recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prøver Boxer at snyde os ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrøver Boxer at snyde os ??

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Haspalm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Prøver Boxer at snyde os ??
    Sendt: 29-September-2011 kl. 13:37
Jeg har fulgt debatten omkring tv2 ret tæt, men noget må have gået min næse forbi.

Så vidt jeg kunne se har prisen på tv2 været offentliggjort et godt stykke tid:
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/03/10/145821.htm?rss=true
10 kr.

Men nu har jeg i dag fået brev fra Boxer om at tv2 nu bliver en betalingskanal og at prisen for for vores pakker (mini-pakken) derfor fra nytår stiger med 20 kr.

Er der nogen der ved hvorfor vi skal betale dobbeltpris ??
Til top
Haspalm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 13:43
I følge denne artikel bliver indkøbsprisen på ca. 12,50 kr. /mnd - så der må siges at være god fortjeneste på den kanal...
Til top
Haspalm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Haspalm Haspalm skrev:

I følge denne artikel bliver indkøbsprisen på ca. 12,50 kr. /mnd - så der må siges at være god fortjeneste på den kanal...
http://www.hifipriser.dk/Articles/Article.aspx?aid={F393F5AE-D81F-430D-BA35-36878F5D17C5}
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 14:11
Der kan jo også være andre årsager til en prisstigning fra nytår.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Haspalm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 14:20
Ja - det fremgår bare ingen steder af teksten:

"Siden 2004 har TV2 ikke modtaget nogen former for licens eller offentlig støtte. Det er kun salg af reklamer, der har finansieret Danmarks mest populære tv-kanal, og det har desværre vist sig at være en uholdbar forretningsmodel. Derfor har et flertal i Folketinget besluttet, at alle, der vil have TV2 efter nytår, skal betale for det - ellers kan man ikke længere se med.
Som Boxer-kunde behøver du ikke gøre noget. Du kan se TV2 med dit Boxer-modtagerudstyr, som du gør nu, og når TV2 overgår til betalingskanal, bliver den automatisk en del af din Mini-pakke. Så går du ikke glip af noget. Beslutningen betyder, at abonnementet stiger med 20 kr. den 1. januar 2012".

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 14:43
Typisk så bliver alle kanaler lidt dyrere hvert år, så hvis tv2 koster 12,50 kr i indkøb så er der 7,50 kr tilbage til øvrige udgifter til at udsende tv2, prisstigninger fra de andre kanaler i pakken plus boxers profit.
Synes ikke det lyder som en kæmpe prisstigning. Det er normalt med en prisstigning på omkring 5 % om året.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 14:44
Det var sikkert steget nogle få kr. alligevel på grund af generelle prisstigninger. Det gør det som regel også hos andre udbydere/antenneforeninger m.v.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Viby Sjælland Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2007
Sted: Denmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 14:53
De 10 kr er ekslusive moms og rettighedsafgift, så prisen er minimum 12,50 kr i 2012 stiger iøvrigt allerede 2013 med 2,50

Men derudover har distributørerne ret til selv at fastsætte hvormeget de vil opkræve for at levere
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 17:57
Jeg tror roligt at vi allerede nu kan konkludere at udgifterne til at administrere TV2 betalingen klart vil overstige det beløb som TV2 kommer til at modtage.

Eller sagt med andre ord: over 50% spildes væk i forhold til en licensmodel.

Det er et kulturpolitisk makværk af dimensioner. Samtlige politikere i Folketinget som har stemt for dette bør sidde tilbage med en dårlig smag i munden (hvis de har fattet hvad der foregår?). De har virkelig jokket i spinaten i denne omgang.

Redigeret af JesperLund - 29-September-2011 kl. 18:04
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 19:50
Ja synes også de 20Kr Boxer tager for TV2 er dyrt (har også tidligere gjort opmærksom på dette i en anden tråd).
Jeg håber så ikke at vi kommer til at betale ekstra for TV2 HD når den kommer pr 1. april 2012 !

( Iøvrigt steg boxers mini pakke med 10 Kr tidligere på året )
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tror roligt at vi allerede nu kan konkludere at udgifterne til at administrere TV2 betalingen klart vil overstige det beløb som TV2 kommer til at modtage.

Eller sagt med andre ord: over 50% spildes væk i forhold til en licensmodel.

Det er et kulturpolitisk makværk af dimensioner. Samtlige politikere i Folketinget som har stemt for dette bør sidde tilbage med en dårlig smag i munden (hvis de har fattet hvad der foregår?). De har virkelig jokket i spinaten i denne omgang.
Helt uenig!
Hvorfor skal man "tvinges" til at betale for en kanal yderligere. TV2 er en kommerciel kanal, som må leve på kommercielle vilkår. Alternativet er at det skal være en DR klon, og det er der vel ingen der ønsker.
Mht. prisen
Æbler koster det som markedet kan bære. Det er det samme med kommerciel TV. Er TV2 for dyrt, så må man vælge det fra. Er der nok der vælger det fra, så falder prisen. Er der nok der forbliver kunder hos TV2 (retteligt TV distributørerne) så er prisen måske rigtig.
Man kunne selvfølgelig have valgt en model hvor TV2 var 100% rekvalme baseret, men alle der ved lidt om det, ved at det er en umulig model. Det vil aldrig løbe rundt i et så lille sprogområde som vores. Resultatet ville være endnu flere genudsendelser af egenproducerede programmer (Klovn, Alarm 112 osv) og billige amerikanske serier (Venner, Beverly Hills osv.) 
Personligt villle jeg nok vælge det fra hvis jeg skulle oprette abb. hos Boxer. Jeg har det så i min CD pakke, som i forvejen er sindsyg dyr. Jeg vil derfor nok overveje om jeg vil nedgradere min CD pakke, hvis den stiger yderligere 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bocaj123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 10:39
Som jeg forstår det kan man som Boxer kunde ikke vælge TV2 fra :(
Til top

Besvar Besvar Side  123>