|
Ny forstærker ... |
Besvar |
Forfatter | |
Trucks
Bruger Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Emne: Ny forstærker ... Sendt: 26-August-2011 kl. 11:42 |
Jeg har brug for nogle bud på hvilke forstærkere der vil fungere godt med mine nye højtalere Tangent Prestige (se nedenfor for spec. på højtalerne). Højtalerne vil stort set kun blive brugt ved streamning af musik (via Sonos). Jeg er til varm, åben og dynamisk lyd, og høre mest pop og rock, så som Madonna, George Michael, Ne-Yo, Adele, Bruno Mars, Lenny kravits o.lign. Budget ca. 10.000 kr. Forstærkeren skal helst være i sølv eller hvid farve eller lignende. Har I nogle interessante bud ?
-------------------------------------------------------
Højtalerne Tangent Prestige:
woofer
Diameter: 6.50 Cone: paper Magnet: neodynium tweeter Brand: ScanSpeak Illuminator D3004 Diameter: 1.00 Cone: textile Magnet: neodynium Features System: 2.5 ways Frequency range (+/- 3dB): 29 - 33000 Hz Impedance: 4-8 Ω Sensitivity: 89 dB Max music power: 200 Watts Recommended amplifier: 20-200 Watts Terminal type: Bi-wiring / bi-amp Terminal finish: Hi-end gold plated Internal wiring: 99,99% Silver plated OFC Enclosure: Bass Reflex AirCirc magnet system Large Roll Surround Mixed fibre cone Time coherent crossover Wide uniform sound dispersion Open diecast woofer chassis Low resonance cabinet Piano lacquer Dimensions With grill and terminal (W x H x D): 8.5 x 49.2 x 11.8" / 215 x 1250 x 300 mm |
|
SilverLine
Guld medlem Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 710 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 21:00 |
En Brugt NAD M3, ville være et rigtigt godt bud. Den har den lyd du vil have, og farven, og så finder du bare ikke noget bedre i den prisklasse. Læs anmeldelse af den her >> http://www.avtainment.dk/indsigtsartikler/hifi/anmeldelse-nad-m3-e-edition-524.html
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
Trucks
Bruger Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Sendt: 28-August-2011 kl. 14:05 |
Tak for inspiration. Jeg villle købe en NAD M3 på stedet hvis jeg kunne finde en for 10000. Men det lader sig ikke tll at der er nogen til salg pt. Er der andre spændende bud ? TAK
|
|
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Sendt: 30-August-2011 kl. 20:10 |
Hej
Et andet bud kunne være Harman Kardon's HK990, som er meget rost på udenlandske sites. Et kraftværk som kan levere 100A på tappen! http://www.danstv.dk/shop/harman-kardon-integreret-3534p.html Ellers kunne et billigere alternativ til halv pris være XTZ's Class A 100D3 - glimrende forstærker til små penge.
|
|
CARS10
Guld medlem Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Sendt: 30-August-2011 kl. 21:38 |
Et tredie bud kunne være en (eller to) Nakamichi PA5 mk.II de koster ikke så meget, og har en dejlig varm og naturlig lyd. De er til salg indimellem.
carsten
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |