|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mr. Pierre ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 21:51 |
Jeg har lige bestilt en TViX Slim S1 som gerne skulle komme med posten imorgen.
Men hjælp mig lige med diverse spørgsmål.........
1: Hvis jeg vil rippe mine film ned på dens HD, hvordan gør jeg det bedst og nemmest. Kan jeg bare "kopierer" filmen fra dvdskiven on ned på HD`n eller skal jeg bruge et program? Hvis JA. Så hvilket?
2: Jeg fik afvide at jeg skulle bruge et program til at hente covers. Programmet kunne vis "scanne" hvilke film der lå på HD`n og derudfra selv finde covers online. Nogle der kender noget til dette?
3: Kan man få et program som selv henter data omk film, fx på IMDB, så man fx kan søge under kunstner, genre osv. Eller skal man selv lægge sådan noget ind manuelt?
4: Hvad kan i ellers give af gode fif omk sådan en dims.
Pierre
|
|
![]() |
|
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() |
Hejsa.
1: Du skal bruge et program som eks Anydvd , hvis du vil have fuld dvd skive eller Imgburn , ved siden af Anydvd , som jeg bruger til at lave en img fil i stedet for en masse vob filer. Anydvd er et program der giver dig lov til at rippe , hvilket du ikke kan da de er beskyttet. 2: Covers har jeg brugt et program , kan ikke lige huske hvad det hedder kan også lave musik cd . Men jeg bruger www.imdb.com og finder filmen der og er der covers i venstre hjørne. The_Unforgiven
|
|
![]() |
|
M!NGO ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Til at hente info osv. kan du bruge MyMovies Collector
Den har en funktion til at lave .xml til TVIX |
|
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini - - 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB - |
|
![]() |
|
MaVa ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
MakeMKV kopierer filmen direkte til en MKV-fil, så du kan nøjes med filmen og undlade ekstra materiale, lydspor osv. Handbreake tilbyder det samme, men er lidt mere avanceret og du kan vælge forskellige formater og komprimering af filmen. Mediacenter master Media Center Master henter selv selv info om filmen, cover og baggrundbilleder. MediaCompanion Kan det samme som Media Center Master, dog har du flere avanceret muligheder for at redigere i meta data efterfølgende. Kan anbefale begge.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |