recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc til 30000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPc til 30000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Emne: Pc til 30000
    Sendt: 30-September-2011 kl. 16:07
Hej

Jeg skal have ny arbejdspc til ca 30.000. Den skal bruges til tunge CAD programmer, 3D visualisering og rendering ol.

Softwaren støtter ikke multiple cores, så processor og hukommelse hastighed er vigtig.

Jeg er kommet frem til noget lignende:
- sata III SSD 512 GB 6gb/s
- 8 til 16 GB DDR3 1600-2000 mhz
- 3++ Ghz processor
- hæftigt Grafikkort (min 2GB ram)

Skærm, køling, kabler og alt sådan noget har jeg så det er bare ovenstående jeg er i tvivl om.

Alle indspil er kærkomne :)

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 17:35
Er det dig selv som skal betale for den? - hvordan i alverden vil du fylde 512 GB ud med CAD programmer og filer? Efter min erfaring med Solid Works til 3D, Mastercam til CAM og en masse andre studierelevante programmer, film, vigtige dokumenter, backup og en masse jeg ikke kan nævne har jeg en 250 gb hdd og det er skisme mere end nok.

Ram er ikke specielt dyrt - har du x64 OS?

Har du noget imod Crossfire/ SLI?

Du kan få noget RIGTIG godt til det halve.. De sidste 15k bør hellere bruges på at købe en ny om nogle år. 

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 11:52
Kiggede lige på workstation computere hos Proconsult.dk. Jeg kan se at man kan få grafikkort til over 15.000 kr. Nvidia Quadro 5000. Er så dyre grafikkort nødvendige til CAD programmer?
For så kan en workstation sagtens koste 30.000 kr. eller mere, også med kun én CPU.

Venlig hilsen
KB
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 12:32
Vi kører ikke ret høje specs på vores arbejdscomputere på arbejdet og der halt aldrig været lag på hverken Mastercam X5 eller Solidworks 2011. Den nyeste kører Quadro 4000 på en High Perfomance Workstation i7 fra netop Proconsult. Så længe du ikke kræver Realview med alle steulturer og overflader, kan det halve sagten gøre det (15000).
Desværre understøtter Mastercam ikke multicore CPU endnu, men det må vel snart komme.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 12:34
Tip. Køb en mindre SSD og en større traditionel til lager. Filerne blibver alligevel indlæst i ram, mens der arbejdes på dem. Det kan også sparer en del på budgettet.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 17:27
Jeg har vel som sådan ikke brug for 512, men hvis vi ændrer mine krav til en 256 gb hdd ændrer det vel ikke på hvad andet man kan få :)

@ Anima: det er ikke mig selv der betaler så om et par år når den skal skiftes ud er der nok det samme eller mere til en ny com ;) Jeg kender ikke Croddfire eller SLI så kan vel ikke have noget imod det :P

@ Brixen: Det med de grafikkort forvirrede mig en del for da jeg så på det var der nogen modeller fra sidste år der var bedre i benchmarks end de nye modeller. Prisen var ca den samme så vil jo gerne vælge det bedste. 

@ Beanie: Ofte skal vi køre fremvisning på en model i realtime, hvor alle teksturer er med, samtidig vil vi gerne undgå så meget spildtid når vi bygger/opdatrer eksterne referencer i modellen og bare sidder og kigger. Som det er nu er kunderne ikke synderligt imponeret over en hakkende fremvisning af en model. 

Programleverandøren anbefalede 16GB ram og et 4GB grafikkort og "ellers god kapacitet". 

Tusind tak for hjælpen indtil videre :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 17:54
@mkt: Hvis du ændrer 480 GB SSD til 240 GB SSD + 2 TB WD Caviar Black harddisk sparer du penge.

Og jeg ved ikke hvad der er bedst af grafikkort, da jeg ikke arbejder med CAD, men kun DTP, og der har vi aldrig brug for så kraftige kort.

Der er også spørgsmålet om i7 er hurtigere end Xeon CPU, når programmet ikke kan bruge flere kerner.

Spørg hellere Proconsult.
Venlig hilsen
KB
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 18:26
Spørg udviklerne af software'en !!

Evt. andre brugere af software ,fora for software .

Redigeret af len61 - 01-Oktober-2011 kl. 18:27
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 18:51
Til Solid Works vil jeg anbefale de professionelle grafikkort. De er optimeret til denne type arbejde, specielt rendering. 

Disse professionelle programmer kræver mest en hurtig processor og et gfx med mange ram. Min egen erfaring er at 3D rendering kræver mest ram på gfx.. 

Jeg vil mene du bør kigge på noget x-treme fra intel hvis du ikke selv skal spæde til. De arbejder rigtig godt men kræver selvfølgelig også at der er specielle bundkort (ikke alle kan kapere en xtreme edition CPU).

Jeg synes du skal spørge på Sld wrks fora om der er en som vil lave en indkøbsliste for dig. 

Husk også at få dig en ordentlig skærm (gerne flere!!!).. men det siger du at du har..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu