recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray Afspilning & Ripning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray Afspilning & Ripning?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-Ray Afspilning & Ripning?
    Sendt: 18-September-2011 kl. 05:08
Hey folkens!

Jeg har lige ofret i en ny bærbar der har blu-ray drev, og leder derfor nu efter et godt program til at afspille blu-ray film på, Media player jeg hele tiden har haft brugt virker IKKE i dette tilfælde da det ikke understøtter Blu-ray, og har haft prøvet PowerDVD 11, men det gad heller ikke, og er nu totalt fucked op så jeg hverken kan fjerne eller installere nyt.
Så nu vil jeg høre jer hvad der findes af gode alternativer der ude, som understøtter 1080p blu-ray afspilning, pc'en kan uden problemer følge med! (skal lige siges det skal ku køre på 64bit system)

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at høre jeres anbefalinger med programmer til ripning af blu-ray film? hvad har i selv prøvet, og hvad giver det bedste resultat?

og ville sætte stor pris på hvis i rent faktisk har siddet med programmet selv, det nemt nok at anbefale ting man kan søge sig til på nettet, men der er en grund til jeg sprøg her inde, og det for at høre JERES erfaringer!

På forhånd mange tak for hjælpen! Embarrassed

(Info om computer specifikationer til dem der skulle være interesseret!)

MSI GT663R 413NE
Core i7 720QM 1.6 GHz
12 Ram
DDR3 SDRAM ( 3 x 4 GB )
2x 500GB - 7200 rpm HDD
BD-Rom drev
NVIDIA GeForce GTX 460M
1.5 GB GDDR5 SDRAM
Wiindows 7 Ultimate 64-Bit
Cool
^Hvis der er spørgsmål så fyr endelig løs!^
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
intentus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juli-2011
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 19:53
Det kommer an på, hvad du vil rippe til:

- BD-mappe?
- BD-ISO?
- BD-MKV?
- BD-MT2S?
- Andet?

Den bedste fremtidssikre "all in one"-løsning må være DVDFab (betalingsprogram under konstant udvikling). Det indeholder forskellige funktioner, der skal købes licens til (DVD Copy/Ripper, Blu-ray Copy/Ripper/3D Ripper/2D to 3D Converter mv.) . Det kan bl.a. rippe en hel BD (eller filmen + valgfri lyd og tekst) til en BD-mappe og valgfrit lave en .miniso-fil til at mounte med DVDFab Virtual Drive, så afspillere kan indlæse BD-mappen (da ikke alle softwareafspillere direkte kan indlæse BD-mapper). Det kan også bevare BD-krypteringen, hvis du ikke vil bryde loven ved at dekryptere. Og rippe til normalt ISO-format, MKV (remux) eller konvertere en eksisterende BD-mappe til ISO.

Et skærmbillede som eksempel, hvor jeg skal til at rippe AI-filmen til ISO:

Jeg har ingen anbefalinger til softwareafspillere, da jeg bruger medieafspilleren/-streameren Dune HD B1 + eSATA-tilsluttet RaidSonic ICY BOX-dockingstation med 2 TB WD Caviar Green HDD til afspilning af ISO og MKV. Dvs. jeg ripper mine BD'er (film + HD-lydsporet) til ISO og komprimerer evt. også til MKV (x264).

intentus

Redigeret af intentus - 18-September-2011 kl. 20:03
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 22:35
det med afspilning ville bare være rart til de tidspunkter hvor jeg ikke kan benytte min WDTV Live som jeg normalt bruger til afspilning af rips, og jeg ledte nu mest efter MKV rips..
men det ser spændene ud, prøver lige at se og høre hvad der er af andre alternativer, men klart noget der står højt på listen! ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 14:45

Arcsoft TotalMedia Theatre 5 - Afspiller alt - Bruger den selv på mit MedieCenter.

DVDfab, som ovenstående beskrevet, den ripper alt.

Redigeret af Kandersen - 19-September-2011 kl. 14:45
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 15:08
Til rene MKV-rips vil MakeMKV også fungere. Den har samme funktioner, som DVDfab mht. main movie mv. Personligt vil min maskine ikke køre med DVDfab, så jeg har været nødt til at bruge MakeMKV i stedet.

Alternativt, så kan du bruge AnyDVD HD i samspil med Clown_BD, som dog ikke kan konvertere til MKV, men kun til eks. ISO, BDMV eller M2TS.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 15:39
Jeg bruger Media Player Classic - Home Cinema (x64), den er gratis, har et meget lille footprint og afspiller også alt. Du kan hente 64-bit version her.

PS: MPC-HC kan udnytte Nvidia GPU til at accelere 1080p movies (http://www.guru3d.com/article/accelerate-x264-1080p-movies-over-the-gpu-guide/1) + mulighed for at styre med din android phone.

Redigeret af zeryus - 19-September-2011 kl. 15:44
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 18:50
@Kandersen - Arcsoft TotalMedia Theatre har jeg også kigget på, har fået anskaffet en version som jeg nu vil prøve krafter med og se hvordan det er, så på en hjemmeside af den scorede rimlig godt i diverse ting som brugervenlighed, understøttelse osv.

@Yakken - MakeMKV har jeg godt tænkt på, har hørt om det flere gange, men tænkte bare at hvis det var bedre programmer der ude ville jeg forsøge mig med dem først, men hvordan klare MakeMKV sig med at rippe filmen sammen med undertekster osv?

@zeryus - Media Player Classic har jeg med vilje altid afholdt mig fra, bryder mig ikke om programmet og har kun oplevet problemer med det, så det er NO-GO!

I skal alle have tak for jeres forslag, de lyder alle rigtig gode, og pt. står den til at DVDFab samt Arcsoft TotalMedia Theatre vil blive afprøvet, og måske også MakeMKV bare for at sammenligne brugervenlighed og resultat med DVDFab.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

@zeryus - Media Player Classic har jeg med vilje altid afholdt mig fra, bryder mig ikke om programmet og har kun oplevet problemer med det, så det er NO-GO!

Var det "Home Cinema" version du har prøvet?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Var det "Home Cinema" version du har prøvet?

kan jeg ikke huske, det ved at være et par år siden, og har prøvet nogen forskellige versioner af det, brød mig som sagt ikke om det.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 20:10

@Yakken - MakeMKV har jeg godt tænkt på, har hørt om det flere gange, men tænkte bare at hvis det var bedre programmer der ude ville jeg forsøge mig med dem først, men hvordan klare MakeMKV sig med at rippe filmen sammen med undertekster osv?

Ingen problemer med underteksterne. De rippes i samme format som de ligger i, dvs. PGS (PNG filer). Jeg har ingen problemer med at få vist underteksterne i VLC, men min egen mediestreamer fra Mede8er understøtter desværre ikke PGS-subs, så jeg indkøber en Dune HD Smart senere.

MakeMKV er desuden gratis i 30 dage, så du har rigelig med tid til at teste det hvis du har lyst.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Ingen problemer med underteksterne. De rippes i samme format som de ligger i, dvs. PGS (PNG filer). Jeg har ingen problemer med at få vist underteksterne i VLC, men min egen mediestreamer fra Mede8er understøtter desværre ikke PGS-subs, så jeg indkøber en Dune HD Smart senere.

MakeMKV er desuden gratis i 30 dage, så du har rigelig med tid til at teste det hvis du har lyst.

tænkte mere med at få det rippet så underteksterne blev rippet med IND i MKV filen som nogen af MKV filmene fra skyggesiderne på nettet er lavet, så man slipper for at have en .SUB eller .SRT undertekst fil liggende. (sådan jeg har det med de par blu-ray film jeg har liggende nu nemlig)

- Så hvilket program er bedst på det punkt?

Redigeret af Muffeh - 20-September-2011 kl. 16:50
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Arcsoft TotalMedia Theatre 5 - Afspiller alt - Bruger den selv på mit MedieCenter.

DVDfab, som ovenstående beskrevet, den ripper alt.

okay, programmet er nu forsøgt afprøvet, men den stod af hver gang under installation, den frøs simpelthen og kom aldrig videre. har prøvet jeg ved ikke hvor mange, og det eneste jeg har kunne få til at fungere, har været lidt en form for "lappe løsning", og det var Nero (brændeprogrammets) egen
Multimedia Suite Platinum HD som understøtter blu-ray afspilning, og det virkede fint, ingen problemer med afspilning osv! men det bare R Ø V langsomt, og ikke særlig brugervenligt og absolut ingen indstillings muligheder eller noget.

Men det må blive min løsning indtil jeg gider tage mig sammen til og formatere min nye computer, IGEN! Ouch
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu