recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening m. mus til Media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening m. mus til Media center

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening m. mus til Media center
    Sendt: 21-September-2011 kl. 22:13
Hej

Jeg søger en fjernbetjening m. mus til mit mediacenter. Pt har jeg lånt et sæt fra Gyration, hvor der ovenikøbet er display i fjernbetjeningen til afspilning af musik, og så følger der et lille kompakt tastatur med. Det koster omkring 130$, men så kommer der jo en del fragt, moms og andre ting oven i, og jeg kan ikke finde det i EU.
Nogen der har et alternativ, eller kender et sted den kan fåes til rimelige penge?

/K.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 22:52
Du skriver ikke hvad du skal bruge den til, men her er en fjernbetjening med mus:

Den er faktisk utrolig let at bruge og hurtig at sætte op, synes jeg. De har også en masser andre typer, det er lige det om du skal have tastatur med.

Edit: Her er et lidt bedre beskrivelse hvor der også er display i PC'en.

Redigeret af Steen6400 - 21-September-2011 kl. 23:02
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 22:59
Jeg skriver nu godt nok det skal bruges til Media center, og så mener jeg Windows media center. Det ligger på en Asus Eeebox, så der er ikke mulighed for 3,5", umiddelbart står der heller ikke det er med mus?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 23:06

Nu er mediacenter jo mange ting, men hvis det "kun" er Windows egen er den originale Microsoft MCE betjening også super.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 23:06
Men der er da ikke mus i den eller?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 23:10
Jo, midterknapper virker som mus og kan skiftes over til piletaster.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 23:28
Der er lidt mere beskrivelse her, mm-vision gør ikke meget for at sælge den Wink

Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 09:24

"Nu er mediacenter jo mange ting, men hvis det "kun" er Windows egen er den originale Microsoft MCE betjening også super."

Syntes at se ud af mange af indlæggene, at dem der fanger en ny MCE remote på eks, ebay ikke får en original, men en kina ting, hvilket har givet dem en del bøvl.
De originale laves de igen eller er jeg gal på den. De er af og til på dba.dk til få penge brugt.

Tager jeg fejl ?.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 11:28
Måske et irelevant spørgsmål. Men hvad skal du med en mus på en fjernbetjening, som du skal bruge til windows MCE? Der er ingen som helst behov for mus i MCE, når det hele først er sat op som det skal være. Hvis det er fordi du skal løbende pilleroderage, så har du ikke bare brug for en mus, men også et tastatur. Og så ville jeg da langt hellere anbefale dig et tastatur med mus i, og så en ganske almindelige microsoft fjernbetjening ved siden af, eller en Logitech Harmony fjernbetjening, hvis du skal styre flere ting.

Jeg bruger selv Microsoft MX7000 (mener jeg den hedder) tastatur med indbygget touchpad i. Og så har jeg en Logitech Harmony One ved siden af. Tastaturet bruges når jeg pilleroderager ved setupét. I daglig brug, så benyttes kun Harmony.
Tastaturet har efter min mening været det mest geniale køb jeg har foretaget til mit mediecenter. Det kører bluetooth, og dermed bruger det meget meget lidt strøm. Der fulgte også en virkeig god og stor (rigtig) optisk mus med til inkl. lader. Og jeg tror jeg gav omkring 800.- i sin tid. Det spiller og er klippe stabilt.

Du kan læse mere om det her.. Og bemærk, det er 4 år siden, og det funger stadigvæk som var det nyt. Jeg tror jeg har skiftet batteri een gang i det.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 13:45
Muse-delen skal bruges når jeg lige lukker MCE ned, måske lige genstarter maskinen. Jeg bruger det rigtig meget.
Sættet jeg har lige nu, er det her:
http://www.gyration.com/index.php/us/products/in-air-remotes/air-music-remote.html#features
og så følger der et lille compact keyboard med.

Jeg kan sagtens sættet et usb keyboard på når det skal bruges, så hvis der bare findes en fed fjernbetjening m. noget indbygget mus, så vil det også være fint, men det har Logitech's modeller vel ikk?

/K.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 14:01
Du kan lukke ned/genstarte/whatever inde fra MCE via fjernbetjeningen, helt uden mus. Men det formoder jeg at du ved.

Jeg kender ingen fjernbetjeninger med mus, og har svært ved at forestille mig en brugbar løsning, hvis det skulle findes. Du kan måske finde fjernbetjeninger med knapper der kan aggere mus.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du kan lukke ned/genstarte/whatever inde fra MCE via fjernbetjeningen, helt uden mus. Men det formoder jeg at du ved.

Jeg kender ingen fjernbetjeninger med mus, og har svært ved at forestille mig en brugbar løsning, hvis det skulle findes. Du kan måske finde fjernbetjeninger med knapper der kan aggere mus.

Alle Imon Pad remotes har en ganske god musefunktion. Det er desværre kun de interne modeller, f.eks. Imon Inside, der kan vække PCen fra dvale/standby. Imon Knob og Imon Station kan ikke, men selve remoten er den samme. http://www.soundgraph.com/products-en/

Flemming

Redigeret af fltk - 22-September-2011 kl. 14:07
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu