|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() Sendt: 29-September-2011 kl. 23:41 |
|
jeg vil gerne have sat dvbviewer op med web modul og recording scheduling og epg info fra ontv, da jeg har en abonnement hos dem.
1. har hentet dvbviewer 4.9, fået den til at finde kanalerne på min hdhomerun (stofa) og har testet et par manuelle recordings det spiller direkte ud på min synology nas box. sofar so good. 2. har nu startet http server og sat den til port 8080 og kan få fat i den fra http://127.0.0.1:8080. Syns de grundlæggende views i webmodulet er begrænsede, nogen der ved om man kan få vist oversigten som en timeline??? de valg jeg har er whats on now og whats on today og det giver et skidt overblik over tv guiden. 3. selve tvguiden er pt den som dvbviewer selv tilbyder via dvb signalet men den rækker jo ikke særlig langt ud i fremtiden og jeg ville derfor gerne have ontv xmltv importeret, er dette mulig og hvis ja hvordan? gode tips til opsætning og andet for dvbviewer noobie :) er velkomne.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ad. 2 Ved ikke lige hvad du mener med http server, men hvis det er Recording Service du mener, så kan du klikke på Timeline fanenAd. 3 Jeg bruger ikke Ontv, men har læst at andre gør det med succes. Er selv fint tilfreds med DVB-T guiden, idet jeg benytter Recording Service mulighed for selv at planlægge optagelser. Hvis jeg f.eks. gerne vil være sikker på at allle udsendelser af Borgen bliver optaget, så opretter jeg en autosearch, og alle Borgen udsendelser bliver hermed optaget
Men jeg overvejer sel at bruge Ontv, da jeg er lidt utilfreds med den sparsomme EPG info der leveres af TV2 på DVB-T
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
|
ahh ok jeg ser nu at recording service har sin egen http server indbygget...troede jeg skulle hente den der lå som plugin på members download siden...ok rodder videre
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja den der ligger på members er en tudsegammel dims. De burde fjerne den
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
![]() |
|
Var lige inde og tjekke Tror sgu de har fjernet den nu. Kan ihvertfald ikke finde den
|
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvordan får jeg recording services webmodulet til kun og vise de kanaler jeg har lagt i min favorit liste, lige pt viser den alle kanaler fra tv scanningen...hvad er den korrekte måde og lave sin egen liste med kanaler man vil have? sletter man de scannede kanaler man ikke bruger alligevel eller lader man dem ligge og focusere på favorit sektionen?
|
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Mener ikke recording service har support for favorit lister. Det har flere gange været oppe på deres forum, så måske kommer det en dag. Personlig har jeg bare slettet de kanaler jeg ikke bruger.
Jeg har 2 timere der kører en gang om ugen: En der henter epg fra ONTV ved hjælp af XEPG og derefter kører der en autosearch så jeg automatisk får optaget mine serier. Så har jeg altid 2 ugers epg. |
||
/Peter
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvordan henter du epg fra ontv i dvbviewer/recording service???
|
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Jeg bruger programmet XEPG fra www.a123.dk til at hente epg fra ONTV og derefter importere den i dvbviewer. Det kræver lidt arbejde at sætte op, da kanalerne fra ONTV epg skal parres ,med DVBviewers kanaler, men det er kun en gang at lave arbejdet, så kører det automatisk.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
|
Ja jeg benytter samme metode og synes det virker fint. |
||
![]() |
||
![]() |
|
takker for info jeg leger med det i weekenden.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
ok så fik jeg ontv.xml importeret i guiden. Et spørgsmål:
på www.a123.dk hvor xepg hentes der er der under install info følgende tekst "If you have created Windows or Recording Service Task(s) for automation it/they
will still work assuming Xepg is installed in the same folder." ehh hvad vil det lige sige, skal jeg installere xepg i samme dir som dvbviewer for at køre det automatisk? et andet spørgsmål er det muligt og få kanal ikoner ind på websiden fra recording service?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |