recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Smart Response Technology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel Smart Response Technology

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Intel Smart Response Technology
    Sendt: 20-September-2011 kl. 22:30
Jeg har samlet en ny PC, som bl.a. består af et ASUS Maximus IV Gene-Z bundkort, og en OCZ Agility 3 SSD disk. Det er så min mening, at SSD'en skal køre med Intel Smart Response Technology.

Men jeg bliver så lidt bekymret, når jeg i manualen til bundkortet, i kapitlet omhandlende Intel Smart Response Technology læser:

Ensure to select Disable Acceleration before removing or replacing the SSD. Failing to do so might damage your SSD.

Ensure to select Disable Acceleration before you update drivers or BIOS. Failing to do so might damage your SSD.

Øh, hvordan i alverden kan man ødelægge en SSD disk fordi man f.eks. opdaterer en driver?? Det kan jeg overhovedet ikke så det logiske i.
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:25
Hvor stor er den disk du har tænkt dig at køre SSD caching med?
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 22:23
SSD 60GB og HDD 1TB.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 08:56
Formoder at disable acceleration skal sikre at al indholdet af din cache bliver skrevet ud til harddisken. Jeg trpr ikke de taler om fysisk, men om logisk ødelæggelse af SSDen. (Manglende / korrupte data).
/Peter
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Formoder at disable acceleration skal sikre at al indholdet af din cache bliver skrevet ud til harddisken. Jeg trpr ikke de taler om fysisk, men om logisk ødelæggelse af SSDen. (Manglende / korrupte data).

Præcis, det var også min tanke. Det er nok mest relevant hvis du kører agressivt med Maximized mode, og sandsynligheden er meget lille - men sikkerhed frem for alt Wink

Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

SSD 60GB og HDD 1TB.

Ikke for at dryppe malurt i bægret, men effekten af SSD caching er meget begrænset, og gavner kun din read-performance i forhold til en HDD. En "dedikeret" SSD er SSD caching overlegent både med read- og write-performance. Og i dit tilfælde hvor du har købt en 60GB SSD til ca. 700kr er der jo ikke mere end ca. 300kr op til en 120GB som ville kunne køre "alene". Men nok om det, du har fået dig et billigt system med et lille boost som du uanset hvad vil nyde godt af. Men overvej det evt. til næste gang Smile

Her er lidt læsning:
http://www.tomshardware.com/reviews/z68-express-lucidlogix-virtu-ssd-caching,2888-4.html

http://www.tomshardware.com/reviews/intel-z68-express-smart-response-technology-ssd-caching,2938-3.html

Redigeret af bjrn_dk - 22-September-2011 kl. 10:01
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 13:59
Jeg regnede heller ikke med at den kunne blive ødelagt rent fysisk, selvom det faktisk var det ASUS skrev, men jeg ville bare lige være heeelt sikker. Jeg har faktisk lige downloadet en ny manual til mit bundkort, og nu har ASUS helt omskrevet kapitlet om dette, så det giver den rigtige mening nu. Smile

Yep, det bliver klart Enhanced mode jeg kommer til at køre det i.

Jeg er godt klar over jeg ville have fået endnu bedre ydelse ud af at køre SSD'en som en alm. disk, men "store" SSD diske er simpelthen for dyre endnu, og 120GB er stadig for lille en disk. Den dag SSD'erne er blevet større og billigere, går jeg selvfølgelig hele vejen. Men ellers tak for tippet, og hjælpen fra jer begge, nu er jeg blevet beroliget. Smile
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 14:15
vil du sætte din OCZ harddisk rigtigt op, så læs denne side ( er på engelsk )

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 15:10

Jeg er godt klar over jeg ville have fået endnu bedre ydelse ud af at køre SSD'en som en alm. disk, men "store" SSD diske er simpelthen for dyre endnu, og 120GB er stadig for lille en disk. Smile

Jeg er så ikke enig!
Jeg gik fra en 160 GB SSD og ned til en 120 GB SSD. Og p.g.a. længere levetid, er den "kun" formatteret op til 100 GB. Jeg benytter kun ca. 65 GB, med alle programmer installeret på SSD'en. Alle data - billeder, dokumenter m.m.m. ligger på 1,5 TB disk.

M.v.h.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:47
Jeg kører som HenrikB med operativsystem plus programmer på en 60 Gb OCZ SSD og alle data på en raid 1 med 3 x 750 GB, og det kører kanon godt. Kan varmt anbefales.
/Peter
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 23:25
Spændende test af disken, tak, den havde jeg ikke læst.

60Gb kan jeg godt nok ikke nøjes med til både OS+programmer, selvom det er uden mine data som ligger på NAS'en.

Men æv... nu gør I mig altså lidt i tvivl. Altså om jeg får den største samlede hastighedsgevinst ved at køre den som cache, eller fylde OS + de programmer jeg nu kan få plads til over på den, hmm... Smile
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg er så ikke enig!
Jeg gik fra en 160 GB SSD og ned til en 120 GB SSD. Og p.g.a. længere levetid, er den "kun" formatteret op til 100 GB. Jeg benytter kun ca. 65 GB, med alle programmer installeret på SSD'en. Alle data - billeder, dokumenter m.m.m. ligger på 1,5 TB disk.

Programmer for 65GB? Det lyder helt vildt...Wink

Bort set fra det har jeg samme setup. På en 80GB SSD (X25-M) er der OS, programmer (ca 10GB i alt) og mindre datafiler (ca 20 GB p.t. heraf 5GB billeder). Større datafiler (primært video filer) er på en 1.5TB harddisk.

Det kører rigtigt godt.

Redigeret af JesperLund - 27-September-2011 kl. 00:39
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 08:25

Spændende test af disken, tak, den havde jeg ikke læst.

60Gb kan jeg godt nok ikke nøjes med til både OS+programmer, selvom det er uden mine data som ligger på NAS'en.

Men æv... nu gør I mig altså lidt i tvivl. Altså om jeg får den største samlede hastighedsgevinst ved at køre den som cache, eller fylde OS + de programmer jeg nu kan få plads til over på den, hmm... Smile

Der er ingen tvivl om, at du får den hurtigste - og frem for alt mest responsive - maskine, ved at benytte en SSD som primær (C:) drev!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu