recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken skal jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken skal jeg vælge?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JimCar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-September-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken skal jeg vælge?
    Sendt: 12-September-2011 kl. 21:58
Hej alle. Jeg er ikke den store fladskærmsfreak, så min viden om disse er ikke stor. Ikke desto mindre er damen og jeg i gang med en overhaling af hjemmet, hvor vi gerne vil skifte vores gamle Philips ud - ja, det er ikke engang vores tv, men et aflagt vi fik, lyden skratter, så nu er der sat højtalere til, hvilket har afhjulpet problemet. Så det siger måske lidt om, at vi ikke er storforbrugere af tv.

Anyway, vi var ude at se os omkring og har primært gået efter et hvidt eller sølv/aluminium (i hvert fald selve rammen), da det vil passe bedst ind i hjemmet, så udseende kommer nok før teknik. Det skal bare bruges til at se tv og film (måske man også skulle investere i en blu-ray afspiller).

Fladskærmen skal hænge på en væg, hvor det skal drejes helt ud ved brug, så det hænger frit i luften. Så indgange skal være på siden (helst højre) eller nedenunder, men det er jo nok ikke en mulighed. Når det drejes ud kommer det til at hænge foran en reol med vitrineskab. Der er ca. 1 meter i bredden at gøre godt med. Helst et 40".

Vi så et Samsung UE40D6517XXE som jo er loaded med features i forhold til det vi er vant til, men omvendt er jeg ret sikker på vi aldrig får brugt nogen af de ting, så det er måske en høj pris at betale (7.490).
Designet faldt dog i vores smag, samt at det er tyndt, så det ikke stikker for meget ud fra væggen.

Jeg synes det er svært at finde en fladskærm, der er hvid/sølv og samtidig opfylder disse krav. Så nogle hvide fra Grundig, men hvordan er kvaliteten? Synes de virkede meget plastik-agtige.

Har også luret på et Philips med ambilight, men ved ikke helt. Vores nuværende er et Philips og jeg synes det er et skidt tv, men det har selvfølgelig også nogen år på bagen. Hvordan fungerer ambilight, når tv'et hænger frit i rummet og er det overhovedet noget værd?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 21:59
Er folk med stor viden freaks? Big smile
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
JimCar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 22:19
Ha ha... jeg tænkte nok der ville falde en kommentar på den Tongue men jo, FREAK!!!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af JimCar JimCar skrev:

Anyway, vi var ude at se os omkring og har primært gået efter et hvidt eller sølv/aluminium (i hvert fald selve rammen), da det vil passe bedst ind i hjemmet, så udseende kommer nok før teknik.

Hvis du virkeligt mener ovenstående, så er det da bare at finde det med den pæneste ramme.....

Jeg synes det er svært at finde en fladskærm, der er hvid/sølv og samtidig opfylder disse krav. Så nogle hvide fra Grundig, men hvordan er kvaliteten? Synes de virkede meget plastik-agtige.

Sådan er de felste i dag - du har selv nævnt, hvorfor - prisen.

Har også luret på et Philips med ambilight, men ved ikke helt. Vores nuværende er et Philips og jeg synes det er et skidt tv, men det har selvfølgelig også nogen år på bagen. Hvordan fungerer ambilight, når tv'et hænger frit i rummet og er det overhovedet noget værd?

1. TV med Philips navnet på er måske pæne og har gode features, men billedkvalitet og byggekvalitet er ikke deres stærke side.

2. Ambiligt kræver en væg som lyset kan skinne på, så skal jeres tv stå 90 grtader ud fra væggen, er det lige meget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JimCar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 22:29
Hej Klaus. Tak for svar. Ja, vi går nok efter det som vil passe bedst ind, vil bare høre om nogen har set nogen med dette udseende, da jeg ikke selv har fundet mange. Det skal selvfølgelig også være et tv vi kan bruge en del år fremover uden, at der skal alle mulige himstergimser til for at få signal (ja jeg aner ikke hvad der skal bruges for at se tv i 2012 eller om der overhovedet skal noget til).

Det må meget gerne se ud som ovenstående Samsung, men gerne billigere da vi ikke behøver alle de features.

Mht ambilight, så tænkte jeg nok det var sådan det forholdte sig...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 23:15

Ja, vi går nok efter det som vil passe bedst ind, vil bare høre om nogen har set nogen med dette udseende, da jeg ikke selv har fundet mange. Det skal selvfølgelig også være et tv vi kan bruge en del år fremover uden, at der skal alle mulige himstergimser til for at få signal (ja jeg aner ikke hvad der skal bruges for at se tv i 2012 eller om der overhovedet skal noget til).

Hvordan man tager tv fremover, afhænger af, hvad der er i den modsatte ende af det antennekabel man propper i fjernsynet.....

Antenne?
Kabeltv?
Sattelitmodtager?

Jeg har været omkring en del Samsung tv - ingen af dem kommer på min væg. Men jeg er også din diametrale modsætning. Jeg er mere ligeglad med rammen omkring billedet, jeg ser på fjernsynet når det er tændt og ikke når det er slukket og dermed ser jeg på det billede fjernsynet viser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JimCar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 18:00
Jo jo, godt ord igen. Der må gerne være et ordentlig billed samtidig med det ser nogenlunde pæn ud, når den hænger på væggen. Vil absolut ikke have et tv med samme kvalitet som det nuværende Philips. PT har vi Viasat, men det kan jo ændre sig, hvis vi flytter på et tidspunkt...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu