recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overflytning af musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverflytning af musik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Overflytning af musik
    Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 12:34
Min computer er ved at være moden til udskiftning, men så var det jeg kom til at tænke på, hvordan får jeg nemmest den musik, der ligger på den, med.
Jeg har en del musik, der er indkøbt fra nettet og derfor DRM beskyttet, både noget WMA og iTunes musik.
Jeg har også en ekstern harddisk, som jeg har flyttet billeder og dokumenter og den slags over på, men kan jeg umiddelbart gøre det med musik.
Jeg har ingen iPod eller anden mp3, så er jeg nødt til at brænde musikken på en cd. iTunes er nok endnu mere vanskelig end WMA.

Redigeret af Ham_Der - 10-Oktober-2011 kl. 13:33
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 14:30
Normalt kan du uden problemer flytte musik, video m.v. på samme måde som billeder og dokumenter. Jeg er dog ikke klar over hvordan DRM beskyttelsen virker her - om den binder musikfilerne til den oprindelige PC. Men prøv dog med et enkelt nummer til at begynde med.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2005
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 17:54
Ved itunes filerne skal du bare godkende den nye computer via itunes så er du kørende igen. De andre mener jeg den gemmer en "licensfil" som du skal flytte over til den nye
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 10:58
Jeg har prøvet at flytte lidt af WMA musikken over på den eksterne harddisk nu. De kunne uden problemer afspilles derfra, men på samme computer, også selvom jeg smed den oprindelige mappe i papirkurven. Jeg skal lige prøve at sætte den til en anden computer og se, om det også virker.
@ kasp, altså du siger at jeg skal godkende den nye pc (som jeg ikke har endnu) via iTunes. Er det på den nye eller via den gamle?
Jeg har en bærbar og en stationær, det er den stationære jeg overvejer at udskifte, jeg vil stadig gerne have to.
Ja, når man køber WMA musik, der er DRM beskyttet, så henter den en licens, før nummeret afspilles, men den bliver åbenbart tilknyttet musikfilen. Filerne er fra før TDC Play dagene, jeg har TDC.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 11:07
Hvis der er nogen der tænker, at det er da dumt at have både WMA musik og iTunes ditto, jeg mener det var fordi, der var et bestemt nummer, jeg kun kunne finde i iTunes, så har jeg siden vekslet mellem dem.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 11:30
Du kan sagtens flytte DRM-beskyttet musik, over på en anden computer. Når du har fået/bygget en ny PC, så flytter du mubikken til den (eller lader den ligge på den eksterne harddisk). Når du så afspiller musikken, vil din medieafspiller gå på nettet, og kontrollere at du har retten til musikken, og vil herefter afspille den. DRM er ikke bundet op på din hardware.

M.v.h.
Til top
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2005
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 23:52
Du skal afgodkende den gamle og godkende den nye. Ligger under fanen butik. De "nye" filer i iTunes har så vist ikke DRM, men hæng mig ikke op på det. Jeg bruger ikke iTunes så meget længere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jeg har en del musik, der er indkøbt fra nettet og derfor DRM beskyttet, både noget WMA og iTunes musik.

Med hensyn til WMA, er det afhængigt af, hvor du har købt musikken om du kan flytte den.

TDC play skriver:
"For musik hentet med TDC Play gælder det, at du ikke kan overføre den til mobile enheder såsom mp3-afspillere eller lignende. Det er desuden ikke muligt at flytte musikken fra én pc til en anden, da licensen netop beskytter musikken mod kopiering. Men husk, at du kan downloade musik til flere pc’er via det samme TDC login."

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=20520&type=help

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 11:45
Det meste af WMA musikken er fra TDC, men købt og betalt særskilt for. Det er ikke fra Play. Det meste af det er fra før TDC Play.
Jeg har lige prøvet at sætte harddisken til den bærbare, og den kunne godt afspille det musik, jeg havde lagt derover, den skulle dog hente en sikkerhedsopgradering først. Henrik B, jeg kan se, du har ret, den hentede en licens inden den afspillede, selvom det var et nummer jeg havde haft liggende på den stationære.
Med hensyn til iTunes, så tror jeg, jeg kan løse det ved at bruge "Deling i hjemmet" funktionen.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 11:53
Her http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=20684 skriver de også, at købt musik gerne må flyttes til en anden pc indenfor ens husstand.

Inden nogen siger, hvor spurgte du så, jeg havde ikke tænkt på at kigge på TDC's vilkår før.

Redigeret af Ham_Der - 12-Oktober-2011 kl. 16:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu