|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() Sendt: 08-September-2011 kl. 23:30 |
Jeg har installeret Squeezebox Server på min QNAP TS-439 via QPKG.
Nuværende version af SBS er 7.5.4R3 Jeg bruger Squeezebox Duet, samt iPhone App. fra Squeezebox selv og iPeng til at styre musikken. Jeg har ingen klager at sætte på performance, det kører bare, men... Problem(r): Når jeg søger på musik under årstal, f.eks 2011, kommer der kun 5 numre frem, selvom jeg har måske 100 numre fra 2011... ??? Jeg har tømt mit musik bibliotek, re-tagget alle numre og lagt numrene op igen med WinSCP, uden held.... Problemerne er de samme på Squeezebox Duet controlleren og begge iPhone Apps, så jeg har konkluderet at fejlen må ligge i Squeezebox server delen. I de sidste års versioner har mit setup haft disse problemer, og nej jeg har ikke gemt den første Firmware :-( Help!! |
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
- har du kørt en komplet genskan af musikmappen med SBS?
|
|
![]() |
|
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() |
YES!
Mange gange.... ![]() |
|
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
er der system i de numre der optræder under 2011 vs. dem som ikke gør? Er det numre som er del af et samlet album eller er det enkelte tracks?
|
|
![]() |
|
![]() |
ingen system, har testet, Googlet, prøvet, ændret, slettet osv. uden held.
Jeg har lige til aften prøvet at slukke Squeezeserver på QNAP'en og installeret den sidste Nye Squeezeserver til Windows 7 og startet den og hentet numre ind i den, og resultatet er det samme.... Det fårstår jeg bare ikke ??? Jeg har "renset" alle mine numre med "Mp3tag" og alle har ID3v2.3. Alle numre ligger i en stor mappe da min samling udgøres af "Hits gennem tiden" og ikke hele albums. Alt musik der ikke har været et hit, er fjernet fra mit bibliotek, det ser jeg ingen grund til at have liggende og fylde på min NAS. Dvs jeg bruger ikke mappe hiraki som "Kunstner / Album / Titel /" mapper og undermapper. Men det bør jo ikke betyde noget? Forstå mit indlæg rigtig, jeg har "leget" med dette problem i snart et år nu uden løsning :-( I perioder tar fanden ved mig og jeg sidder aften/nat efter nat og prøver ALT mellem himmel og jord uden held, og så er jeg ved at gå amok over det, og lader problemet ligge nogle måneder, og så forsøger jeg igen :-) |
|
|
![]() |
|
![]() |
Alt musik styres, tilføjes, tilrettes til daglig fra min Win 7 PC gennem MidiaMonkey 3.0.6.1190, hvor alle info fremgår korrekt med korrekt covers og årstal til at søge efter, derfor mener jeg ikke der være noget galt med MP3 numrene??
|
|
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Jeg kender ikke løsningen på dit problem, men har du spurgt på forums.slimdevices.com?
Her sidder mange virkeligt kompetente squeezeboxbrugere og de er som regel meget hjælpsomme.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan du give et eksempel på en fil der virker efter hensigten og én som ikke virker efter hensigten? Dvs. filplacering/-navn samt (ALLE!) tags aflæst via mp3tag. Kan du finde et nummer der ikke står under det ønskede årstal via kunstner, album eller titel i stedet og hvilken info står der i så fald under årstal for det givne track?
|
|
![]() |
|
![]() |
Mht. mediamonkey brugte jeg det også engang, men droppede det, da det fuckede tags seriøst op på mine flac-filer til stor gene for SBS - det blev kun godt efter en omfattende rens med mp3tag.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvilket musik program bruger du så nu på din PC?
|
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Jeg oplever ingen problemer overhovedet. Og jeg benytter dbpoweramp til at rippe min musik i flac. Vil jeg redigere i tagsne efterfølgende, bruger jeg det lille program der følger med dbpoweramp (højreklikker på filen og vælger "Edit ID-tag" )
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Du skriver du søger. Jeg kan da ikke finde nogen steder hvor man kan søge på årstal. Mener du at du går ind under Musik->Arstal og så vælger 2011 eller??
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |