recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV server, krav til hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV server, krav til hardware

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Emne: TV server, krav til hardware
    Sendt: 18-September-2011 kl. 18:02
Hej Forum

Jeg er ved at flytte i hus og skal udbygge min single-seat MediaPortal løsning til en multiklients-løsning. Jeg bruger i dag Asrock iOn som både afspiller og har tv-server installeret herpå. Den er i mine øjne perfekt som klient, men når man ser ét program i HD og den samtidigt optager et andet, kommer den på overarbejde. En iOn (første generation) baseret maskine er derfor for svag til at skulle kunne håndtere multiple tv-streams samtidig. Jeg har en gammel tower-pc med masser af kraft, som jeg egentlig regnede med at anvende som tv-server, og evt. afspiller i køkkenet via HDMI-extender, men tanken om at have et 600w monster kørende konstant, blot for at agere tv-server bryder jeg mig ikke om. Jeg kan ikke finde nogle brugbare 'formelle' krav til en tv-server, me skal finde et tradeoff mellem performance og strømforbrug, og som altid uden det koster alverden.

Hvad anvender I andre som servere i jeres setup? Maskinen skal kun fungere som tv-server (og evt. én afspiller). Filer og andet ligger på en Synology Nas.

På forhånd tak for indpark Smile
Mvh. HamDenFede
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 18:53
Jeg bruger ikke MP men DVBViewer og jeg har alt samlet i samme maskine. Du kan evt. hente lidt inspiration i mit setup: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu