|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
rorschak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2011 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 19-September-2011 kl. 17:45 |
|
I nogle år har jeg streamet mp3 fra en NSLU2 til en Roku Soundbridge. Nu er min NSLU2 død og jeg skal finde mig en afløser. Oprindeligt valgte jeg at rippe til mp3 af pladshensyn, men diskplads er efterhånden blevet så billigt at der ikke er nogen undskyldning for ikke at gå lossless.
Så jeg skal have valgt format, fundet en passende NAS og en medieafspiller. Og de 3 dele skal naturligvis være kompatible. Format: lossless med tags. Det kan vel kun være flac? NAS:
Medieafspiller:
Bedste løsning er naturligvis, hvis jeg kunne fortsætte med min soundbridge. Den opfylder ovenstående og koster 0 kr. Men det kræver så at NAS'en musikerserver er kompatibel. Nogle bud på en løsning? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
|
Qnap
Atv2 iPhone/IPod Touch/iPad Plug player (software) |
||
![]() |
||
rorschak ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2011 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
|
Så anbefalingen er NAS = Qnap, mediaplayer = Atv2 og betjening via iPod med plug player? Et af de serverprogrammer, der kan køre på Qnap er Slimserver, der hævdes at være Soundbridge-kompatibel. Det er interessant og værd at teste (fra pc). Virker den, er det kun en NAS jeg mangler. Qnap er noget dyrere end tilsvarende modeller fra Netgear, så pt. overvejer jeg en NETGEAR ReadyNAS Duo RND2000 til 1064. Den billigste tilsvarende Qnap er TS-209 Pro II Turbo NAS til 1979. De 915kr jeg sparer kan (næsten) financiere to 2TB diske :) |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jeg vil da godt lige slå et slag for synology som et rigtigt godt bud på en NAS, i deres seneste software er det faktisk muligt fra deres app (læs gratis) at streame flac filer til kombatible modtagere på netværket.lidt info om det her http://www.synology.com/dsm/audiostation.php?lang=dan der er dog masser af gode features heriblandt også deres photostation som er genial til familiens fotos
hvis din soundbridge er dlna kombatibel bør denne også kunne vælges som afspiller i audiostation på NAS, så også lige der var kommet en synology remote der øger mulighederne hvis man altså ikke foretrækker deres apps løsning (hvilket jeg nok er tilhænger af) Redigeret af rhsin - 20-September-2011 kl. 14:13 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() |
|
Netgear Readynas duer ikke til at streame Flac jeg har prøvet at streame fra Readynas til en squeexebox og det var bare noget l***t, jeg sendte den retur købte en Qnap 219 og det spillede bare. Readyna duo er bare alt for langsom. Her tænkes på søgetiderne, det tager en krig at komme igang med at streame et stykke musik.
Redigeret af jespermart - 20-September-2011 kl. 18:31 |
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det må så være DS211 til 1779 der er budet?
Jeg er bange for at den faktisk ikke DLNA, men jeg ser dog at squeezeboxserver også kan installeres på Synology, og den skulle kunne svinge. |
||
![]() |
||
![]() |
|
At det ikke virker er et godt argument for at holde sig væk - billigt eller ej. Tak for advarslen ![]() En TS-219P+ Turbo NAS kan fåes for 2240. Umiddelbart ligner dens specifikationer meget en Synology DS211, der er 460kr billigere. |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
NAS: Qnap eller Synology - 1, 2 eller 4 bay model - hos Synology ikke en j-model (langsom/discount), men alle andre Synology er rigeligt hurtigt til formålet.
Afspiller: Squeezebox (Touch eller sekundært en brugt Classic) eller en Sonos boks - Sonos er nemt, begrænset og dyrt mens Squeezebox er sværere, fleksibelt og billigt - og ja, det er en grov generalisering. Du kan også bare købe en usb-harddisk og koble på en Squeezebox Touch - så er du kørende for 2000-2500kr - hvis du udvider med flere Squeezeboxe, kan de streame fra den Touch der har usb-harddisken koblet på - Touch'en er speciel i den henseende, da den har en indbygget server. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Men det handler jo om at afbalancere budgettet, så der også er råd til at sætte nogle ok harddiske i den.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() |
|
Er Touchen noget du har personlig erfaring med?, en af mine bekendte har lige leget med en Touch købt på tilbud i giganten, men var chokeret over hvor langsom den indbyggede server er.
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
|
Ville sige en Synology DS211/DS211+ (DS211j er næsten for lille til at køre Squeezebox server)
og ville jo som afsløret så dertil sige en Squeezebox Touch.. Format messigt kan jeg så fortælle at både FLAC OG ALAC (Apple Lossless) kan indeholde informationer i SELVE filen, så som kunstner, sang titel, album titel, udgivelses år mm. samt et billede af album coveret, og den bedste måde at gøre dette på, hvis man har mod på selv at klare alt dette, er ved hjælp at programmet TagTuner (som jeg har brugt de der 150-200 kr på) og er lykkelig for at have, da det også kan finde hele album informationer automatisk (dog kan man så risikere at skulle ændre nogen af tingene da de ikke alle er korrekte eller som man måske selv ønsker de skal stå) men den kan fixe det hele for dig, og det sku pengene værd hvis du spørg mig! har ikke oplevet andre programmer der gør det så godt, så hurtigt, og med så meget info. |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |