recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer-problemer igen igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer-problemer igen igen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer-problemer igen igen
    Sendt: 17-Juni-2006 kl. 09:32

Hej I kloge folk derude

Har intet billede eller lyd efter scanning efter kanaler (har fundet de 5 danske kanaler på dvb-t-nettet). DVBVieweren siger stadig at der ikke er nogen hardware "available", nar den starter, men nu står den rigtig under video og lydenheder og  tv-kortet (tt-budget 1500) dukker også op under Hardwaredevices.

Har søgt i DVBViewer-forrummet efter noget, som kunne bruges. Har også læst mig gul og grøn i installationsmanualen, men er gået noget død i processen.

Har også korrekt installeret nyeste bda-drivere 4.4.10.12, men avh har tidligere skrevet, at han med succes brugte vers. 4.4.10.2 !!! ?? Hvor har du dem fra ? Kan det være problemet ? Du skrev godt nok, at de rev din pc ned, men min kører fint, bare uden billede eller lyd !!!

Har installeret nyeste betaversion.

Mvh

Flemming

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 10:27

Jeg tror der skal kigges på codecs opsætningen...

I option/directx kan der sættes hvilke codecs der skal anvendes.

Jeg har anvendt flere forekellige, men f.eks. kan de intervideo codecs, der følger med TT-kortet anvendes. Der også der et valg af video-out, prøv at vælge overlay.

Har din konfiguration med noget med dual skærm, for så virker overlay kun på den ene?

Har der været instaleret mange codecs på din maskine, så kan det blive nødvendigt at ryde op. Der findes til programmet en utillity, som hedder radlight, som kan sætte en prioritet til hvilken codecs, der skal anvendes...

Ellers er der par andre ting, der kan undersøges..

Er der godt nok signal og kvalitet, kan ses i bunden af rammen uden om billedet (forudsætter de er sat til view). Der skal være helst over 50% ...

På den anden side du har haft TT orginale program til at virke...

Fremkommer EPG-oplysninger til kanalen, hvis det modtages, modtages sandsynligvis også billede og lyd.

Prøv at bruge funktionen: rebuild graph. Evt. også under option/hardware tryk for scan for hardware-devices...

Findes kanaler ok i channellist?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 09:13

Det går fremad. Havde overset, at der skulle laves en brugerkonto med ubegrænset kontrol. Fiflede lidt med channellist og pludselig var DVBVieren oppe og køre med epg og hele tjavsen, bare stadig uden billede og lyd (og det er vel det centrale iden her forbindelse ?) og stadig med meddelsen om, at der ikke er nogen hardware tilgænglig ? Og driverne er inaktive ? (ikke ifølge min enhedhåndtering er de nikke nej !) ??

Arbejder på sagen og melder tilbage om udviklingen. Har fundet ud af, at den fejl jeg har (0x80004003), udløser en vis latter på forummet (DVBViewer). Men har nu fundet Handbuch'en under DVBViewer.com. Den er klart bedre en help'en i menulinien !

Er pt. havnet i OSD'en og kan ikke komme tilbage. Nogen forslag ?

Har problem med at åbne Windows i fejlsikret tilstand vha. f8. Skal ind og give DVBviewer adgang til nogle mapper. Nogen forslag ?

Mvh

Flemming

Redigeret af flemschu - 18-Juni-2006 kl. 09:15
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2006 kl. 21:47

Hvis du direkte har nedbrud, så prøv at installere en tidligere vers. af BDA-driverne....

Hvis du ikke kan finde dem, kan jeg hjælpe med det.

Har du scannet og fundet kanaler. Hvis det er tilfældet, og der stadig er problemer med billedet, så prøv at optage noget og se om der kommer noget i filen...

Når programmet installeres skal du have administrator-rettigheder, hvis det er windows xp prof.

Der findes en opsætning under options/inputdevices, hvor man kan sætte de taster, der skal bruges til OSD... 

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 20:31

Hej igen

Ville lige slutte tråden med løsningen på problemerne.

Sendte supportzippen til dvbviewer.forum og vupti havde en af dem fundet fejlen. Det var en pushsource.ax fil, som var fejlinstalleret.

Altså deinstallation og så nyinstallation. Og nu virker skidtet. Det ser helt brugbart ud.

Tak for hjælpen avh  

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu