|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() Sendt: 12-September-2011 kl. 17:37 |
|
Hejsa
Skal bruge en bærbar til studiet, der vil IKKE blive spillet på maskinen. Men den skal gerne kunne kører win7+ office pakken smertefrit, samt surfe og sandsynligvis glo youtube videoer Har kigget lidt på følgende, men vil gerne lige høre jer om i kender dem, og om i vil anbefale / fraråde den ene frem for den anden På forhånd TAK for hjælpen :) Nr. 3 http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=639277&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18#extra HVIS i har nogle der er bedre end dem her, så smid lige en link samt hvorfor de/den er bedre :)
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
|
Af de tre ville jeg vælge Lenovo. Et alternativ er ASUS, de er også holdbare.
Og køb Office her: i stedet for at købe en dårligere og dyrere home-version. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() |
|
Brixen...
Tænker du på den her ASUS ? http://www.computersalg.dk/produkt/606360/ASUS-156-i3-2310M-4500HD3000SMDVCW God link med den der office pakke ... tak for det :)
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
|
Jeg tænkte egentlig på en ASUS UL pga. vægten.
Men jeg har ikke fulgt med i et år, så tag det med et gran salt, hvad jeg foreslår. Mht. til Office pakken - så får du både Publisher, outlook og Access med foruden man kan også købe sprogpakker til ca. 100 kr. Det sidste er meget brugbart på et studie :-) Edit: Den ASUS, jeg tænkte på, hedder nu U31, U36 og U46, men de fås ikke i 15,6" Redigeret af Brixen - 12-September-2011 kl. 19:12 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvilken af disse 3 er det bedste køb, altså, hvor får man mest for pegene
Redigeret af Brianigenigen - 13-September-2011 kl. 16:34 |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
![]() |
|
Hej Brianigenigen. Sikke mange forslag, jeg ved ikke hvordan du har kunnet finde så mange dårlige på så kort tid? Din Packard Bell får en rating på 58% på et udenlands site, det er dårligt. Asus K53E-SX058V får 74%, det er lidt under middel. Jeg fandt på edbpriser.dk en bedre udgave af Lenova'en: Men på de udenlandske reviews læser jeg at DVD drevet larmer samt at de syntes der er for meget billigt plastic. Ellers er jeg er ening med Brixen i at hvis det skal være en ASUS, skal det være en ASUS UL.
Men hvad har du brug for? Jeg vil anbefale en med enten en i3-2310M eller i5-2410M, Den sidste er hurtigere og nogle af dem fås med lækre separate grafik chips. Jeg ser dem med i2310M til ca 3500 - 4500 kr. De har alle samme hastighed, det der koster flere penge er hovedsageligt kvaliteten af alt det andet, som skærm, batteri, kabinet osv. Nogle kan også have en af nye USB 3.0 porte. Der er større forskel på de forskellige med i5-2410M. Mange af dem fås med separate grafik chips så de kan bruges til mere. Her vil jeg anbefale at købe en med en af de bedre grafik chip. Som jeg ser det er dette pris segment fyldt op af kompromier. Fabrikkerne laver bærbare med standard CPU og grafik og vælger så hvad og hvor meget de vil bruge på resten. Jeg vil tro at du skal ud og finde den billigste med de kompromier, som du nu er villig til at leve med? Jeg vil foreslå, at du prøver at beskrive hvordan du prioriterer de forskellige ting i en bærbar, så kan vi andre nok pege på nogle muligheder. Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 14-September-2011 kl. 06:29 |
||
![]() |
||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
Jep, det fungere bare. Du skal bruge f.eks. en kopi af en officielt dokument eller hvis du har en studie mailadresse, når du ansøger, som at få lov til at købe den. Derefter kører det bare. Jeg købe den og købe derudover Fransk sprogpakke og jeg er således oppe på at have korrekturreskaber til Engelsk, Tysk, Dansk, Fransk, Spansk, Hollandsk, Arabisk, Svensk. Kursiveret+ fed: Med i både dansk og fransk Fed: Med i fransk Kursiveret: Kun dansk Den franske sprogpakke kostede på det tidspunkt 107 kr omregnet, så det er jo egentligt billigt nok. Desuden er det på engelsk og fransk også grammatikkorretur. ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
csell... begge de Lenovo jeg har linket har da de processor du anbefaler.
Har du en link til nogen af de sider der laver tests (udenlanske)
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
![]() |
|
Jeg bruger altid Du skal dog vide at de altid er meget kritiske, det er på den måde de også får de små forskelle frem. Se på deres % angivelse. I forbindelse med mit svar i en anden tråd, fandt jeg med google lignende kommentarer om Lenovo ThinkPad Edge E520 på to andre sites, jeg husker at det ene var engelsk.
God jagt. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
Deaster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
![]() |
|
Det er ikke korrekt, de har begge to kerner.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg synes det er godt at der er andre der har fundet ud af at købe "Office Professional Academic 2010" til 499 kr. i stedet for "Office til hjemmet og studiet", som man får tilbudt i alle online-forretninger, når man køber pc. Navnet antyder at pakken er ideel til studiet, men i virkeligheden er det en amputeret pakke. Den billigere "Office Professional Academic 2010" til 499 er bare så meget bedre. Man får Outlook med, som vel er det bedste mailprogram, der findes. Og det siger jeg selv om jeg er gået over til Mac, og har droppet Outlook pga. prisen. Jeg er ikke studerende, men efterlønner, og skal betale fuld pris for Office pakken, som er 2.999 til Mac. Til pc koster pakken 999 uden Outlook, og 2749 med Outlook. Den store pakke som studerende får til 499 koster 5.299 for os andre ![]() Og selvfølgelig skal I benytte jer af at I kan få studierabet. Jeg er slet ikke misundelig ![]() Redigeret af Brixen - 13-September-2011 kl. 22:56 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
OK
så i anbefaler måske denne her ASUS http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=638000#extra frem for en af de 2 Lenovoer jeg linkede tidligere. Som jeg skrev tidligere , så er der ikke de store krav til den bærbare, da den kun skal bruges til studiet, samt surfing og sikkert noget youtube, måske videofilm.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |