|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
T-buch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 26-August-2011 kl. 11:28 |
Jeg ved at FLAC formatet skulle være tabsfri - men undres over at der for det meste er op til 8 indstillinger i diverse komprimerings-konverterings-software. Men hvis FLac skulle være tabsfri - burde der vel blot være en indstillinger - den som giver den mindste fil?
Desuden læser jeg på FLAC-hjemmesiden at der skulle være en "-v option" (http://flac.sourceforge.net/faq.html#general__lossless_trust) hos nogen konvertere, hvor der skulle være indbygget en funktion, som sikrer ved en direkte sammenligning med den originale kilde, at kvaliteten er ens. Nogen som kender til denne funktion? |
|
Thomas Buch
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Uanset hvilken komprimeringsgrad du vælger er resultatet tabsfrit. Det er udelukkende spørgsmål, hvor hårdt filen komprimeres og har en lille betydning på størrelsen af outputfilerne. Jo hårdere komprimeringsgrad desto mere tidskrævende komprimering - men dekomprimeringstiden er der næsten ingen forskel på - og den foregår jo hver eneste gang du afspiller et nummer.
|
|
![]() |
|
T-buch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Tak for info
|
|
Thomas Buch
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan dog ikke lade være med at undre mig over at der er hele 150 Kb/s til forskel mellem kompressionslevel 0 og 8
|
|
Thomas Buch
|
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
Jeg har faktisk lavet en tråd, omkring FLAC hvordan det virker, og skal indstille osv. Hvis det har interesse (Der er mange guldkorn) er den her
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |