Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sirvival3
Bruger
Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
|
Emne: HTPC, boxer, flere tunere Sendt: 11-September-2011 kl. 11:48 |
Hej alle Jeg har lidt udfordringer med at optage en kanal og se en anden samtidig i MCE. Mit system er Windows 7 32bit(64bit fungere ikke sammen med WinTV-CI og MCE) med windows Media Center. Har desuden investeret i DVBviewer og DVB-logic TV-Source, men de er ikke installeret pt., da MCE umiddelbart opfylder mine behov og har bedre Wife Appeal. Jeg har også installeret ffdShow, Haali og en ændring i registreringsdatabasen for at kunne afspille mkv-filer (det er forøvrigt ikke lykkedes mig at få de indbyggede undertekster til at virke). Min hardware er: 1 Hauppauge Nova T tuner 1 Hauppauge Nova TD dual-/diversitytuner (sat til diversity for bedre signal - har forsøgt med dualtuner også men uden succes) 1 Hauppauge WinTV-CI 1 Cammodul og Boxerkort Umiddelnart spiller systemet, idet de kodede kanaler går fint igennem i MCE og kanalskift, omend lidt trægt, fungerer uden problemer. I MCE ser den fint de to tunere, og har også brugt begge til at finde kanalerne. Hver kanal står til at have begge tunere som source, hvor de jo så burde kunne skifte over til den anden hvis den første tuner er i brug. WinTV-CI burde være kompatibelt med alle hauppauges Nova-produkter ifølge deres hjemmeside. Udfordringen er nu, at hvis jeg optager en kan og forsøger at se en anden samtidig, så fortæller MCE mig at der ikke er nogen ledige tunere - dette ligegyldigt om der er tale om ukoede kanaler som DR og DR2. Nogen der har et bud på hvad der går galt? Skal jeg have et CAM pr tuner - det burde vel ikke være det, når nu det heller ikke virker med ukodede kanaler? Vh/Alexander
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 11-September-2011 kl. 21:12 |
uden ekstra softwarehacks er der en regel der stort set er universel - 1kort=1tuner. hvis du søger lidt rundt på fora, så er der nogle softcam løsninger som efter sigende skulle virke så du kan bruge kortet til flere, men der er da vist også en hel del der har udfordringer på den front.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 11-September-2011 kl. 22:12 |
Mener ikke der er nogen løsning til boxer, hvor man kan have et fælles CAM til flere tunere..
Heldigvis er deres prispolitik at ekstra kun koster en engangsbetaling, men det koster dog stadig et ekstra CAM også...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
stefanb
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
|
Sendt: 11-September-2011 kl. 22:49 |
Jeg ville også rigtig gerne at der kunne findes en løsning til tv2/boxer her til 2012. Efter hvad jeg har læst mig til så er det slet ikke muligt at se/optage mere end 1 kanal med et kort/cam af gangen. Men i mit tilfælde vil det kun være relevant med tv2. Så hvordan ser det ud med feks at optage tv2 og se tv2 på samme tid med en tuner og et kort/cam? Kan det så lade sig gøre (med Mediaportal)?
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 12-September-2011 kl. 07:45 |
Du kan godt se og optage fra samme kanal i MP, den starter en stream med TV2, har du flere klienter eller vil optage bruges samme stream.
|
Den Ben
|
 |
stefanb
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
|
Sendt: 12-September-2011 kl. 08:01 |
Okay. Men ser man nu tv2 på 2 pcer og optager tv2 samtidig, så viser den 3 aktive streams hvis man går ind under aktive streams.... Så det er her jeg godt kunne tænke mig at vide om den så kun kan dekode den ene af dem..
|
 |
sirvival3
Bruger
|
Sendt: 13-September-2011 kl. 17:38 |
claus_iac > det med 1 kort = 1 tuner tror jeg, at jeg har læst andet steds på nettet, men det forklare ikke hvorfor jeg ikke kan køre to open-air kanaler samtidig (DR og DR2)! Jeg forestiller mig, at mine tunere automatisk forsøger at gøre brug af CAMet ligegyldigt om det er ukodede open-ait kanaler, og at de så "slås" om CAM'et, når jeg forsøger at køre to kanalet samtidig. Findes der en måde så man kan tvinge en tuner til ikke at gøre brug af CAM'et, således at den kan køre open-air kanalerne? Jeg tror, at DVB-logic giver mulighed for at sætte flueben ud for CAM for de forskellige tunere, er der nogen der kan bekræfte dette? Jeg er ellers ikke vild med at skulle indsætte en ekstra omvej for mit TV-signal, hvilket DVB-logic jo vil være, når jeg kun skal se TV på det ene HTPC. Jeg har overvejet om man kunne indkøbe en tuner fra en anden fabrikant som så ikke ville bruge CAMet, men jeg er bange for at jeg i vores standardiserede verden alligevel risikerer, at tuner og kortlæser(WinTV-CI) vil snakke sammen på trods af forskellig fabrikation. Jeg har læst at en computer ikke kan kører med to WinTV-CI kortlæsere - systemet vil simpelthen kun bruge den ene. Jeg har også overvejet, at investere i en tuner med indbygget kortlæser fra en anden fabrikant (samt ekstra CAM og boxerkort), men er som ovenfor bange for at det ikke vil spille sammen. Jeg er låst af, at det skal være USB-løsninger, men er der nogen der kan byde ind med at de har et system med flere tuner og flere kortlæsere, hvor det spiller sammen, så høre jeg meget gerne herom.
Redigeret af sirvival3 - 13-September-2011 kl. 17:39
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 13-September-2011 kl. 18:35 |
DVBviewer har en opsætning af tunere, så man nøjagtig specifice hvilke kanaler, der skal bruge hvilken tuner (gruppering).
I min opsætning har jeg 3 dvb-t tuner, hvoraf kun den ene er har cam-modul.
På den måde sørger jeg for at ukodet kanaler ikke vælger den tuner med CAM, så den bliver optaget..
Ligeledes at MUX1 og MUX2 anvender hver sin tuner.
Mener der er en tilsvarende funktionalitet som kan konfigureres i MCE..
Redigeret af avh - 14-September-2011 kl. 08:56
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Hanzoy
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
|
Sendt: 13-September-2011 kl. 23:39 |
sirvival3 skrev:
Jeg tror, at DVB-logic giver mulighed for at sætte flueben ud for CAM for de forskellige tunere, er der nogen der kan bekræfte dette? Jeg er ellers ikke vild med at skulle indsætte en ekstra omvej for mit TV-signal, hvilket DVB-logic jo vil være, når jeg kun skal se TV på det ene HTPC.
| Jep DVBlink giver denne mulighed. Bruger selv programmet, kører fantastisk. Selvom jeg også i starten var skeptisk over at køre den ekstra omvej for mit tv signal. Gruppering af kanaler som avh skriver om, denne funktion findes også i DVBlink :)
|
 |
sirvival3
Bruger
|
Sendt: 14-September-2011 kl. 06:56 |
Så må jeg hellere i første omgang finde mit DVB-Logic TV-source frem, og se om jeg kan få det til at spille.
Alternativt må jeg arbejde på en kombineret XBMC+DVBViewer løsning, selvom den umiddelbart ikke er helt så konevenlig - men det kan den vel blive hvis den bliver sat rigtigt op.
DVB-Logic kørte ikke så stabilt sidst, men det var så også på en 64bit windows7 platform, måske den er mere stabil i 32bit.
|
 |