recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Expert vildleder Boxer kunder - man burde klage.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketExpert vildleder Boxer kunder - man burde klage.

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Emne: Expert vildleder Boxer kunder - man burde klage.
    Sendt: 24-September-2011 kl. 15:14
Har lige modtaget Experts nye tilbudsavis.  Der er tilbud på  - efter min optælling  10 forskellige* -store (over 32") modeller mærket med  "Pris med BOXER".
 
Der er tale om modeller på  helt op til 50", 55" og 59" store skærme.
 
Men disse skærme kan ikke modtage DVB-T2, som er absolut nødvendigt for at modtage  TV2 HD og andre af Boxers  kommende HD kanaler. 
 
På så store skærme er der helt bestemt ingen tvivl om, at  HD modtagelse  er af en hel anden kvalitet end  det TV2  SD signal, som Boxer har plads til at  sende indenfor mux3 og mux4.
 
Det er helt rigtigt at Expert har sat ret lave priser på flere af disse produkter, men  det skal altså fremhæves overfor kunden, at de her køber 'katten i sækken' .
 
De mange modeller, der kan modtage DVB-T2 , er jo kun lidt dyrere lige nu for at  lokke ukyndige kunder i  fælden med de gamle modeller.
 
Det er i min optik helt  forargeligt. 
 
Lars   Smile 
 
* Der kan være enkelte modeller, som alligevel har DVB-T2 og CI+  selvom Expert ikke nævner dette.
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 16:59
Ligesom en anden skriver det i den anden tråd om emnet, så synes jeg også det er nok, hvis sælgeren spørger ind og informerer, når kunden kommer ind i butikken. Da det er et mindretal af danskere, det her rent faktisk berører, så synes jeg ikke man skal plastre tilbudsaviser til med advarsler. Flertallet af danskere har kabel tv.
Expert sælger også fra en webshop, og der har de denne for mig at se udmærkede information
http://www.expert.dk/Globals/Kundeservice/MPEG4.aspx
Hvis man plastrer tilbudsaviser til med advarsler, vil det for mange virke forvirrende snarere end oplysende IMHO.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

* Der kan være enkelte modeller, som alligevel har DVB-T2 og CI+  selvom Expert ikke nævner dette.


Panasonic plasma G30Y, som står til 5.999 med Boxer, figurerer på Boxer's liste over godkendte tv som HD godkendt med DVB-T2 og CI+.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

  Panasonic plasma G30Y, som står til 5.999 med Boxer, figurerer på Boxer's liste over godkendte tv som HD godkendt med DVB-T2 og CI+.

Ja det tænkte jeg også, men det er umådeligt svært at sikre sig, bla fordi nogle mærker ikke inkluderer alle tegn i varenumrene.   Cry
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

... Flertallet af danskere har kabel tv.

Expert sælger også fra en webshop, og der har de denne for mig at se udmærkede information
http://www.expert.dk/Globals/Kundeservice/MPEG4.aspx

Man skal ikke plastre dem til - man skal helt undlade at sælge 'det  skidt' til Boxer kunder - stod det til mig, så  skulle hvert eksemplar mærkes med en stor grim sort mærkat 'Dur ikke til antenne'  - det absolut eneste det drejer sig om er at sikre, at alle forbrugerne får det rigtige for dem. 

Den Expertside er vel ikke forkert , men der for mange små bogstaver - den eneste besked der er brug for  er : 

Det gamle DVB-T holder lidt endnu for dem der allerede har købt. Alt nyt til antenne bør købes som DVB-T2 med CI+ kortlæser.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 18:49
Lidt OT.
 
Jeg skal i forbindelse med det kommende skift til dvb-t2 og ophøret af mpeg2 hjælpe mine forældre med at købe noget nyt TVgrej, da de ser antenne TV. Jeg er lidt i tvivl om det med CI+. Det forekommer mig at man altid har kunnet købe en kortlæser ( B ) til at stikke i TVet. Jeg forstår så ikke helt hvorfor man nu skal købe et TV der har CI+ allerede fra start. Vil man ikke i fremtiden kunne købe en kortlæser ( B ) og stikke i TVet?
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 24-September-2011 kl. 18:56
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 18:57
De kloge siger (og de har nu nok ret), at der skal være support  for CI+ indbygget i fjernsynet - jeg synes det er så 'depri'  med  den kodning at jeg ikke rigtigt gider gå dybt deri. 

Det er jo ofte noget med, at nye regler for kopiering mv skal overholdes af leverandørerne, og alene derfor har man udbygget kravene i standarden også inde i fjernsynet. Ja det er der inde bag  'C' , der også sker noget. 

Du står dig nok i at vente til sidste øjeblik - det bliver næppe dyrere, men udvalget bliver større over de næste 3-3 1/2 måned. 

Man kan jo godt lave en 'short-list' og så blot vente med dan-kortet.

Hilsen

Lars   Smile


Redigeret af reslfj - 24-September-2011 kl. 18:59
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 19:06
OK tak.
Det er ikke noget der stresser helt vildt lige nu og der kommer sikkert snart en masse tilbud. Det er bare meget rart lige at være lidt forberedt.
 
MVH
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 19:44
Undskyld mig nu så jeg så denne:
 
 
Skal jeg så forstå det sådan at dette kort kun virker med et tv der i forvejen er forberedt for CI+? Jeg synes at kunne forstå af teksten på av connections side at man vil kunne modtage boxer, incl tv2 HD, hvis man benytter dette kort sammen med et tv der har dvb-t2.
Beklager hvis spørgsmålene er lamme men jeg har aldrig selv rodet med dekoderkort eller kodet TV i det hele taget så jeg er spejl blank..
 
MVH
 
 


Redigeret af tvkartoffel - 24-September-2011 kl. 19:46
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 19:52
du går nok i små sko?
din signatur er da lige så vildledende som Expert information?

har du DVB-T2 idag, og hvilke danske programmer modtager du? eller forsøger du bare at skrive lidt forkert som expert gør indtil det så kan blive en realitet? tænk hvis den udtale fra boxer bliver udskudt til 2013, så har du godt haft dansk dvb-t2 længe uden egentlig at have haft det?

Sandheden er vel "Så kommer dvbt2 til danmark i 2012?" og ikke allerede nu som din signatur proklamerer?

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

du går nok i små sko?
din signatur er da lige så vildledende som Expert information?

har du DVB-T2 idag, og hvilke danske programmer modtager du? eller forsøger du bare at skrive lidt forkert som expert gør indtil det så kan blive en realitet? tænk hvis den udtale fra boxer bliver udskudt til 2013, så har du godt haft dansk dvb-t2 længe uden egentlig at have haft det?

Sandheden er vel "Så kommer dvbt2 til danmark i 2012?" og ikke allerede nu som din signatur proklamerer?

 
Det er en realitet - siden 14 september - da Boxer har meldt klart ud, at mux5 skiftes til DVB-T2 pr 1 april 2012.   
 
Naturligvis skal man ifølge købeloven derefter straks  fortælle alle, der skal købe nyt til brug med antenne, at  DVB-T2 er vedtaget og bliver indført  Særligt for fjernsyn over 32" vil TV2 HD være vigtigt for et godt billede, der i nogen grad udnytter skærmens j´kvaliteter.
  
Det drejer sig jo om hurtigst muligt at få udskiftet det  forældede DVB-T udstyr med nyt DVB-T2 udstyr -  hurtigst muligt -  DVB-T er jo dyrt og dårligt.     
 
Fortsat at købe det gamle, det svarer til at se en stor sort byge i vest og alligevel undlade at tage regntøj med  - for det regner jo ikke endnu .    Sådan er der da ingen der gør.
 
Men Open Channel sender faktisk DVB-T2 i København og det modtages fint fra Sverige. Så selv fra et formelt bogstaveligt synspunkt  er det vel i orden.
 
Forretningerne skal bare helt undlade at sælge de billige og/eller gamle apparater til brug med antenne,   Næste år kommer DVB-C2 og så har jeg en anden 'gulvhøvl' i for af en ny tekst.
 
Faktisk var hovedlinien  i MPEG-2 sagerne  at man vidste sikkert eller skulle have vidst, at MPEG-2 ikke ville virke på nye kanaler i 2009 og fra 2012 på DR/TV2.  
Selv om det indlysende ikke var sket endnu i december 2007 og selvom man ikke havde endelige informationer for det nye - MPEG-4 - så skulle man informere kunden og muligvis fraråde et køb.
 
Med de nye DVB-T2 Boxer godkendte enheder har man mange  modeller, man har al den nødvendige viden - kom så igang.
 
Lars :) 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 22:03
Vildleder Bilka ikke også i deres avis når de skriver:
 
Kan du se TV
11. januar?
 
11. januar 2012 skifter det
digitale signal fra mpeg2 til
mpeg4
 
Vores TV er klar - er dit?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vildleder Bilka ikke også i deres avis når de skriver:
 
Kan du se TV
11. januar?
 
11. januar 2012 skifter det
digitale signal fra mpeg2 til
mpeg4
 
Vores TV er klar - er dit?



   Det synes jeg - meget ! 

De vidste det ville ske  og skulle så blot have haft en plan klar i skuffen.

Men hvor har vore politikere fjollet ved ikke at fatte krabasken og så sagt - 'DVB-T2 - det er nu - vi gider ikke høre mere vrøvl!' , men de afviste jo blot at tænke over DVB-T2 - allerede i 2007 og alle årene siden  - som var det  noget, der nok aldrig kom.

"Jeg ser derfor  T2 som en “overgangsstandard”
med relativt kort levetid, som vi med de nuværende
lanceringshorisonter for public service HDTV i Danmark
bør kigge uden om for at undgå at genere forbrugerene
med krav om hyppige nye investeringer."

/Ulrik Petersen, Marketing Manager Visual Sony Nordic a/s
Marts 2008 (DVB-T2 var  allerede klar bla. hos  Sony i UK)

Man kan vist sige, at det er lykkedes at genere forbrugerne.


Lars    Smile

* Jeg kan måske godt forklare - udover det 2008 markedsmæssige - hvorfor ukyndige der ønskede det også  kunne tro sådan, men det bliver en anden historie.


Redigeret af reslfj - 25-September-2011 kl. 00:04
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu