recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal 1.2 Final released
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaportal 1.2 Final released

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal 1.2 Final released
    Sendt: 19-September-2011 kl. 22:48
Så er Mediaportal frigivet i en 1.2 Final - ser ud til at køre fint, har opdateret fra 1.2 RC.
Den Ben
Til top
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 23:27
Tak for tippet! Downloaded og installeret på få minutter. Klikkede straks på TV og Mediaportal dør. Tasklisten siger "Programmet svarer ikke". Reboot og forsøgte igen med samme resultat.

Jeg plejer ikke at være så hurtig med nye versioner, men faldt for fristelsen. Så gå forsigtigt til værks. Bare jeg kunne komme tilbage....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 00:46
Gnæk GnækBig smile
Var aldrig sket med DVBViewer
Har installeret dusinvis af betaer, alfaer og finals af DVBViewer, og de er aldrig nogensinde gået ned. Det gør DVBViewer forøvrigt aldrig
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Tak for tippet! Downloaded og installeret på få minutter. Klikkede straks på TV og Mediaportal dør. Tasklisten siger "Programmet svarer ikke". Reboot og forsøgte igen med samme resultat.

Jeg plejer ikke at være så hurtig med nye versioner, men faldt for fristelsen. Så gå forsigtigt til værks. Bare jeg kunne komme tilbage....

Har du husket at stoppe TV-service sådan som der stod i vejledningen.

Jeg har opdateret 2 installationer uden problemer overhovedet.
Den Ben
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 07:08
Sikkert rigtigt med DVBViewer MCenterFreak. Jeg startede fraktisk mit projekt med DVBViewer, men endte med at give op pga. en fuldstændig mangelfuld dokumentation. Jeg havde DVBViewer kørende fint med TV, men når man skal lidt mere end out of the box, SKAL man være nørd OG være religiøs på at DVBViever er det bedste for at holde modet oppe. Jeg er ingen af delene og opgav - alt alt for tidskrævende. Det er faktisk synd at de ikke har gjort mere ud af dokumentationen.

Det er stortset alt man skal finde snedige tweaks på. Ikke engang helt simple ting som transponderlister kan de finde ud af at holde opdateret eller give vejledning til hvordan man opdaterer. De har nok lavet er guld produkt, det kan bare ikke anvendes hvis ikke man vil tage en flere måneder lang uddannelse via support fora.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 08:46
Hijacker lige tråden til et par begynder spørgsmål.

Bruger 7MCE, Floppy/Fire DTV, Yousee DVB-C, Windows 7.

Jeg har længe overvejet, at skifte W7 MCE ud med mediaportal, pga. at der er nogle essentielle funktioner, som jeg simpelthen ikke kan leve uden.

1. Der står på MP's website følgende: 
   TV card: MediaPortal TV-Server supports all analog TV cards with hardware MPEG-2 encoder and all digital TV cards which use BDA-drivers

Jeg har 1 stk. Digital Everywhere FloppyDTV og 1 stk. FireDTV, så jeg går ud fra, at disse passer på BDA specs'ene.  Er dette korrekt.

2. Hvor stabilt kører TV-server delen ? 
   Det er alfa & omega, at man kan se tv uden afbrydelser, og daglige genstarter af maskinen. Samtidig, at der skal kunne optages 1 program, og afspilles(live tv) fra et andet. 
  En sidste ting: ville jeg kunne sætte 2 stk. "billige" tunere ekstra til maskinen også have 4 stk. tunere. 7MCE uden DVBSource, virker jo "kun" med disse dyre Digital evertywhere devices.

Tror det var det hele.

Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 10:49

Sikkert Jeg startede fraktisk mit projekt med DVBViewer, men endte med at give op pga. en fuldstændig mangelfuld dokumentation.
http://en.dvbviewer.tv/wiki/

Ikke engang helt simple ting som transponderlister kan de finde ud af at holde opdateret

Hvorfor skulle de opdatere transponderlisterne, når http://en.kingofsat.net/satellites.php gør det dagligt.

eller give vejledning til hvordan man opdaterer. De har nok lavet er guld produkt, det kan bare ikke anvendes hvis ikke man vil tage en flere måneder lang uddannelse via support fora.

Kør setup, og klik ok 4-5 gange. Færdig

Redigeret af MCenterFreak - 20-September-2011 kl. 10:50
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Jeg har længe overvejet, at skifte W7 MCE ud med mediaportal, pga. at der er nogle essentielle funktioner, som jeg simpelthen ikke kan leve uden.

TV card: MediaPortal TV-Server supports all analog TV cards with hardware MPEG-2 encoder and all digital TV cards which use BDA-drivers

Jeg har 1 stk. Digital Everywhere FloppyDTV og 1 stk. FireDTV, så jeg går ud fra, at disse passer på BDA specs'ene.  Er dette korrekt.

Det er alfa & omega, at man kan se tv uden afbrydelser, og daglige genstarter af maskinen. Samtidig, at der skal kunne optages 1 program, og afspilles(live tv) fra et andet. 
  En sidste ting: ville jeg kunne sætte 2 stk. "billige" tunere ekstra til maskinen også have 4 stk. tunere. 7MCE uden DVBSource, virker jo "kun" med disse dyre Digital evertywhere devices.

Tror det var det hele.

1. Ja de passer fint på BDA kører selv med bl.a 1 FloppyDTV.

2. Den kører stabilt, du kan selvfølgelig optage og afspille samtidigt - optager selv ofte 2 programmer samtidig med at jeg ser et andet - strømforsyning til mit SD Homerun stod af, indtil jeg fik en ny, købte jeg en billig Føtex DVB-C tuner, det spillede fint sammen - Nogle sætter maskinen til at genstarte om natten, men min kører fint uden genstart.
Den Ben
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Tror det var det hele.

1. Ja de passer fint på BDA kører selv med bl.a 1 FloppyDTV.

2. Den kører stabilt, du kan selvfølgelig optage og afspille samtidigt - optager selv ofte 2 programmer samtidig med at jeg ser et andet - strømforsyning til mit SD Homerun stod af, indtil jeg fik en ny, købte jeg en billig Føtex DVB-C tuner, det spillede fint sammen - Nogle sætter maskinen til at genstarte om natten, men min kører fint uden genstart.

Hej Benu

Tak for svarene.

Jeg skal helt klart væk fra 7MC, det har for mange begrænsninger, kører dog 99% stabilt pt.

Men jeg overvejer, at smide en ekstra HDD i HTPC'en, og installere et test OS med MediaPortal på denne disk, så jeg kan switche tilbage til det nuværende drift miljø, indtil jeg har fået opsat MP 100% med TV server, plugins osv. Kan jo ikke have, at konen lige pludselig ikke kan se tv hehe.

Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Sikkert Jeg startede fraktisk mit projekt med DVBViewer, men endte med at give op pga. en fuldstændig mangelfuld dokumentation.
http://en.dvbviewer.tv/wiki/

Ja, men den er mangelfuld :)

Ikke engang helt simple ting som transponderlister kan de finde ud af at holde opdateret

Hvorfor skulle de opdatere transponderlisterne, når http://en.kingofsat.net/satellites.php gør det dagligt.

ENIG men de kunne jo hente den automatisk......

eller give vejledning til hvordan man opdaterer. De har nok lavet er guld produkt, det kan bare ikke anvendes hvis ikke man vil tage en flere måneder lang uddannelse via support fora.

Kør setup, og klik ok 4-5 gange. Færdig

(Det var transponder opdateringen jeg hentydede til)

Jeg minder lige om din egen hjælp til mig (Tak det virkede fint)

1. programplacering, som kan være C:\Program Files\DVBViewer
2. Konfigurations folder som kan være C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer
Det er i folder 2 transponderlisten skal ind. Her en lille quick guide
1. hent trasponderfilen for 0.8 W på King Of Sat
2. omdøb den evt. til 3592King
3. højreklik den, og vælg kopier
4. Start DVBViewer
5. Klik Omkring>Configuration folder
6. Luk DVBViewer
7. I konfigurationsfolderen vælger du Transponders
8. Højreklik og sæt ind
9. Start DVBViewer
10. Vælg Kanal Skan
11. I Transponderlisten finder du nu en ny transponderliste der hedder 0.8W, som er det navn King Of Sat har tildelt den (det er linie 2 i .ini filen. Man kan rette det til hvad man vil)
Vupti!

Det er bare det jeg mener. DVBViewer er helt sikker godt og stabilt, men det er ikke så ligetil at konfigurere. Jeg synes jo ovenstående fremgangsmåde bare bør være et klik i programmet. Her er det sådanset ikke svært, det er BEsværligt og udokumenteret og kræver man har lyst til teknisk at forstå mange små detaljer i systemet - hvordan udviklerne har skruet det sammen med diverse filer. I MP klikker man bare af hvor man vil opdatere fra og så gå resten af sig selv. (så vidt jeg husker).

Jeg tror jeg gik død efter at have kæmpet med video, remote og andre skins - mange gode plugins, men meget af dokumentationen er flere år gammel, eller på tysk og det er ikke helt klart om det stadigvæk virker problemfrit med nyeste version, så man er lidt usikker på om man gider kaste sig ud i det fordi eventuelle problemer MÅSKE skyldes plugin'en ikke virker til den DVBviewer vers.

Jeg har f.eks. en HFX MC remote. Jeg opgav simpelthen at få den til at fungere. Den startede MC op med grøn knap i stedet for DVBViewer (Ja det kan rettes hvis man ændrer nogle registry keys og henter lidt dit og dat på nettet) og man skulle mappe det hele manuelt med diverse andre snedige tools selvom man hentede en plugin. I MediaPortal krydsede jeg bare remoten af i opsætningen og så skulle jeg ikke tænke mere over den sag. Grøn knap starter MP op og alle knapper virker af sig selv.

Måske er jeg bare ikke teknisk godt nok funderet og mangler desuden tid til den slags, men jeg har faktisk arbejdet med det flere måneder før jeg gav MediaPortal et skud.

Funktionerne og stabiliteten i DVBViewer har jeg intet at udsætte på og der er et godt community omkring det. Men måske jeg returnerer når jeg finder ud af at MP også har sine udfordringer og mangler.  :) Jeg vil trods alt hellere have lidt besværligheder end at gå på kompromis med funktionerne.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 20:56

[/QUOTE]

Har du husket at stoppe TV-service sådan som der stod i vejledningen.

Jeg har opdateret 2 installationer uden problemer overhovedet.
[/QUOTE]

Aaaarrgghhh..... nej. Det viste sig at jeg havde en streaming klient startet op i et andet rum.
Har forsøgt flere gange efterfølgende uden at få rettet problemet, men jeg får hjælp på support forumet, så mon ikke det løser sig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:53
Altså, hvis man ønsker at lege med HTPC, så må man forvente at bruge lidt tid på diverse søgninger og lidt tweak hist og pist. Der er uanset om det hedder DVBViewer eller MediaPortal.
Til det med transponder listerne. De kan da ikke holde opdaterede transponderlister for de flere hundrede sattelitter, med dertil flere tusinde transpondere opdaterer. Det går jeg ud fra at MediaPortal folkene heller ikke gør, eller tager jeg fejl?
Til det sidste du skriver. Ja det er ikke Out Of The Box.  Men som sagt: Ønsker man at rode med HTPC, så skal man ind i maskinrummet, sådan er det!!
Jeg ville også ønske at jeg kunne køre med Windows Media Center (det er derfor jeg hedder McenterFreak, var oprindelig først på beatet med Microsoft MCE), men begrænsningerne var/er simpelthen for store. Prøvede derfor MediaPortal, men det var alt for ustabilt. Så nu lever jeg med en KLIPPESTABIL DVBViewer/RecordingService, som jeg stort set ikke rører ved (bortset fra at jeg installerer alle opdateringer, uden problemer)
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu