|
Waoo Router - TV & Internet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pmo- ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-September-2011 kl. 15:15 |
Waoo NRGI har opsat en rimelig simpel router som skal administrere TV , Internet og Telefoni.
Routeren er en "maximum" fra digital technology, Jeg har ikke kunne finde noget model nummer eller andet hverken på routeren eller på nettet. Mit problem er at jeg gerne vil bruge min egen router en Edimax BR 6504N, det virker på sin vis fint nok når jeg bare skal på internettet med et kabel fra Waoo routeren til min Edimax, så kan hele mit lokalnetværk komme på nettet, problemet er når jeg vil tilgå mine servere fra internettet. Waoo routeren køre dhcp og det kan ikke slås fra, man kan køre portforward, men kan man portforwarde til den anden router?? Jeg har 4 Pc'er 2 Servere et Ip kamera en Harddiskoptager og en TV-Live box, er der nogen der har et forslag? Waoo support ved ikke rigtigt noget, men har lovet at se på sagen det er 14 dage siden nu.
Hilsen Peter
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor vil du bruge 2 routere samtidig?
Skal edimaxen bare bruges som switch? |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
pmo- ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Det vil jeg heller ikke, men jeg har ligesom ikke noget valg, da Waoo's router for det første ikke understøtter ddns som jeg skal bruge for at tilgå mine servere udefra og for det andet er en meget simpel router, Edimaxen har ddns, firewall og mangen andre muligheder, men da Waoo routeren også skal administrere TV, telefoni og internet kan jeg ikke droppe den.
Hilsen Peter
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Så må vi andre agere support for dem. Hvi du nu smider din PC direkte i røven af Waoo'en, hvilken IP adresse får du så tildelt? Klaus |
|
![]() |
|
Så må vi andre agere support for dem. Hvi du nu smider din PC direkte i røven af Waoo'en, hvilken IP adresse får du så tildelt? Klaus Hej Klaus..
Så får den bare 192.168.1.198
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Okay, det er en lokal ip adresse. Tag fat i Waoo og bed dem om at ændre din router til at køre i "bridged mode", så får du en offentlig IP adresse og "åbent hus" frem til din egen router. De kører sådan andre steder. Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Måske et dumt spørgsmål.. Men hvorfor hulen har Waoo sat en router op til ham? Hos mig fik jeg fiber kassen, og stod selv for resten af netværket. Hvad er ideen med den router, og specielt hvis den alligevel skal køre bridged?
(Jeg kan godt se det muligvis kan være en hjælp til hr og fru danmark, der ikke er så meget inde i det med routere, men principielt burde man bare kunne fjerne den og sætte sig egen på, og så være mindst lige så godt kørende).
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Der findes ingen dumme spørgsmål, og dit er da meget relevant. 1. Der findes kun meget få SOHO routere der supporterer IPTV (IGMP / Multicast), og ingen af dem virker out-of-the-boks på WAOO's løsning da DHCP serveren mangler support for nogle options til remote boot. For nogles vedkommende kan det klares ved at udskifte firmwaren med en opensource firmware, hvilket er beskrevet flere andre steder her på sitet. 2. Routeren skal have indbygget IP telefoni adapter, hvilket også kun er tilfældet på meget få SOHO routere. (Gælder dog kun hvis man bruger telefonidelen). Så principielt kan du godt sætte din egen på - i praksis er det ikke så let. (SOHO = Small Office HOme routere)
Redigeret af pfugl - 19-September-2011 kl. 17:54 |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Påfugl - Alt det der forstår jeg godt. Men hvad jeg derimod også kan forstå nu, det er at der åbenbart er forskel på udstyret (fiber boksen) som opsættes.
Hos mig sidder der en med 4 eller 5 ethernet udgange. Og jf. den forbindelsesvejledning der fulgte med, så bruges hver port forskelligt. Ikke at det er en skide god praktisk løsning, da jeg aller helst så at det hele kunne køre igennem een router, men det betyder da, at jeg til internettet bare skal sætte min egen router i den rette port på fiber boksen, så styrer jeg alting selv.
Det upraktiske er, at jeg skal have flere kabler til fiber boksen, hvis jeg en dag vil benytte mig af TV og telefoni. Waoo sendte een eller anden telefon boks til mig, som jeg ikke engang har fået pakket ud, da jeg ikke bruger fastnet telefonen overhovedet. Men jeg formoder den skal i een af de andre porte på fiberboksen (den som er beregnet til telefoni).
Min router/firewall har mulighed for noget med IP telefoni, men jeg har ikke rigtig rodet så meget med det, da jeg dels mangler en ip telefon, og dernæst er lidt i tvivl om, hvorvidt den i givet fald skal igennem fiberboksens port til dette formål. Men jeg ville da helt klart foretrække, at jeg kunne smide en ip telefon på ethernettet, og så bruge min router/firewall til det.
|
|
![]() |
|
Ja, det er korrekt at der er forskel. Min fiberboks har kun en ethernet udgang, hvorefter jeg
har en router hvor jeg tilslutter TV og telefoni. (Profiber / Østjysk energi). Ved ikke hvordan det hos NRGI, men udfra det som trådstarter skriver formoder jeg det er som hos Profiber. |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Nu er det en boligforening jeg bor i hvor alle har fået Waoo fra NRGI, som standard med en lille tvpakke og en 30/30 internet, til 230,- om måneden som betales over huslejen uanset om man er intereseret eller ej, med mulighed for tilkøb af ekstra tvpakker, hurtigere internet og iptelefoni. Routeren har 4 lan porte 2 POTS porte til telefoni og en CATV output, derudover en AirTies ip set-top box til TV som forbindes til lan. Her er et billede af de utallige instillings muligheder der er i den medfølgende router.
![]() |
|
![]() |
|
Ozzy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Kandersen - Du sidder på et L2 netværk, som sydenergi, mv benytter sig af. Også derfor du har en fin boks med 4 udgange, hvor af de 3 af dem er til tv og den sidste til internet, hvor du så har mulighed for at sætte din egen route efter.
Den boks som NRGi benytter i deres L3 netværk er en anden slags router, eller skal vi sige en fiberboks hvor der er indbygget en router med wifi. Selve boksen er meget bedre end som det ser ud til. som pfulg selv siger så er den 100% sat op til at kunne håndtere iptv, telefoni og håndtere kundens interne netværk. Det er rigtigt at man ikke kan slå den interne DHCP server fra i selve boksen, hvilket nogen synes er træls andre synes at den ene boks er super lækker, ja inkl mig selv. Nu er det ikke mange som bruger ddns, men det kunne da være en ide at smide dem en mail omkring at du godt kunne tænke dig ddns i firmware, så kunne det jo være at de var villig til at kigge på om det var en mulighed at få på et tidspunkt. selve boksen klare alle min opgaver 100% som den skal, jeg har aldrig haft problemer med den, og den preformer rigtig godt. Derud over ved jeg at de er gået væk fra den 2 boks løsning de har haft tidligere, altså hvor du havde samme løsning som pfulg, altså en fiberboks også en router derefter, da man har 2 fejlkilder. I den nye fiberboks de har fået sig, hvor det hele er indbygget, har man kun en fejlkilde at kigge på, hvilket alt kan kun være lettere på alle områder. Om man kan leve med denne løsning eller ej er jo op til dig som kunde, men var det mig så havde jeg sendt dem en fin forespørgsels om ddns evt kommer med i en senere firmware release. ![]() |
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |