recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Behringer + Brokobling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBehringer + Brokobling?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Emne: Behringer + Brokobling?
    Sendt: 07-September-2011 kl. 00:10
Først og fremmest vil jeg lige sige, jeg ved ikke om jeg har lagt den i den rigtige kategori!

Jeg har en ven der har fået fat på en Behringer ep2500, og nu står han der hvor han gerne vil have en mere, men den han har kigget på, er en ep4000, spørgsmålet er til start, kan de to brokobles? hvis ja, hvordan? hvis ikke, må han bare skaffe en ep2500 mere..

i så fald at de kan, er der så en der kan forklare meget detaljeret, gerne med billeder, hvordan han bære sig ad? eller hvis der er en som ligger inde med en manual i pdf eller lign. som forklare det ville det være perfekt! han har 2x Cerwin Vega som de skal trække, og kan godt være nogen vil mene det lidt overkill, men han er syg efter og få mest mulig power bag. så jeg lovede ham jeg ville prøve at finde en mulig løsning, og derfor håber jeg nu i kan hjælpe!

Så på forhånd tak Smile
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 06:45
Hvis han åbnede manualen så står der hvordan de skal brokobles. Du kan dog ikke brokoble dem ved at sætte forstærkerne til hinanden, du kan kun brokoble de to udgange i hver af forstærkerne.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 10:30
vi har kigget manualen igennem, og den gjorde os ikke just klogere..
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 12:23
Når du brokobler, så kører du med en forstærker for hver højttaler. At have forskellige forstærkere til de to højttalere er per definition en dårlig idé. Om det betyder det store i praksis hvis man bare vil spille så højt som muligt på et par CV'ere, det er så noget andet, men som udgangspunkt skal han sørge for at få to identiske forstærkere.

Og et par ørepropper...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 12:24
Og hvis der ikke fremgår noget i manualen om brokobling, så ville jeg lade være.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 17:14
der står noget i maualen, bare ikke noget vi blev klogere på.
Og de ER begge lavet til brokobling, det er jo en PA forstærker, og med et par Cerwin Vega VE15, og en ung alder er der dømt højt musik, hvor ørepropper IKKE er en nødvendighed, høreskaderne når man bliver gammel kan være det samme, så slipper man os for at høre på fruen brokke sig LOL
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 17:59
Synes ellers at blandt andet side 6 i den danske manual med billede af forstærkerens bagside viser det så simpelt at det næsten burde være idiotsikkert. De små kontakter sættes til bridge-mode og hvis i bare bruger afisoleret ledning til højttalerne så sætter i bare ledningen til de to røde skruer/klemmer på forstærkerens højttaler udgang.

http://www.behringer.com/assets/EP2000_P0A38_M_DA.pdf

PS: såvidt jeg husker så skulle Behringer EP2500 og EP4000 være identiske, EP4000 var en relancering af EP2500 og fik bare oplyst en højere p.max for at lokke flere nye kunder til.

Redigeret af db89 - 07-September-2011 kl. 18:03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu