|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 14-September-2011 kl. 18:49 |
||
Hey! Jeg har pt. siddet idag og undersøgt mulighederne om at få ambilight på sit Sony TV (Eller andet TV mærke, som ikke er Philips)
Løsningen er der åbenbart, men dog lidt kompleks. Så vidt jeg kan se, så kræver løsningen følgende: - En HTPC (Derved kan kun film mm afspillet fra denne benytte ambilight) - En microcontroller / print (Kan vist købes færdig), som forbinder HTPC med lysdioderne - Lysdioder / skinner Der er så vidt jeg kan se, 2 projekter kørende med dette, hvor man har guides, videoer osv lagt ud. Er der nogle der kender til dette? Har nogle erfaringer med det? Eller kender til nemmere løsninger. Specielt kunne jeg godt tænke mig at høre for folk, som kan gennemskue eventuelle problemer med løsninger. Da den jo helst skal efterleve philips ambilght 99%. Link 1: http://www.livelightproject.com/ Link 2: http://amblone.com/ Redigeret af rasmuskarlsen - 14-September-2011 kl. 18:50 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
En ikke videre god ide, som der bl.a blev skrevet om af Otto i en anden tråd.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Ambilight er en gimmick
|
|||
![]() |
|||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||
Hvorfor er det ikke en god idé? Fordi en person ikke mener det er en god ide, kunne det jo godt tænkes andre syntes det var :) Desuden kan man vel bare lade være at skrue så meget op for lyset hvis man synes det er for vildt... Der må da være nogle herinde, som har gået med tanken også.. Redigeret af rasmuskarlsen - 14-September-2011 kl. 20:40 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Læs her: Vis Indlæg
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har læst den tråd :) Men kan ikke rigtig se hvorfor det skulle være en dårlig ide, fordi 2 personer bliver enige om at det er :) Søger nok mere noget erfaring fra personer der rent faktisk har set dette system i virkeligheden, og ikke bare på en youtube video. Herunder selvfølgelig også erfaring fra folk der har prøvet at sætte det op, hvor det virker.. |
|||
![]() |
|||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
![]() |
||
Der er også karatelight som er den nye version af atmolight.
Søg på ting som XBMC, boblight. Jeg overvejer selv at lege med at sætte op også selv om jeg stadig er tvivler omkring om det er godt eller ej for oplevelsen. Men dette er legetøj og vi skal jo have vores projekter. Om det bliver brugt eller ej har man fået en erfaring og en oplevelse :)
|
|||
![]() |
|||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
![]() |
||
Til musik videoer og dermed diskolys kommer det nok mere til sin ret end til film...
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kan ikke finde ud af alle de forskellige projekter.. Der er jo åbenbart en del.. Hvad jeg lige kan se, så er det følgende:
- livelightproject - amblone - boblight - atmolight Hvad er forskellen lige? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
boblight er det software der beregner de farver der skal sendes til controllerne som styrer selve led stribsne.
nogle controllere kan klare 8 bit, andre 12 bit farver. nogle har 4 zoner, andre 8 eller 9. boblight kører ikke på alle os'er! rygtet siger dog at bob arbejder på at få det ind native i xbmc. jeg helder personligt til karatelight som har 8 zoner og 12 bit farver
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Fordi det ikke gør noget positivt for billedet!
Jeg har siddet og set film, på et Philips med "diskolys". Jeg bliver bims i hovedet af at se på det, og har virkelig svært ved at abstrahere fra de regnbuer som danser rundt på væggen. Det er i mine øjne noget "Brian-gejl", og intet andet. Hvilket jo også skal ses i lyset af, at ingen anden tv-producent har taget systemet op. M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
||
Man kan jo ikke diskutere personlige præferencer. Rent teoretisk, så er bias-lighting smart, så længe det er en fast lyskilde, med den korrekte hvidbalance og med en korrekt lysstyrke. Hvis man så selv har en svaghed for blinkende lamper og andet gøjl, så er det en helt anden ting. Og så burde man måske i virkeligheden have købt et Philips TV i første omgang og ikke et Sony-TV...
Redigeret af Yakken - 15-September-2011 kl. 10:55 |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |