recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål og hjælp til DLNA opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål og hjælp til DLNA opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål og hjælp til DLNA opsætning
    Sendt: 20-September-2011 kl. 14:12

Hej

Jeg er begyndt at lave et hjemmenetværk til musik i min lejlighed, fortrinsvis af ting og sager jeg har haft liggende, men jeg har et par spørgsmål. Først en beskrivelse af min opsætning

•  Jeg har en Netgear WNDR 3700 trådløs router med USB tilslutning. 
  • Til denne USB tilslutning har jeg sat en gammel iPod 30 GB som jeg havde liggende i en skuffe. iPoden er formatteret til disk-mode og jeg har så som et forsøg lagt 20 GB musik på. iPoden er konstant sluttet til USB porten på min router.

• Til at afspille musikken fra iPoden/routeren over netværket har jeg et par løsning allerede:

Jeg har så en win7 stationær stående i stuen, og ved hjælp af WMP12 kan jeg finde alt min musik på ipoden og streame det. Det fungerer fint, og det samme gør det på min bærbare også med Win7.

Jeg har også en Buffalo LT-H90 media ting, som jeg har sat til netværket med RJ45 stik og tilsuttet TVet med HDMI og anlægget med optisk kabel. På den finder jeg fint alt min musik og afspiller gennem anlægget. Det fungerer (også) fint

Derudover har jeg en Android telefon med SmartShare (DLNA styring). På den kan jeg vælge alt min musik fra ipoden/Netgear routeren, OG jeg kan vælge at afspille musikken gennem enten min bærbare eller stationære, via WMP12 (når programmet er åbent på en af de to maskiner).  Jeg kan selvfølgelig også vælge at afspille på telefonen.

Lige præcis denne funktion synes jeg er SUPERSMART, da jeg kan sidde i sofaen med telefonen og styre hvad PC’en skal spille. Desværre kan jeg ikke få min Buffalo Media tingest til afspille via telefonen. Den SKAL startes via den medfølgende fjernebetjening. Jeg vil helst have muligheden for at kunne styre noget ala Buffaloen til at afspilel musik, da den kun bruger 7-8 watt i forbrug og min pc bruger over 180w. Desuden starter Buffaloen jo op på 3-5 sekunder J

Nu tænker jeg så:

Hvilke produkter kan man styre på denne måde, via sin telefon? (altså starte afspilningen via DLNA på en anden enhed)

Understøtter Pioneer KRP-500a denne funktion? (start og stop af afspilning via eksterne enhed)

Er det funktionen der hedder DLNA DMR jeg skal lede efter?

Og er der nogle der har links til smarte stand-alone bokse der kan klare det efterspurgte. Eller skal man simpelthen have fat i nyere recievere, tv eller afspillere? Jeg tænker det kunne være smart hvis man kunne købe en enhed man hurtigt kan sætte til et anlæg og som så trådløst kunne streame musikken.

MVH Claus

Redigeret af claus64 - 20-September-2011 kl. 21:47
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 21:47
Håber der findes en DLNA ekspert herinde :)

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:18
Med appen plugplayer kan du via enten android eller ipod touch vælge et dlna lager ( feks nas) også vælge feks din krp500a som afspiller (når hmg er aktivt på dette) jeg gør pt det samme dog med min pioneer lx71 receiver som afspiller istedet.., men har en krp600a og der kan jeg også gøre det.

Som lager bruge jeg dog en synology nas som har rigtigt mange fede multimedieløsninger til feks musik kig www.synology.dk under dsm 3.2 multimedie.
Til film bruger jeg popcornhour c200
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:20
Glemte lige... Brug lan (ledning) det er mest stabilt til sådan noget.. Dvs mellem lager og tv og afspillere så det kun er ipod/tlf etc der er trådløse
Mvh

René
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:29
Hej Rene, 
Tusind tak for svar. Det lyder jo lækkert, så må jeg gå i gang med at opsætte mit tv :)
Ved du om der findes noget ala Airport Express til DLNA, så jeg eksemepelvis kunne sætte en sådan til mit anlæg i køkkenet og en i badeværelset med et sæt aktive højtalere. Det kræver naturligvis man kan vælge enhed at afspille fra via plugplayer som du nævner.

MVH Claus 
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:54
Hej igen

Har nu hentet plugplayer, og det virker fint. Det kan finde mine Windows maskiner som Media Renderers. Har ikke sat TV'et til mit netværk endnu, men jeg tænkte lige på noget. Hvad med selve skærmen når man afspiller musik? Går den på sort skærm i mellemtiden? Jeg tænker igen på mit strømforbrug, men vel egentlig også hvad skærmen laver under musikafspilning :D 

Min Buffalo afspiller kan desværre ikke findes af plugplayer som media renderer, og det var lidt det jeg havde håbet på :) Oh well, can't win them all. Tænker nu jeg måske bare skal sætte en anden android telefon til og så bruge den som renderer men det er måske lidt fesent rent lydmæssigt.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 08:13
der er masser af afspillere som understøttes.. både til lyd og billed.. til køkkenet har jeg bare sat en argon inet fra hifiklubben op, den kan også vælges som afspiller via plugplayer

skærmen står på hmg menuen i noget tid hvorefter den selv dæmpes ned, mener også den går helt på pause på et tidspunkt.. men kan ikke lige huske det med sikkerhed.

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu