recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En god kop kaffe til filmen!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn god kop kaffe til filmen!

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Emne: En god kop kaffe til filmen!
    Sendt: 21-September-2011 kl. 11:31
Kigger lidt efter en espresso maskine, som hurtigt kan lave en god kop kaffe. Og det skal under ingen omstændigheder være en "kapsel-maskine", men én hvor man selv putter bønner i. Har fundet denne udmærkede oversigt, men har alligevel svært ved at overskue hvilken, og til en lav pris.

Jeg har dog kig på denne. Mon den er god nok?

Bar 12
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 13:38
Vi har i rigtigt mange år haft en fuldautomatisk siemens espresso som vi har været rigtig glad for.. de er dog dyre du kan se modellerne her http://www.siemens-home.dk/produkter/espresso-kaffe/espressomaskiner/list.html?page=3 inden du falder ned af stolen.. så gå til side 3 der har de nogle entry modeller som en hurtig søgning på eks pricerunner viser kan anskaffes til 1999 kr i feks elgifanten. (typisk er realprisen på nettet det halve af vejledende pris fra siemens)
det at den selv maler bønnerne lige før brygning giver efter min mening mere smag,.. og nyder en dobbelt espresso på fuld skrald... (med de rigtige bønner vel og mærke)
Det smarte ved de automatiske er du selv kan stille styrken på smagen trinløst, så man får sig rimeligt hurtigt stillet ind på hvad man kan lide.

Redigeret af rhsin - 21-September-2011 kl. 14:03
Mvh

René
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 14:46
Kampus: Du skal lige tænke på om det skal være fra hele bønner til kop, eller fra malede bønner.

Jeg synes bedst om de maskiner, hvor man hælder hele bønner og vand på, og så "trækker" en kop af og til. Min skal tømmes for grums for hver 14 kopper, og vaskes hver uge. Det er en Saeco Incanto.

Saeco hedder nu Philips Saeco. Der er nogle her:

Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:16
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:31
Faktisk har jeg kig på denne Siemens. Den maler vist bønnerne. Og så koster den kun 2499, - i butikken

Redigeret af Kampus - 21-September-2011 kl. 15:33
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:32
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeps det er den jeg snakker om http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/kaffe-espressomaskiner/espressomaskiner/TK52001/siemens-espressomaskine?scid=9084 1999 i elgiganten
Hov! Jamen den er endnu billigere der! Og den kan du godt anbefale?Smile
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Kampus: Du skal lige tænke på om det skal være fra hele bønner til kop, eller fra malede bønner.

Jeg synes bedst om de maskiner, hvor man hælder hele bønner og vand på, og så "trækker" en kop af og til. Min skal tømmes for grums for hver 14 kopper, og vaskes hver uge. Det er en Saeco Incanto.

Saeco hedder nu Philips Saeco. Der er nogle her:

Ja det er skam også med i overvejelserne. Er godt klar over det er det bedsteBig smile
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeps det er den jeg snakker om http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/kaffe-espressomaskiner/espressomaskiner/TK52001/siemens-espressomaskine?scid=9084 1999 i elgiganten
Hov! Jamen den er endnu billigere der! Og den kan du godt anbefale?Smile
Men sig mig lige. Står den og holder 1,8 liter vand varmt konstant? Confused

Redigeret af Kampus - 21-September-2011 kl. 15:39
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:50
nej, vandet er koldt i beholderen, det bliver opvarmet under brygningen.. og kun den mængde der skal brygges.

jeg kender ikke den specifikke model (men ummidelbart ligner den min den "gamle" som er 5år gammel rent funktionsmæssigt.. og i så fald er det en god entry maskine til prisen omend min den gamle kan tweakes lidt mere individuelt).. jeg har bestilt "storebroren", det der tiltaler mig ved den er at den kan indstilles langt mere.. så man selv kan styre mælkemængde kaffemængde og hvor cremet skummet skal være etc.. men den koster også 6900,- kr

Redigeret af rhsin - 21-September-2011 kl. 15:59
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 16:14
Ok! Det lyder fint.

Jamen den laver en kop fuldautomatisk, når der er hele bønner og vand på, ikke? Og der skal ikke stampes bønner eller sådan noget? Hælder den også selv opskummet mælk på til sidst? Eller er det manuelt?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok! Det lyder fint.

Jamen den laver en kop fuldautomatisk, når der er hele bønner og vand på, ikke? Og der skal ikke stampes bønner eller sådan noget? Hælder den også selv opskummet mælk på til sidst? Eller er det manuelt?
Ja der skal bare hele bønner i, så kværner den selv til hver enkelt kop og presser og brygger også selv.

den har den manuelle mælkeopskummer som damper ned i mælk, også hældes det sammen bagefter

hvis du feks vælger denne model http://www.siemens-home.dk/produkter/espresso-kaffe/espressomaskiner/TK58001.html?source=browse så sker der en sammenblanding af mælk og damp som kan køres direkte ned i kaffen det giver lidt bedre skum.. og er hurtigere da du kan gøre det direkte i kaffen, i den anden har du mælken i feks et glas hvor du så kører dampen i indtil det har den ønskede konsistens.

luksusudgaven er på de store maskiner hvor man blot hælder mælk i en beholder også fortæller den om du vil have en latte eller cappuchino etc så skummer den selv mælk op i rette mængde og tilsætter det i forbindelse med brygningen som jeg lige læser det.. skal gerne fortælle det når jeg har fået min hvordan det funger på den nye topmodel)

Redigeret af rhsin - 21-September-2011 kl. 16:24
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu