recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SIMPEL click>play film-box til ældre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSIMPEL click>play film-box til ældre?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten2k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2011
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: SIMPEL click>play film-box til ældre?
    Sendt: 06-September-2011 kl. 12:53
Hej med jer

Mine kære bedsteforældre vil gerne kunne se de gode gamle klassikkere på deres TV - de har dem alle på DVD, men desværre er der tit problemer med at skiverne er slidte og driller, at de får klikket forkert i start-menuerne, eller andet.

Jeg ville meget gerne have en simpel medieboks hvor man kunne koble en harddisk til med alle filmene på. Det skal være så enkelt at når man trykker på en knap tænder boksen og der kommer en liste/oversigt frem over filmene - så vælger man en film og så afspiller den! Der skal helst ikke være flere steps end det.

Findes der noget i den stil på markedet - eller er der nogen ideer?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 13:10
Jeg har set/prøvet mange, men så simpel en medieafspiller har jeg endnu ikke set.

Den mest simple at betjene - som jeg har set - er Mini 400X fra mede8er.

Når du tænder den, klikker du én gang til højre og vælger 'Moviewall'. Derefter kommer du ind i en menu, hvor du f.eks. kan nøjes med at have defineret et valg (film), så der bare skal trykkes OK.

Derefter har du filmlisten - evt. med coverbilleder - hvor du direkte kan starte din film.

Så efter opstart, er det: Højre - OK - OK, så er du klar til at vælge film. Det er MEGET simpelt.
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 14:46
En WDTV der er 3 iconer at vælge imellem: film, musik & foto. Der efter vælges det man vil se på en liste/coverwall tryk ok
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 14:48
@Pallec: På den måde skal du manuelt tilføje hver eneste film til din moviewall på MED400x, da du ikke kan flade strukturen ud ved at tilføje alt på én gang. Jeg har eks. 2 mapper til film på mit netværk - én med børnefilm og en med spillefilm. Hver af disse mapper er tilføjet min moviewall separat, og de optræder stadig som to mapper når man åbner sin wall, hvorefter man skal åbne den folder man vil kigge i.

Det er selvfølgelig ikke mere besværligt end at du går ind og tilføjer hver film for sig, men det bliver til gengæld ret besværligt når du skal tilføje nye film igen, da du så skal huske hvilke du fik rippet sidst og derefter skal have den tilføjet wall'en enkeltvist ved at trykke "menu->wall". Den kan ikke selv opdatere rodmappen på den måde du beskriver her.

Redigeret af Yakken - 06-September-2011 kl. 14:50
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

@Pallec: På den måde skal du manuelt tilføje hver eneste film til din moviewall på MED400x, da du ikke kan flade strukturen ud ved at tilføje alt på én gang. Jeg har eks. 2 mapper til film på mit netværk - én med børnefilm og en med spillefilm. Hver af disse mapper er tilføjet min moviewall separat, og de optræder stadig som to mapper når man åbner sin wall, hvorefter man skal åbne den folder man vil kigge i.

Det er selvfølgelig ikke mere besværligt end at du går ind og tilføjer hver film for sig, men det bliver til gengæld ret besværligt når du skal tilføje nye film igen, da du så skal huske hvilke du fik rippet sidst og derefter skal have den tilføjet wall'en enkeltvist ved at trykke "menu->wall". Den kan ikke selv opdatere rodmappen på den måde du beskriver her.

Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du skriver, men jeg skal ikke opdatere noget når jeg tilføjer nye film på min NAS. De er med det samme tilgængelige på 400X uden jeg skal gøre noget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 12:29
Men ligger alle dine film i rodfolderen eller i kategorier?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 13:02
De ligger i 3 forskellige mapper på min NAS: DVD, BD og TV.

Når jeg åbner Moviewall, kan jeg så vælge mellem DVD, BD eller TV mappen.

Film jeg tilføjer i en af de 3 mapper på min NAS, vil helt automatisk blive inkluderet i den tilhørende kategori/mappe på MED400X uden yderligere opsætning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 17:56
Præcis min pointe. Det er jo ikke rodfolderen så. Det der efterspørges er mulighed for at åbne moviewall og så se alle film med det samme. Det kan Mede8er kun hvis du tilføjer hver enkelt film manuelt til selve wall'en og ikke via en overordnet mappe. Det er jo selve mappen som tilføjes som en genvej dvs. enete måde at have autoupdae er ved at tilføje "parent" mappen, hvilket giver dig endnu et klik på remoten for at se alle filmene.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 12:21
Yep, det er jo også det jeg har svaret spørgeren.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 12:58
Ok, jamen så er vi jo enige om at Mede8er ikke er hvad trådstarter er ude efter