recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til stue - hjælp please:)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor til stue - hjælp please:)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tizmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-September-2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor til stue - hjælp please:)
    Sendt: 21-September-2011 kl. 23:38
Hey allesammen.

Fandt i min søgen efter projektor hjælp på google dette forum, og jeg er sikker på at i kan hjælpe mig. Jeg har forsøgt at læse lidt tråde igennem, for at se om der skulle være et svar på mit spørgsmål - men synes ikke rigtig så opretter lige min egen tråd.

Kort sagt - jeg skal bruge en projektor, men jeg aner INTET om det. Jeg har været inde og læse forskellige steder, men jeg synes ikke jeg bliver klogere - so here goes:

Den skal bruges til hjemmebio, så derfor skal det være FullHD, og selvfølgelig hdmi stik, jeg skal kunne smække lyden ud på mit anlæg, måske bare med en jackstik eller hva det hedder? Jeg køber mørklægningsgardiner, så den behøver ikke være lysstærk - dog skal den hænge i en helt hvid (meget lys) stue, men det betyder vel ikke noget ?
Jeg ved ikke om det skal være dlc eller lcd - det kan jeg ikke finde ud af hvad der passer bedst? Jeg har en hel hvid væg den skal vises på, og afstanden er 5,40m. Mit budget er 5000-10000kr, selvfølgelig så billigt som muligt, da jeg også skal investere i 10m HDMI kabel og 3 stk mørklægningsgardiner. Men hvad siger i, jeg har set forskellige tråde hvor der er mange bud på hvad der dur, men håber i vil være behjælplige <--(underligt ord).

Der er mere , hehe.. mange gange bliver der snakket om regnbuer i nogle type projektorer, hvad i al verden er det??? Jeg har kigget på bla. komplett, og de har nogle stykker, ved ikk hvor man ellers kan købe.

på forhånd tak
Thomas
Til top
tizmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 23:40
Og det skal siges at den skal ligge på en hylde tæt under loftet, så den skal lyse "nedaf" :)
Til top
tizmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:21
Ikke mange svar - men jeg har læst lidt videre og jeg tror at jeg har besluttet mig for en epson TW3200. Har dog lige et spørgsmål mere, hvordan slutter man tv til sådan en?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:27
Du kan ikke slutte et tv dertil.

Du kan dog SE tv hvis du har en tuner.
Til top
tizmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du kan ikke slutte et tv dertil.

Du kan dog SE tv hvis du har en tuner.

En lille sprogfejl :) Men vil du uddybe det lidt`? Kan jeg se feks. champions league på den?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 18:04
Brug de sidste penge og nup dig en Sanyo z4000 fra Tyskland, den voldtager en TW3200 pænt hårdt :)
Til top
tizmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Brug de sidste penge og nup dig en Sanyo z4000 fra Tyskland, den voldtager en TW3200 pænt hårdt :)
http://www.redcoon.de/B274576-Sanyo-PLV-Z-4000_Full-HD?refId=idealo
hvordan er den så meget bedre? Forstår stadig ikke hvordan man kan se alm fjernsyn med den.

Den har mindre af det der lumines også? :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 19:08
Køb eller lej en ekstern tuner og tilslut din projektor. Har selv Epson TW3200 og kører med Samsungboksen fra TDC. Jeg er meget glad for det...
Til top
tizmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Køb eller lej en ekstern tuner og tilslut din projektor. Har selv Epson TW3200 og kører med Samsungboksen fra TDC. Jeg er meget glad for det...

Okay, hvordan skal det så forbindes? jeg spør måske dumt, men jeg aner det virkelig ikke :(

Jeg har yousee, har dog kun kortet da jeg bruger det i tv-tuner i min computer, men så er det bare sådan en boks der ved siden af så?

Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 20:09
Den nye optoma hd33 evt? mener den skal lande på 10k ca. Meget lysstærk og tilmed 3D.

Billig DLP kunne være en samsung SP A600 til 5-6k.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu