Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
spaus
Bruger
Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
|
Emne: Itunes server Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 08:45 |
Jeg har planer om at købe en nas - synology 411j til mine film, digital billeder og musik, men så vidt jeg forstår så kan mit anlæg ikke modtage musik fra itunes server direkte fra nas'en.
Så jeg har læst lidt om Nslu2 hvortil man sætter en extern harddisk til at levere musikken istedet, jeg roder lidt rundt i det.
Nogen hjælp?
Reference: http://www.pcworld.dk/art/7694?page=1
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 09:17 |
Jeg havde en opfattelse af at jeg kunne sende musikken direkte fra min nas gennem apple tv2 og op til anlægget, er det forkert?
|
 |
Beanie
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 09:46 |
Ja, det er forkert.
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 10:25 |
Der må da være mange der vil streame sin musik fra sin nas ud via itunes. Hvad er løsningen?
|
 |
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 10:33 |
Hvis du har en Synology NAS og en Airport Express koblet til anlæget kan du streame direkte og betjene det via Synology's "DS Audio" App. En iTunes server giver ikke mulighed for at vise cover art. Du se kun navne.
|
|
 |
Beanie
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 10:37 |
Apple fører ikke en decideret NAS i deres portfølje. Deres TimeCapsule er bygget til Backup, så Apples filosofi må være at have en Computer kørende.
Jeg har snydt lidt at lagt mine DVDer på en Timecapsule. Kan så ses på iPad og Airplay'es videre til ATV2. Jeg bruger kun denne løsning til film, da app'en Filebrowser kun virker som Stifinder, dvs. uden muligheder for Genius, playlister ol.
Musikken ligger lokalt på min PC med tilhørende backup på TC'en
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 10:59 |
Hvad hvis jeg har en Denon rcd-n7 kan den så modtage musik fra itunes server via airplay og spille det ud i stue højttalerne?
Eller en Nslu2 med en extern harddisk tilsat.
Måske er løsningen bare at få en ipod touch 64 gb og lægge al musikken derpå og afspille det via airplay til mit apple tv2 og via optisk kabel sende lyd til mit anlæg... eller misforstår jeg igen konceptet?
|
 |
mbm1
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:04 |
jeg leder lidt efter det samme... kører p.t med en pc som afspiller... Det giver ingen mening at eks. en lille medieafspiller ikke kan klare itunes uden man skal have en pc tændt.. for så kan pcén jo lige så godt være afspilleren som den er i mit tilfælde
|
 |
Beanie
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:04 |
Jeg ville vælge iPodløsningen, men nu er jeg jo også bare blevet "een af dem med æbler på hjernen". Det må jeg tilstå. Efter 20 år som PC-mand
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:19 |
Ja jeg vil også gerne slippe for pc'en tændt. Særligt da min hjemme pc er en "gammel" i7 som æder rigtig meget strøm. Og jep jeg har også altid været pc mand og jeg nægter at købe en mac. Men Apples gadgets er alt for nice og de virker uden tweaks. Men I dette tilfælde skal der altså lidt hacks og tweaks til at finde en holdbar løsning.
Rigtig ærgeligt da jeg ellers synes Apple har en holdbar løsning til det meste.
|
 |
mbm1
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:25 |
spaus skrev:
Ja jeg vil også gerne slippe for pc'en tændt. Særligt da min hjemme pc er en "gammel" i7 som æder rigtig meget strøm. Og jep jeg har også altid været pc mand og jeg nægter at købe en mac. Men Apples gadgets er alt for nice og de virker uden tweaks. Men I dette tilfælde skal der altså lidt hacks og tweaks til at finde en holdbar løsning.
Rigtig ærgeligt da jeg ellers synes Apple har en holdbar løsning til det meste.
|
Helt enig... mit første Apple produkt var netop en touch som skulle bruge som remotecontrol til pc. Blev bare blown away mht brugerflade/venlighed/design :)
Jeg leder stadig efter en anden løsning end PC med itunes på.. men har ikke fundet noget der er bedre/billigere/nemmere.
Problemet med at have musikken på Ipod touchen og så streame det til anlægget er vel at touchen ikke kan dele musikken ud på netværket til bruge for øvrige enheder...?
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:52 |
Det har du fuldkommen ret i, men man kan vel have en kopi på sin nas og stadig afspille det på sin pc. Jeg ved ikke hvor ellers jeg ville afspille musikken.
|
 |