|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mskp ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 18:29 |
Hej
Kan det lade sig gøre at lave en PC med en Intel i3 CPU og bundkort med HD video/audio uden indbygget blæser? Jeg har kigget på en Acer Revo 100, men synes den er ret pebret for en PC uden særlig mange kræfter. Desuden vil jeg helst undgå blæsere HELT, hvis det er muligt. På forhånd tak for svar! Morten
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Du kunne også sørge for, at kabinettet har nogle dejlig store blæsere også lave en blæserstyring der ikke kan høres... det har jeg gjort med AMD Phenom X3 (eller hvad pokker den nyere nu hedder)...
speedfan korrekt opsat så kan det ikke høres... OG mit HTPC står faktisk i et Inno reol system med 10cm luft over toppen og 5cm på højre side...
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
Ja det er muligt. MMvision laver sådanne løsninger med i3. Prisen er også derefter.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vishtpc.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=164&gruppe=barebone Ellers som Juleulven siger, 2 120mm lydløse blæsere klarer jeg mig med. En til CPU og en til Harddiskene. Det er en i7 920, den er så lydløs som den kan være. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
uhm jae mm-vision laver nogle fede løsninger... men du kan jo også sagtens selv...
mit består af: HTPC'en er sammensat af følgende: AMD Phenom II X2, 4GB Ram, 2TB Harddisk & Asus Motherboard m/HDMI. Asus Blueray Brænder det hele Monteret i Artec Silverstone kabinet m/4 stk 120mm Blæsere (styret af SpeedFan applikation) Netgear USB-N netkort opkoblet til netgear CG3000 Router på en 50/3 Linje. Styres af Logitech Dinovo Mini tastatur. Henter TV-signal via Terratec H7 du kan se min hjemmebio tråd (low-key) i forhold til nogle herinde her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100130&title=juleulvens-setup-version-done-mini-stue
|
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Jeg har en i3 2100T i m-itx kabinet (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=585396) med stock køler på som kører på laveste blus, samt en 80mm blæser på 5v, maskinen står i en skænk sammen med en onkyo forstærker og lidt andet elektronik - og den kan ikke høres.
|
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
mskp ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Tak for svarene. Er der nogen af de nævnte forhandlere, der kan overtales til at skrue PCen sammen, hvis man køber løsdelene hos dem?
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Det kan sagtens lade sig gøre, jeg har lavet 2 HTPC'er med en i3, eller rettere en Pentium 620T, men den bruger det samme som en 2100T (35W), i et hjemmebygget passivt kølet kabinet, der er mindre en et HFX micro. jeg vil anbefale en SSD disk i et passivt kølet kabinet, da alm HDD'er ikke er alt for begejstrede for 50 grader omgivelsels temp. ellers virker det rigtigt godt.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
JannickB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Jeg var igennem hele bøvlet med solid state PSU, blæser valg osv. for et omkring 1,5 år siden hvor jeg byggede en 30W idle HTPC. Har siden installeret Mac Mini'er til samme rolle hos familiemedlemmer. De er i praksis lydløse og bruger kun 10-13W i idle. Ser man på størrelse, lyd, strømforbrug, (design), og ikke mindst tidsforbrug syntes jeg det er svært at slå. Syntes ikke enheder for mm-vision kan konkurrere på nogen måde. Er kun hvis man vil have fleksibiliteten og evt. spare en lille smule ved selvbyg at der er bedre muligheder.
Redigeret af JannickB - 15-Oktober-2011 kl. 16:06 |
|
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
|
|
![]() |
|
MaVa ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Har selv været en række mediacentre igennem af den ene og den anden slags. Er selv endt med en Mac Mini og kan kun anbefale såden en lille maskine. Ydelse, strømforbrug og ikke mindst "lydløshed" er helt i top til rollen som mediacenter. Prismæssigt vil jeg mene den sagtens kan forsvares i forhold til mange andre små dedikeret mediacentre maskiner. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg benytter selv en Mac Mini som mit primære mediecenter. Den støjer en smule når den laver krævende operationer såsom konverteringer. Desuden siger den eksterne Lacie disk en anelse. Derfor har jeg placeret den i et kosteskab, og ideen er så at jeg vil streame indholdet fra Mac'en til en anden PC i stuen. Og det er den jeg gerne vil have anbefalinger til. Måske er en ekstra Mac et godt bud, men måske kunne man få noget bedre uden at det koster en formue? Det skal være en Windows PC.
|
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
Brug en SSD harddisk. Giver altså lige det sidste mht. støj.
|
|
![]() |
|
snakefoot ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4967178 (Shuttle XS35GTV2)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5364650 (Shuttle XS35GT-804 V2) Redigeret af snakefoot - 01-November-2011 kl. 21:23 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |