recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny støjkilde: APU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy støjkilde: APU

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny støjkilde: APU
    Sendt: 25-September-2011 kl. 04:32

Jeg har før oplevet svag støj fra Intel Core i3, AMD Zacate brugere rapporterede i starten også om støj, og nu sidder jeg her med AMD A8 3850 og Asus F1A75-I Deluxe mb og hører på en irriterende skratten.
Om det er mb eller selve APU, er svært at vurdere, men lyden er høj nok til at gøre den ubrugelig til htpc.

Nå men når jeg nu alligevel er i gang kan jeg poste førstegangsindtryk:

A8 3850 (LIano) er som E350 (Zacate) på steorider...altså meget tættere på Core i3 i ydeevne.

Strømforbrug er lavere end læst rundt omkring på nettet.

Idle: 25W
SD TV/DVD: 37W
HD TV: 47W

Dette er målt med eksterne tv tunere, som altså ikke bidrager til strømforbuget, men med internt Blue-ray drev til DVD.
Anden hw er 120W PicuPSU, en 80 GB Intel SSD og Corshair 1600 MHz ram. Sidstnævnte skulle give seriøs forbedring til spil, men er endnu ikke afprøvet.

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 10:53

Problemet er nu løst, og det var Proshop's (og sikkert andre forhandleres) reklamationspolitik, som tvang mig ud i mere detaljeret fejlsøgning.
Man bliver påhæftet et gebyr på 500,- hvis det viser sig at den del man har indsendt ikke er defekt. Nu er det jo nærmest umuligt for alm. bruger at vide om det er MB eller CPU som er problemet, så slutresultatet kunne blive at jeg som kunde bliver straffet for at have fået leveret en defekt del.

Det viser sig at støjen skyldes mb interaktion med kabinet bund (der er ikke direkte kontakt mellem bund og mb).
Hvis jeg sætter noget isolering imellem og løfter mb en anelse, så begrænses lyden til et niveau, hvor det kun kan høres hvis man har øret helt tæt på.

Det er jo en produktions- eller designfejl på enten mb eller APU, men selv om hovedmistanken nu er flyttet til mb, så er det jo stadig umuligt at være sikker.

Nå, men nu er spilsiden blevet testet, og det kører bare rigtig flot. Nu ved jeg ikke om Cars 2 er det mest krævende spil, men det kører med et super flot billede i full HD, og fuldstændig flydende.
Strømforbrug ligger her på ca. 75 W.

Redigeret af audio - 27-September-2011 kl. 10:54
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu