recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eyetv vs. slingbox vs ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEyetv vs. slingbox vs ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: Eyetv vs. slingbox vs ?
    Sendt: 19-September-2011 kl. 16:53
Hej Alle sammen

Jeg har følgende udstyr:

Qnap ts-219
MacBook pro
PC
Iphone
Yousee kabeltv igennem vores andelsboligforening.

Jeg vil gerne have muligheden for at streame Live tv til min PC og Fladskærm i sommerhuset. Men kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal gå eyetv eller slingbox eller ? vejen.

Vil helst ikke have en computer der står tændt når jeg ikke er hjemme (har dog altid min Qnap tændt :))

Er der nogen som mon kan hjælpe mig med min mission?

Til top
Anders_itu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 19:21
Tjaa - en proxy server ville jeg gætte på var det bedste, men det kræver evt. en moddet qnap eller en pc tændt.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 19:22
Jeg kender ikke til noget software til TV tuner som kan køre på en NAS
Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 10:30
Lyder som om der kun er slingbox og eyetv muligheden.

Men hvad er fordele og ulemper når man bor på Frederiksberg og har yousee
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 12:15
Jeg bruger en løsning med eyetv når vi er i sommerhus.

det kræver eyetv + en mac (feks mini) også skal den være tændt hele tiden og port 2170 skal være forwardet til maccen (og åbnet i firewall)

så har vi en ipad (eller bærbar mac) som kan afspille alle kanaler.. dog med den begrænsning at kun 1 bruger kan være logget på af gangen mht tv kanaler (man kan godt se optagelser fra flere brugere.. såvidt jeg husker), men det virker fint.. fra feks ipad app kan man også afspille alle de optagelser som er gjort klar til ipad (opløsning).. desforuden kan man også markere programmer til optagelser via eyetvapp direkte fra eks ipad/iphones.

ulempen er at den kun virker i macuniverset.. jeg gør dog det at alt (livebuffer etc. kører direkte over på NAS og her mener jeg .. hvis man er kreativ at man kan tage fat i det fra pc.. jeg kan ihvertfald fint se optagelser fra mine popcornhour afspillere)

som der også nævnes.. jeg tror ikke du skal regne med at få din NAS til at køre noget.. så vil du ikke have en computer stående tændt.. (nb en minimac bruger ikke meget strøm).. ellers må slingbox være løsningen
Mvh

René
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 12:40
Man kan vel også hente optagelser og livetv via live3g.eyetv.com - så man behøver jo som sådan ingen i-devices for at afspille. Man kan dog ikke programmere via hjemmesiden
Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 13:17

Lyder interessant :)

Hvad er fordele og ulemper ved eyetv i forhold til slingbox? Synes jeg læste noget omkring manglende DVB-t på Slingbox (kan så regne ud jeg skal bruge DVB-C tuner til yousee - men har de begge det?)

Der må lige være en slingbox fan og en eyetv fan, der kan belyse de to systemer :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 14:02
eyeTV virker bedst på en Mac (win softwaren skulle ikke være så langt fremme som Mac).
Hvis du køber en eyeTV hybrid kan du både bruge den til DVB-C og DVB-T. Og på YouSee's net kan du se analog og digitale kanaler.
Men alle systemerne er begrænset af din upload hastighed på din bredbåndsforbindelse.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Man kan vel også hente optagelser og livetv via live3g.eyetv.com - så man behøver jo som sådan ingen i-devices for at afspille. Man kan dog ikke programmere via hjemmesiden
det kan man godt, dog med den begrænsning det KUN virker på en apple computer i safari browseren, dernæst mener jeg ikke den havde adgang til epg og man kunne ikke lave optagelser.. så den er ikke ligeså god som feks deres iphone/pad apps der er begrænsninger
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af mogwai mogwai skrev:

Lyder interessant :)

Hvad er fordele og ulemper ved eyetv i forhold til slingbox? Synes jeg læste noget omkring manglende DVB-t på Slingbox (kan så regne ud jeg skal bruge DVB-C tuner til yousee - men har de begge det?)

Der må lige være en slingbox fan og en eyetv fan, der kan belyse de to systemer :)
afhængig af hvilken model du vælger af eyetv får du forskellige tunere.. jeg har en eyetv hybrid der er både dvb-t samt dvb-c og det virker fint med det digitale spejl... skal du bruge dit youseekort så skal du have en kortlæser sat til computeren.. eller købe en terratec h7 (der medfølger eyetvlite som du så kan opgradere til fuld eyetv).
så det afhænger af dit programudbud, og hvad du vil kunne se.. kan du nøjes med det digitale spejl vil eyetv hybrid kunne klare jobbet... og det kan iøvrigt også optage analogt.. samt fra analoge kilder via composite (hvis du har gamle videooptagelser etc du gerne vil have kopieret over)
Mvh

René
Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 15:26

Jeg har bare alm stor pakke fra yousee uden noget andet.

Er det ikke meget dyrt og få sat eyeTV op i forhold til Slingbox, når man også skal ud og investere i en MAc mini.

Hvad har slingbox at byde på mon?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 15:28
jo det er dyrt, og det er da også kun hvis du syntes at det at få knappet en mac til fladskærmen, og ikke mindst muligheden for tvoptagelser.. når du ikke har en disponibel mac du kunne bruge.. jeg selv havde en imac stående som jeg satte eyetven til.

ellers må vejen da nok være en slingbox
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu