dvs. dekodning foregår i software.
DVbviewer har support af netop dette hauppauge USB CAM-interface.
Det kan også anvendes med terratec drivers.. (fordi terratec har et tilsvande USB-cam som hardwaremæssigt er identisk)
Men tilsvarende må det kunne anvendes med hauppauge TV-kort og tilhørende hauppauge drivers.
USB ci-interface kan kun tilknyttes den ene tuner.
Man kan se/optage alle kanaler i et mux, når det er ukodet.
Når en kanal er kodet, kan man heller ikke se/optage flere kodet kodet kanaler inden for et MUX. Redigeret af avh - 22-August-2011 kl. 12:49 |
||||||||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||||||||
![]() |
||||||||
RasmusR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|||||||
/Rasmus Redigeret af RasmusR - 22-August-2011 kl. 17:24 |
||||||||
![]() |
||||||||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|||||||
Og et softcam der kan klare Boxer..... findes, så vidt jeg ved, ikke.....
|
||||||||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||||||||
![]() |
||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||||||
Han har ret... |
||||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||||||
![]() |
||||||||
RasmusR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|||||||
/Rasmus Redigeret af RasmusR - 22-August-2011 kl. 20:24 |
||||||||
![]() |
||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||||||
Boxer kræver et Viaccess Secure CAM(3.0) |
||||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Der blev jeg lidt klogere, men også en smule forvirret...!?!
Som jeg forstår det så skal jeg altså have to 2 X USB CAM-interface (eks: winTv CI) hvis jeg vil optage og se kodet programmer samtidig :
men jeg ville kunne nøjes med en dual tuner eks: WinTV-NOVA-TD når denne er sat op i DVbviewer
og softcam løsningen virker ikke grundet boxers brug af CAM V 3.0:
Er det rigtigt forstået?? |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |