|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jacobi1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Status: Offline Point: 93 |
![]() Sendt: 09-September-2011 kl. 11:05 |
|
Hej
Jeg leder efter en afløser til min Sanyo PLV-Z5, som jeg har været rigtig glad for, men nu er tiden kommet til at prøve en ny. Og der er jeg kommet til at se på en Epson TW3200, men kan ikke finde nogen steder man kan se den live. Jeg synes det er et problem at der ikke er mange steder man kan se projektorer in action. Derfor må man jo spørge herinde hvad andre synes om denne projektor, om jeg bare skal gå udenom den og kigge på noget andet. Jeg vil bruge 10.000,- på den og jeg kommer til at bruge den på et max 100" lærred. Og er man fuldstændig idiot, hvis ikke man vil ofre 10.000,+ på et lærred??? Og lige et andet spørgsmål også. Skal en projektor hænge så tæt på lærredet som muligt, eller er der en afstand man skal gå efter??? Som i kan læse er jeg ikke "nørden" men jeg elsker at se fede film og sport og få den fede oplevelse det er at se det på projektor. og jeg er så heldig at konen og ungerne også synes det er fedt
![]() |
||
Mvh.
jacobi |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Hej.
Jeg har den omtalte projektor. Jeg har skrevet lidt om den i forskellige indlæg. Jeg vil ikke gentage det her men du kan finde dem med "søg" funktionen. Jeg vil sige at jeg er OK tilfreds med den selvom jeg har nogle reservationer.
Der er ganske rigtigt ikke mange steder man kan se projektorer i aktion. En undtagelse er dog hifiklubben der har nogle modeller i tilsvarende prisklasse. Personligt ville jeg vælge den samme igen over dem i HFK da jeg synes at billedes på de DLP projektorer har for meget fnidder/uro. - lidt som at sidde for tæt på et plasmaTV. Det er dog en subjektiv bedømmelse og det er ikke sikkert du har samme oplevelse. Du kan jo selv tage ind og kigge.
Angående lærred så købte jeg et "grandview"som efter hvad jeg har kunnet læse mig til skulle være et godt budgetmærke. Det jeg fik var omtrent ubugeligt da det havde en del tydeligt "glimmer" i overfladen og belægningen var ujævn så man med jævne mellemrum fik øje på lærredet selv, og ikke filmen. - Det er lidt svært at forklare, håber du forstår. Jeg har sendt det tilbage for at få det byttet og håber så at erstatningen er bedre. Om andre budgetlærreder er bedre eller om det nødvendigvis skal koste 10.000,- skal jeg ikke kunne sige, men et dårligt lærred er ikke til at holde ud.
En tw3200 har et meget stort zoomområde og en masse horisontal og vertikal lensshift. Det gør den meget let at placere. Du kan lave et 100" billede fra omkring 3m til lidt over 6m afstand mellem linse og lærredet. Ulempen ved den store zoom er at der går omkring 30% af lyset tabt ved længste brændvidde i forhold til korteste brændvidde. - Det er altså mest lys til rådighed ved at have projektoren tæt på lærredet. Du kan således komme til at mangle lys hvis du vil køre med billedindstillinger der giver bedst mulig billedkvalitet og et lærred der er større end ca 92".
MVH Redigeret af tvkartoffel - 09-September-2011 kl. 12:10 |
||
![]() |
||
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
Jeg ville nok vente at se hvad de nye Epson-modeller har at byde på. Den billigste kommer til at ligge på omkring 1000 euro. Den har også 3D, hvis det har interesse.
Angående lærred kan jeg anbefale at læse denne artikel :
Redigeret af hjernemadsen - 09-September-2011 kl. 21:49 |
||
![]() |
||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
![]() |
|
Yeps HD33 eller Epson 5900. Tror det bliver de to bedste budgetmodeller ovenikøbet med 3D!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg siger mange tak for svarene.
Men nu er jeg da først kommet i tvivl ![]() Men hvad så med lærred, kan man nøjes med en billigere løsning, eller skal det være dyrt, for at få det ud af en Hd projektor, så det giver mening?
|
||
Mvh.
jacobi |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Hej. Jeg venter stadig på at få mit lærred tilbage. Når det kommer i løbet af ugen kommer jeg med en lille update. Jeg er blevet fortalt over PB at det omtalte "grandview" lærred skulle være fin kvalitet til meget rimelige penge. Jeg krydser stadig fingre. At dømme efter byggekvaliteten var der ikke noget at udsætte på det. Jeg har været lidt i gang med at kalibrere/måle på min projektor (med meteret vendt mod linsen). Foreløbigt ser det ud til at en tw3200, fra fabrikken, er så langt fra at være neutral i farverne at det det kan være totalt lige gyldigt om man køber et specielt neutralt og dyrt lærred hvis man ikke også får lavet en kalibrering. Der kan self være andre omstændigheder der gør at man kan have glæde af specielle/dyre lærreder. F.eks en stue med meget lyse vægge eller lysindfald fra vinduer og lignende. Et lærred med tension er da sikkert også at foretrække hvis det skal være af rulletypen. De koster også en del ekstra. Ellers kan du fordrive tiden med at læse denne anmeldelse af tw3600 der angiveligt skulle være meget lig tw3200: http://www.avforums.com/review/Epson-TW3600-EH-TW3600-3-Chip-LCD-1080p-Projector-Review.html MVH Redigeret af tvkartoffel - 12-September-2011 kl. 15:57 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu er jeg ved at være 100% sikker på at jeg vil købe en Epson wt3200, nu er problemet bare at jeg ikke kan finde en der vil sælge dem
![]() Elgiganten, har jo haft den i avisen i 2 uger nu, men de har slet ikke haft nogen tilgængelige?? Jeg kan se de skulle have en nede i vejle, men det kan jeg heller ikke få bekræftet, jeg kan i hvert i falde ikke bestille den og jeg kan ikke få dem til at finde ud af det, man kan jo ikke bare ringe derned...hmm. Jeg bor i Aalborg så man køre ikke bare til Vejle, for lige at se om de har en. Men jeg synes heller ikke jeg vil give 8000 kr, ved Dustin når nu den koster 6990 kr. ved Elgiganten og jeg kan ikke finde en fysisk butik der har en. Nogen der har et bud på hvor jeg kan købe den, til en pris af max 7500 kr, for ellers må jeg til at se mig om efter en anden og det vil jeg da være ked af, for nu har jeg forelsket mig i en Epson
![]() |
||
Mvh.
jacobi |
||
![]() |
||
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
![]() |
|
Redcoon har den stadig til 7500...
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Jeg vakler mellem Epson TW3200, Samsung SP-A600B og BenQ W1060.
Redigeret af Hans j - 15-September-2011 kl. 18:19 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er der ikke meget støj på den BenQ, 31 db, det lyder som et højt tal??
|
||
Mvh.
jacobi |
||
![]() |
||
KillBoxOne ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
|
|
||
Panasonic TH-50PZ800
Epson TW3200, Hivilux TX 120" Panasonic DMP-BDT 110 Onkyo NX-NR609 DALI Concept 8 DALI Concept CT DALI Concept 2 DALI IKON SUB Harmony One |
||
![]() |
||
![]() |
|
Super tak for det, det må jeg prøve i morgen
![]() |
||
Mvh.
jacobi |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |