recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Håndklædet er smidt!!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHåndklædet er smidt!!!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flemming R Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Håndklædet er smidt!!!!
    Sendt: 13-Juni-2006 kl. 20:29

Hej med jer

Det er et rigtig godt forum der her er lavet, og det har været til stor hjælp..........Men.

Nu er det sådan at jeg har et Hauppauge 500, og har endelig langt om længe fået det til at virke, helt som jeg gerne vil have det....på pcèn, nu er det at jeg meget gerne vil have det til at fungere, så jeg også får glæde af det på mit fjernsyn..Men ak!! Jeg kan ikke få billede på fjernsynet via S-VHS, jeg ved ikke hvad jeg gør galt.

Jeg har et perfekt billede i WinTv 2000, og i Gb-Pvr, men har intet signal til tv´et.

Er der nogen herinde der kan svare mig på, om der er en opsætning jeg skal ændre i, eller hvad jeg skal gøre?

MVH

Flemming

Jeg bruger S-VHS udgangen på tv kortet, som går til scart adapter på fjernsynet.

Til top
Micky_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 22:04
Er du sikker på at det er en S-Video udgang på dit Hauppage 500 kort, og ikke en indgang?

Jeg har selv et Hauppage 500. Men bruger min S-Video udgang i mit Gforce FX5500 og jeg har et fint billede på mit TV. Alle tv kanaler står fint. Det eneste jeg ikke kan se på mit TV, er hvis jeg afspiller en film via PowerDVD eller Windows mediaplayer. Så kan jeg kun se det på min PC.
/Micky_dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 22:22
Hej Micky_dk,

Oprindeligt skrevet af Micky_dk Micky_dk skrev:

Det eneste jeg ikke kan se på mit TV, er hvis jeg afspiller en film via PowerDVD eller Windows mediaplayer. Så kan jeg kun se det på min PC.

Ikke sikker på om du dermed søger en løsning - men f.eks. denne tråd burde kunne hjælpe dig på vej.

/Lars
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 22:28
Tak for det laursen

Har lige set det hurtig igennem, og det ser ud til at der nok er noget jeg kan bruge
Kigger lidt nærmere på det senere i aften.

/Micky_dk
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 23:27

#Flemming

Din SVHS tilslutning på Haupauge kortet er en Indgang. Du skal benytte grafikkortet som udgang. Her er det bedst hvis du kan benytte HDMI/DVI/SVHS/SCART i nogenlunde priorteret rækkefølge, kommer an på hvad dit TV kan.

Til top
Flemming R Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 13:12

Hmmmmm.........I har f....... Ret, det er kun indgange der er på det kort, surt show, jeg går ud og køber et nyt kort, en af dagene, overvejer et Hauppauge 350 kort, er der nogen der har erfaringer med det kort, har kontrolleret at der er tv out på det.

Men så har jeg et Hauppauge 500 MCE kort til salg :-)

Tak foreløbig med hjælpen

/Flemming

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 14:26
Du skal da ikke købe et nyt Hauppage kort men et nyt grafikkort. Det skal  bare være et grafikkort med S-Video. Og gerne med 256MB Ram på.
De fåes fra vel ca. 300 kr op op efter.

Så behold du bare dit Hauppage 500
/Micky_dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 18:48

#Flemming

Nu fremgår det ikke hvilket TV du har, men hvis det er et nyere (plasma/lcd) så er der minimum VGA indgang som du kan benytte. Er det et ældre fjernsyn var det måske tiden at kikke på noget nyt?

Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Micky_dk Micky_dk skrev:

Du skal da ikke købe et nyt Hauppage kort men et nyt grafikkort. Det skal  bare være et grafikkort med S-Video. Og gerne med 256MB Ram på.De fåes fra vel ca. 300 kr op op efter.Så behold du bare dit Hauppage 500

Hvorfor 256MB ram? Det er total overkill, med mindre maskinen også skal bruges til grafiktunge spil. MCE har ikke glæde af de 256 MB i sig selv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 22:12

#nogames

Hvor har du tankerne!

Skal han også undvære æøå på tastaturet, det er jo kun nødvendigt når man skriver kærstebreve til den søde Åse

Det ville da være dumt at spare 84 kroner, tænk nu hvis nevøen dukker op med en spil CD og skal have aftenen til at gå. Total overkill er når man investerer 11.000 kroner på en PC til at surfe på nettet!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu