|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
alpha ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 01-September-2011 kl. 00:00 |
Jeg er efterhånden træt af at slæbe min mobil med rundt når jeg er kommet hjem.
Er der nogen der kender en dims er kan opføre sig som et bluetooth headset overfor min mobiltelefon og samtidigt koble sig på fastnet telefonen? Det jeg ønsker er følgende: 1. Jeg kommer hjem med min mobiltelefon 2. Jeg lægger mobilen til opladning og samtidigt kobler mobilen sig til vores fastnet telefon vha. bluetooth. 3. Hvis mobilen ringer kan den tages på alle fastnet telefoner 4. Når jeg går igen kobler mobilen sig af vores fastnet telefoner |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det du ønsker hedder viderstilling, du indstiller din mobil til, at når den er slukket/ikke besvares, så stiller den om til Fastnet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
Du skal bare huske,at du selv skal betale for opkaldet fra din mobil til dit fastnet. Mvh. |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
tdc home-something tror jeg kan noget der ligner
Redigeret af FNørd - 01-September-2011 kl. 14:31 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4749 |
![]() |
Hej. Når man kigger på priserne for viderestilling finder man hurtigt ud af hvordan det kan gøres billigt. Vi har i sommerhuset en GSM gateway som forbinder en analog telefon med mobil netværket. Vodafone i tyskland bruger forskellige fabrikker til at producere deres RL500, de får forskellige anmeldelser. Jeg valgte en produceret af ZTE: Den var unlocked så jeg satte et dansk sim kort i samt tilsluttede en analog telefon. Opkald til og fra dens danske mobil nummer ( sim kortets mobil nummer ) sker nu via den analoge telefon. Både gatewayen og telefonen forsynes fra 220V og skal aldrig lades.
Fordi nu bliver det billigt. Nogle danske mobil operatører har gratis samtaler mellem mobiler inden for deres eget netværk. Hos andre kan du få ydelsen for et mindre månedligt beløb. Jeg ved ikke i hvilket selskab du har dit mobil abonnement, Men du må have mulighed for gratis eller meget billigt at viderestille dine mobil samtaler til en gateway med sim kort fra samme udbyder. De kan så tages på den eller de fastnet telefoner du har tilsluttet gatewayens telefon stik.
Om der også kan viderestilles fra det ene fastnet til det andet fastnet anhænger nok af om jeres fastnet telefoner er forbundet til en gammeldags telefon forbindelse eller om de måske er VoIP? Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Man kan jo også skrotte sin fastnet og udelukkende have en mobil som så står i en lader, der hvor fastnetstelefonen før stod :-)
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
alpha ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Hmm ... ingen af disse løsninger passer til mig. Her er et par grunde:
1. Jeg har ikke lyst til at slukke min mobil. Den skal altid være klar - sådan at jeg kan snuppe den på vej ud af døren, læse en modtaget SMS, etc. 2. På sigt dør min fastnet. Jeg skal have en løsning der ikke er afhængig af fastnet. Men lige nu må den godt integrere med min fastnet. 3. Det jeg vil have er at når mobilen står i laderen i huset så kan jeg høre "ringeren" alle steder. Når vores fastnet telefon ringer i huset så er der 4 telefoner der larmer og jeg kan besvare opkaldet på alle 4 telefoner. Det er det samme jeg vil have for mobilen. Jeg leder efter noget i stil med: eller panasonics "link-to-cell" Desværre er ovenstående USA telefoner og det betyder at ting som caller ID ikke virker i DK. |
|
![]() |
|
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
![]() |
Jeg ved ikke hvad det koster, og om det dækker dine behov. Men hvad med en PBX løsning?
Du har et fastnetnummer (IP). Alle mobiler i husstanden logger på en "kø". Når de er logget på den kø, og nogen ringer til fastnetnummeret, så ringer telefonerne. Når de logger af, så ringer de ikke. Internt kan mobilerne ringe til hinanden, ved ex at i har lokalnummer 200, 201, 202 osv. Man ringer så bare det lokalnummer man vil have fat i. Det alm 8 cifrede telefonnummer virker naturligvis også. Jeg ved www.dandial.dk har sådan en løsning. |
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() |
Nogle af Siemens Gigaset trådløse telefoner har bluetooth og virker med headset, jeg ved ikke om det virker den anden vej, men det kan du jo undersøge. Så kunne mobiltelefonen måske kobles sammen med et håndset ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du kunne jo også bruge et BT Headset til mobilen, og modtage opkald fra den via det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil helst ikke bære rundt på noget. Tanken er at ligegyldigt hvor jeg er i huset så kan jeg høre (mobil)telefonen. Ligesom i dag med fastnet telefonen hvor vi har 4-5 telefoner placeret rundt omkring.
På den måde kan jeg altid høre telefonen når den ringer og der er ikke langt til et håndsæt sådan at jeg kan tage den. (Og Siemens Gigaset virker kun den ene vej, dvs. med et BT headset)
Redigeret af alpha - 15-September-2011 kl. 22:41 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |