recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3000 kr. i bilka!! - Philips 42PFL3606H any good?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3000 kr. i bilka!! - Philips 42PFL3606H any good?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: 3000 kr. i bilka!! - Philips 42PFL3606H any good?
    Sendt: 25-Juli-2011 kl. 13:19
Hejsa! 
Jeg står og skal bruge et ekstra tv. 
Det skal kun bruges til mediecenter brug, altså ingen tuner eller andet nødvendigt. 

Jeg har kigget lidt, og kan se at philips er på tilbud i bilka og elgiganten: 
med et 42 tommer til 3000 kr. 

Det er deres 3000 serie - så jeg ved godt træerne ikke vokser ind i himlen - men er der nogen her som har prøvet det, og kan sige et par ord om det? 

Mit andet tv - som jeg har i den anden stue er et Samsung UE40 i 6000 serien (de første LED tv), som jeg self. kommer til at sammenligne det med. 


Inputs er velkommen :) 

vh 
Ronni 



Redigeret af ronnih - 25-Juli-2011 kl. 13:20
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 13:44
Hvis jeg var dig ville jeg tage ud i Bilka/Elgiganten og se TVet live med billede på. Det giver dig helt sikkert det bedste grundlag for at bedømme det.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ch1ptune Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 23:55
Jeg har lige købt det i dag. Har vekslet mellem dét, og et LG 32LD650N, som jeg også kort havde hjemme. 

Da jeg så tv'et ude i butikken, kørte der DR HD på det med en udsendelse om livet i havet. Jeg forsøgte at lægge mærke til ghosting og trails i billedet og sætte det i forhold til det førindkøbte LG tv. Jeg vurderede forskellen som minimal, og valgte således Philips tv'et frem for LG tv'et. 

Da jeg kom hjem og fik det sat til mit mediecenter (WD TV Live) må jeg erkende, at forskellene markerede sig. Pixeleringer i menu-punkterne til ghosting i flere af de film, jeg har prøvet indtil videre, var ganske iøjefaldende formentlig som konsekvens af de kun 50hz og den relativt høje responstid. 

Herudover er Philips' userinterface mildest talt elendigt. Jeg savner en mere avanceret form billedtilpasning, eller i det mindste bare en information om, hvilken opløsning samt hvor mange hz tv'et viser - bare for at forsikre sig om, at ens mediecenter sender ud i den optimale opløsning. 

Jeg overvejer kraftigt om de 10" mere er nok til at få mig til at gå på kompromis med de føromtalte "problemer" med billedet, men lige nu tvivler jeg. 

Jeg håber det kunne give et lille indtryk af tv'et, og at det kunne hjælpe dig i din beslutning om nyt tv :)

/ch1ptune
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 08:08
Hejsa! 
Og tusind tak for dit input! 
Jeg endte faktisk med også at købe det! 

Jeg må sige at jeg først var ret skuffet - out of the box var der ikke meget sjov over det. 
Men efter at have leget med det, og fundet de rigtige indstillinger 
(PC mode til + uskaleret) så kører det altså upåklageligt som skærm til mit win7 mediecenter.

Generelt synes jeg at kvaliteten er helt ok - det er ikke samme skarphed som på mit LED, men altså prisen taget i betragtning er jeg fuldt ud tilfreds. 

vh 
Ronni 
Til top
ch1ptune Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 01:57
Hej igen

Jeg har også besluttet mig for at beholde det. Ligesom dig skulle jeg også lige finde de rette indstillinger for at blive tilfreds, og som du siger, er det et anstændigt tv til prisen!

God fornøjelse med det :)

/ch1ptune
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 08:24
Hej Ch1ptune, 
Glæder mig at du også blev glad for det :)  Så lige over :D

vh 
Ronni 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 18:31
Min svigerinde røg også på dette tv. Nu har jeg gentagende gange, forsøgt at få de digitale kanaler ind. Det finder dr1, dr2 og tv2. Og så finder det kun, alle de kodede filmkanaler. Hvad gør jeg forkert? Brugsanvisning til dette tv er jo ikke eksisterende,
Mvh
Flemming Larsen
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 18:50
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 19:04
Mange tak.
Så har jeg gjort som jeg skulle. Men den vil kun finde de tre, og alle de kodede.Embarrassed Underligt tv.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 19:26
Hej Flemming, 

Jeg har ikke prøvet om mit tv kan tune kanaler endnu - da jeg bruger mediecenter, men det lugter altså som om at det kuner Mpeg2 kanalerne det finder, og ikke Mpeg4 kanalerne. 

Kan det være at tv'et kun har mpeg2 understøttelse? 

vh 
Ronni 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af ronnih ronnih skrev:

Hej Flemming, 

Jeg har ikke prøvet om mit tv kan tune kanaler endnu - da jeg bruger mediecenter, men det lugter altså som om at det kuner Mpeg2 kanalerne det finder, og ikke Mpeg4 kanalerne. 

Kan det være at tv'et kun har mpeg2 understøttelse? 

vh 
Ronni 
Det var da ærgeligt, at du ikke har prøvet. Jeg ved ikke om man skal indstille et nummer et eller andet sted. Der var et sted man kunne, men der skete heller ikke noget.
Jeg tror ikke på at der sælges flere mpeg2 tv i dk. Undtaget som brugte.
Nu har jeg bare opgivet for i dag. Irriterende tv.Ouch


Redigeret af flemming larsen - 08-August-2011 kl. 20:35
Mvh
Flemming Larsen
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 00:59
Familien købte 2 LCD-tv42pfl3606H, hvoraf det ene skulle på Yousee's net (mellempakke, netid 151)
Medfølgende vejledning er ikke meget værd, med der findes en bedre på nettet (se tidligere indlæg fra pdrhan).
Men ved installation af kanaler på DVB-C fandt den kun 33 kanaler hvoraf mange var kodede, og man blev aldrig spurgt om netværksid.
Fandt Yousee's vejledning for Philips, hvor der stod, at man ville blive spurgt om netværksID. Der må være en fejl i denne models version af SW. Alt var sat som i den vejledning.
Gode råd var dyre, men som altid er hjælpen nær men besværlig. Suodenjoki's frekvensliste http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm
Så var det bare for hver frekvens at skanne manuelt og gemme de fundne.

Har andre oplevet det samme indlæsningsproblem for netop denne model  LCD-tv42pfl3606H?

Redigeret af pkylle - 08-September-2011 kl. 01:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu