recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify vs Wimp.. lydkvalitet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpotify vs Wimp.. lydkvalitet.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Emne: Spotify vs Wimp.. lydkvalitet.
    Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:06
bruger p.t Wimp på min Squeezebox Touch men overvejer at skifte til Spotify..

er faldet over denne test der giver Wimp en sejr over Spotify

samtidig er disse tests der viser, at en stor del af Spotify`s musik streames i 160 kbps og ikke de 320 kbps som lovet i et Premium abb, knap så betryggende:

er der nogle af jeg der kan høre forskel på Wimp`s AAC+ 256 og Spotify`s 320 Ogg Vorbis.??

takker på forhånd for jeres inputs..

Redigeret af strecker - 14-Oktober-2011 kl. 08:09
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

samtidig er disse tests der viser, at en stor del af Spotify`s musik streames i 160 kbps og ikke de 320 kbps som lovet i et Premium abb, knap så betryggende:

er der nogle af jeg der kan høre forskel på Wimp`s AAC+ 256 og Spotify`s 320 Ogg Vorbis.??

Jeg har ikke prøvet, men min umiddelbare holdning ud fra rapporterne om Spotify's reelle kvalitet er at de leverer direkte vildledende markedsføring, og alene dérfor bør man vælge Wimp. Med Spotify ved man tilsyneladende ikke hvad man får, og dét synes jeg er altafgørende for den slags tjenester. Det er meget skadeligt for køberens tryghedsfornemmelse ved at købe musik online, hvis man ikke ved hvad man får - ikke engang når man har betalt ekstra for at få det.

Bortset fra det, så mener jeg personligt at det er omsonst at fluekneppe i om man kan høre et myrehår forskel på det ene eller det andet streaming format. Det må være udvalg og funktionalitet der afgør dét, hvis man er entusiast nok til at interessere sig for forskellen på 256 og 320 kbit, så burde man også være så meget entusiast at man slet ikke bruger tjenesten, men køber CD'en for at få lossless, og bruger streaming som inspirationskilde, ikke til "seriøs lytning". Men det er så bare min mening.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:22

Synes da ikke der står det er en sejr til Wimp, når konklusionen lyder at "Spotify er mer troverdig, mens Wimp gir litt mer “ompa-ompa” Smile  

Mht til meget af Spotify's musik er 160 kbps, er ikke så fede. Men jeg læste så videre i nogle af de links, og der er Spotify blevet kontaktet om det, og de er klar over det.

Paster lige et svar som en gut fik fra dem. "All music streamed through Spotify is of high quality (96/160 kbps for mobile and 160 kbps for desktop) and we have a broad catalogue of over 15 million tracks. All tracks are not currently available in high bitrate (320 kbps) for our Premium users, which we make clear on our website, but we are working very hard to transcode the remaining tracks, as quickly as possible. As our catalogue is increasing at an average of 10,000 new tracks each day, you can imagine this is an ongoing task, but a high priority for us at Spotify."

Håber i hvert fald at de for indkodet dem ret hurtigt, for jeg overvejer da selv et Spotify abb til vores Sonos herhjemme Smile

Kan man få Wimp til Sonos ?

Redigeret af Sploink - 14-Oktober-2011 kl. 08:23
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg har ikke prøvet, men min umiddelbare holdning ud fra rapporterne om Spotify's reelle kvalitet er at de leverer direkte vildledende markedsføring, og alene dérfor bør man vælge Wimp. Med Spotify ved man tilsyneladende ikke hvad man får, og dét synes jeg er altafgørende for den slags tjenester. Det er meget skadeligt for køberens tryghedsfornemmelse ved at købe musik online, hvis man ikke ved hvad man får - ikke engang når man har betalt ekstra for at få det.

Bortset fra det, så mener jeg personligt at det er omsonst at fluekneppe i om man kan høre et myrehår forskel på det ene eller det andet streaming format. Det må være udvalg og funktionalitet der afgør dét, hvis man er entusiast nok til at interessere sig for forskellen på 256 og 320 kbit, så burde man også være så meget entusiast at man slet ikke bruger tjenesten, men køber CD'en for at få lossless, og bruger streaming som inspirationskilde, ikke til "seriøs lytning". Men det er så bare min mening.

God pointe, Otto. Spotify er til inspiration og festbrug. Ikke HIFI-lytning!
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 550
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:26

Nu henvises der jo også til en update på hvor meget der er i 320 Ogg Vorbis ved Premium
99,9% skulle være i 320 pr 23/9

Redigeret af katbird - 14-Oktober-2011 kl. 08:27
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:27
det er Wimp vs Spotify, ik Wimp/Spotify vs FLAC/CD/Lossless..!!

er godt klar over at ukomprimeret musik er at fortrække, så det behøver i ikke at fortælle mig..
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:33

Og mit svar er at så længe der er usikkerhed om hvad du får ved at skifte til Spotify, kan jeg ikke se argumentet for at skifte (medmindre du kan finde musik på Spotify som du ikke kan finde på Wimp).
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:33
Sagt på en anden måde, det kan være lige meget om 320 kbit lyder bedre end 256 kbit, hvis der er risiko for at du reelt får 160 kbit halvdelen af tiden.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:35
Det ser ud til at jeg af en eller anden grund har fået Premium et par dage gratis.
Nu er jeg så i tvivl om det er 320 kbit for det ikke som om det er.
Er der nogen måde hvorpå jeg kan se hvilken bitrate jeg modtager i.

Jeg modtager via Win7 på stereoanlægget.

Til top
TvNewb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-September-2007
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Og mit svar er at så længe der er usikkerhed om hvad du får ved at skifte til Spotify, kan jeg ikke se argumentet for at skifte (medmindre du kan finde musik på Spotify som du ikke kan finde på Wimp).

Der er bestemt et argument for Sonos ejere. :)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af TvNewb TvNewb skrev:

Der er bestemt et argument for Sonos ejere. :)

Nu nævnes det jo at der benyttes Wimp i forvejen, så jeg antager at spørgeren har muligheden... Der er helt klart et argument for at bruge Spotify, hvis éns foretrukne udstyr ikke kan bruge Wimp, helt enig. Det samme kan siges om f.eks. Onkyo surround-receivere, der understøtter Spotify og ikke Wimp.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 11:48
jeg streamer p.t wimp via Squeezebox Touch til min Marantz sr7005, styret af iPeng på min iPad..
ville gerne skære Squeezeboxen væk og streame direkte til receiveren fra iPad via det indbyggede Airplay..
kan dette lade sig gøre med Spotify.?

når man streamer Wimp fra en håndholdt enhed ( iPad, iPhone ) til f.eks Apple airport nedsættes bitraten betydeligt, mener den lander på 64 kbps..
er dette også tilfældet hvis jeg streamer Spotify via Airplay.?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu