|
Skal jeg vælge Airplay eller Sonos |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
M.Gjøl
Bruger Oprettet: 16-Oktober-2011 Status: Offline Point: 123 |
Emne: Skal jeg vælge Airplay eller Sonos Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 01:09 |
Jeg håber at nogen her, har tid og mulighed til at hjælpe mig lidt.
Først en kort præsentation: Jeg er lige flyttet i hus og fået lov af konen til at købe noget nyt lyd grej istedet for hendes gamle B&O. Mine Ønsker og behov er: Det skal benyttes i en 25kvm stue Skal kunne styres fra vores Ipad2 Give et behagligt lydbilled og jeg har omkring 10.000 til at købe ind for (har dog ipad og andet It udstyr i forvejen) Vi kommer til at bruge det til alt fra Hård rock, Musicals til stille pop. Vil gerne komme så tæt på "rigtig" HIFI jeg kan vha. feks apple looseless og Spotify´s 320 kbps. Højtalere havde jeg tænkt mig et par Dali Zensor 5 eller 7. til begge mine setups. Men er meget åben for andre forslag, skal dog helst være inden for mit budget og at de kan fås i hvide (ja konens ønske) 1 setups: Havde jeg tænkt på en XTZ Class a 100 d3 forstærker sat optisk sammen med en apple airport ekspress og brugt sammen med apple loosless og spotify direkte fra Ipad. 2 setup: kunne være en Cambridge Azur 640a forstærker sat sammen med en Sonos ZP90 sat sammen med Phone stik da jeg ikke pt ville have råd til en god dac. Ville også blive brugt med overstående Input. Hvad vil jeg komme længst med, og/eller har jeg overset nogle gode setups for omkring de 10.000kr? håber at i kan hjælpe mig da jeg er lidt ny inden for HIFI verdenen, på forhånd tak. Martin PS. er desværre ikke til brugt udstyr pga tidligere erfaringer. |
|
M.Gjøl
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 03:08 |
Et lille indskud til et evt. 3 setup: Ville en Pioneer VSX-921-K med indbygget Airplay og en rigtig fed app til Ipad, være et forfærdeligt valg til at høre musik på? http://www.av-connection.dk/?PGr=4991&ML=1814
|
|
Ronse1978
Bruger Oprettet: 23-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 09:06 |
Har ingen erfaring med den pioneer, men de har den på tilbud til 2499,- i elgiganten denne uge, hvis du beslutter dig for den.
|
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 09:39 |
Nu når det ser ud til at du går op i god musik og lyd.
Ville det nok være fornuftigt at bruge lidt mere på højtalere end forstærker.
Sonos kan jeg kun anbefale, meget nemt at bruge, også for fruen.
Hvis du har diskplads nok kunne du også vælge Flac filer.
Så mit forslag er at købe en zp90 og en forstærker til 2500 og resten på højtalere.
Endnu bedre hvis du kunne hæve budgettet en smule.
|
|
SVP03
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 09:46 |
Du kunne lade en Cambridge 740c (cd afspiller) indgå. Den har CAs rimeligt gode dac indbygget. Prøv at læse på HFK hjemmeside.. Jeg har det setup og lyden er fin ved streaming fra iTunes og Wimp mm.
www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/cambridge_azur_740c_cd-afspiller_sort.html Bliver måske for dyrt ??? Peter
Redigeret af Pede8000 - 16-Oktober-2011 kl. 09:48 |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
M.Gjøl
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 22:02 |
Ja 2500 lyder nemlig ret fristende for en 4000kr enhed. SVP03: Vil lyden fra en "billig" stereo forstærker og en Sonos zp90 uden en dac imellem, være på højde med feks setup 1? Pede8000: har pakket alle mine CDer ned så tror det vil være overkill med sådan en for kun DaCéns skyld, men tak for imputet.
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 23:36 |
Selv havde jeg valgt setup 1, at flere forskellige årsager.
Jeg har nogle Apple produkter efterhånden, og det spiller rigtig godt sammen, samtidig med at Airplay fungerer rigtig godt. Dertil er XTZ forstærkeren rigtig lækker, en kammerat har den, den virker rigtig vel bygget og den har alle de indgange du får brug for, og så har den en fremragende lyd! DAC'en vil jeg IMO mene er skidt at spare væk, når du nu ved at du skal bruge en. |
|
M.Gjøl
Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 01:04 |
Er den indbygget DAC i XTZ forstærkeren ikke god nok til mit set up?
|
|
Irenicus
Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 01:26 |
Tror du misforstår.
DAC'en i den XTZ er fremragende, det ville være synd at spare DAC'en væk og starte uden en, om den så er indbygget eller ekstern.
|
|
M.Gjøl
Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 01:22 |
Sorry Irenicus, fangede den nu :)
Har været nede og forelske mig i en Vincent sv 121 og et par XTZ 99.36 højtalere, hvor meget er rimligt at bruge på højtaler kabler til sådan et setup, skal bruge 2x5 m.
|
|
Irenicus
Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 09:06 |
Her: http://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel/standard_hoejttalerkabel_621_da/ Snup 4mm2 eller 6mm2.
|
|
Zickboy
Bruger Oprettet: 28-September-2009 Status: Offline Point: 185 |
Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:52 |
Vil da lige komme med mit input..
Har et Sonos setup og kan kun sige at dette køre super, styres via vores Iphones og en Ipad. Jeg har tidligere blot haft en ZP90 sat til et Effekttrin og så over i et sæt HT – dette spiller fint ! Blot en íde til en 4. setup – Zp90-dac-effekt-ht, det skulle nok kunne køres for 10K. ang. DAC ville jeg købe en der ikke var intern, det er dejligt at kunne skifte sine dele ud (læs opgradere) når man får tid (læs penge) til det. Endnu en fordel ved Sonos er at når du får ”tid” kan du købe en S5/S3 til jeres køkken, kontor el. Har selv en S5 i vores køkken ca. 45m2 og den spiller det fint op. Nej det er ikke top hifi, men til sidste års herre julefrokost var det faktisk kun den der var i brug – så den gør det godt. Er lige begyndt at bruge Spotify sammen med det musik jeg har liggende på min NAS og det køre fint. Har prøvet at spillet samme nummer via Spotífy og NAS (FLAC format) og der er da marginal forskel, men det er ikke meget og det er når man høre det lige efter hinanden FLAC kontra Ogg 320Kbps fra Spotify. Apps til Sonos er
også bare i orden – det køre og er super nemt at bruge. Jeg kender ikke nok til Airplay til at kunne sige noget godt
eller dårligt om det ! Brug ca. 10% på Kabler Redigeret af Zickboy - 18-Oktober-2011 kl. 14:57 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |