Nej, når du installere Plex kommer du igennem en guide hvor du angiver hvor filmene ligger. Her angiver du din NAS. Ifm. Plex nine er Plex delt op i 2 dele en klient del (afspilleren som ikke er ændret meget siden Plex eight) og PMS (Plex Media Server). Det er PMS der indeholder alle data, covers m.m. til dine film. Og den ligger også på din Mini. Om det er fra NAS, eksterne HDD'er eller andet sted du har dine film liggende er PMS faktisk ligeglad med - hvis du bare har adgang til filerne i Finder.
Så selv om din NAS er slukket har du stadig adgang til PMS med covers m.m.. Nå du vil afspille en film får du bare at vide at den ikke kan finde filen.
Det er så det problem jeg har. Min NAS kører ikke om natten, og jeg ønsker at smide mini'en i sleep mode. Men OS X smide alle shares hvis den ikke kan finde dem. Dvs. selvom du tænder for NAS'en igen skal man manuelt ind og oprette forbindelsen igen. Man kan smides share nid som auto login, men jeg har ingen PW på min bruger så auto login køres ikke - kun når man tænder for maskinen efter den har været helt nede.
Redigeret af kim.t - 02-September-2011 kl. 13:33