Jeg har lige installeret en samsung SMT-S7140 med pvr med 2 gange kabelføring samt en pace hd box i et andet rum med et 1 kabel, på 88 cm triax skål med enkelt hoved quad LNB, kabel længder er lige lange til begge boxe.
Problemet er at pace boxen viser 100 % signalkvalitet og 89 % signalstyrke, ingen problemer der, men på samsung boxen tilsluttet selvfølgelig samme hoved kan jeg højst komme op på 80% signalkvalitet samt 50 % signalstyrke på tuner 1 og 100 % signalkvalitet samt 45% signalstyrke på tuner 2, jeg har justeret både vandret og lodret efter alle kunsten regler på skålen samt prøvet at bytte rundt på kablerne på hovedet, alle kablerne er helt nye og alle stik er ok, er der nogen af jer der har en ide om hvorfor der er så stor forskel på signal kvalitet på samme hoved til 2 forskellige boxe, jeg kan simpelthen ikke se logikken i det.............?
BER er helt stabil på pace boxen 0.0 hele tiden, har læst mig til den skal stå stabilt på 0.0
på samsung "hopper " 0.0 hele tiden men meget hurtigt uden du kan nå at se andre værdier.
Håber der er nogen af jer der kan hjælpe.....