recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilføje undertekster til Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilføje undertekster til Blu-ray

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilføje undertekster til Blu-ray
    Sendt: 22-November-2010 kl. 15:07
Hej

Er det muligt at tilføje .srt undertekster til en Blu-ray. Hensigten er at den skal afspilles fra en pc eller fra en WDTV. Enten i alm. blu-ray filstrukur eller som en .iso.

Jeg ønsker at bevare menuer og supplement, og jeg ønsker ikke at konvertere filen om til f.eks. mkv.

Jeg har googlet lidt, men kan ikke hitte et klart svar.

Håber her er lidt hjælp at hente

Mvh
Christian
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Er det muligt at tilføje .srt undertekster til en Blu-ray. Hensigten er at den skal afspilles fra en pc eller fra en WDTV. Enten i alm. blu-ray filstrukur eller som en .iso.
Jeg ønsker at bevare menuer og supplement, og jeg ønsker ikke at konvertere filen om til f.eks. mkv.
Det er en interessant opgave.
Det kan med lidt besvær lade sig gøre med en DVD, så jeg søgte for nogen tid siden en tilsvarende løsning for BluRay.
Jeg fandt dette forslag:
http://forum.hdvnbits.org/hd-cho-nguoi-moi/how-to-add-subtitles-to-an-existing-blu-ray-bd25-4540.html?langid=1
Jeg har ikke selv haft tid og energi nok til at afprøve det.
Det ville være fint om du ville afprøve metoden og fortælle om den virker tilfredsstillende.

Erik Helmer Nielsen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 09:10
Tak for linket det beskriver godt og præcist en fremgangsmåde.

Jeg vil prøve det - bliver nok ikke de første par dage, men jeg skal nok give en tilbagemelding om hvordan det virker.

Mvh
Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 11:50
Nu har jeg prøvet at følge guiden et par gange, men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke.

Underteksten ligger fint i m2ts filen når jeg afspiller denne i vlc player, men når jeg afspiller den i total media theatre kan jeg vælge underteksten når jeg højreklikker med musen og får menuen frem, men selve teksten vises ikke.

Hvad kan være galt ?

Underteksten lå i srt format skal denne konverteres til et andet format inden der remuxes for at total media theatre kan afspille den ?

Håber i kan hjælpe.......
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 17:53
Du har dit svar lige her.

There are many others "the bads" for this player -- TotalMedia Theater... For example: it doesn't support external subtitles (like .SRT), it doesn't support built-in subtitles (like the ones built-in in MKV files, for example), it even doesn't support videos with 2 or more audios (it plays all audios together, at the same time, make it confuse to listen something)... This player serves basically only to watch dvd and Blu-Ray disks, no other multimedia files.

Så du skal konvertere din mt2s fil og simpelthen fast brænde underteksten, ulempen er så, at du ikke længere kan slå den fra eller fjerne det fra filen igen.

Redigeret af JordanDK - 16-Oktober-2011 kl. 17:56
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 21:15
For pokker.... Hmmm. Ville det have været anderledes, hvis jeg havde valgt Cyberlinks Power DVD???? Fremgangsmåden er da korrekt ikke sandt ?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 22:31
Tror ikke der er noget galt med fremgangsmåden overhovedet.

PowerDVD virker med direct vobsub installeret til eksterne undertekster fx srt.

Har selv brugt TMT på et tidspunkt til afspilning af mine blu-rays, men valgte simpelthen gå væk fra det da jeg havde store problemer med afspilning af flere blu-ray film. Men hvis jeg rippede dem med MakeMKV sådan m2ts filen blev pakket i mkv, så fungerer de upåklageligt i XBMC. Ved godt du helst vil beholde den fulde struktur på dine blu-rays med menu og det hele.

Så prøv at installere direct vobsub (Måske FFDShow også virker) og hent en trial af powerdvd og se om det gør en forskel.

Husk at srt og filnavn skal være ens hvis direct vobsub skal autoloade underteksten.

Redigeret af JordanDK - 16-Oktober-2011 kl. 22:32
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 00:11
Jeg har prøvet at installere powerdvd, men får bare en besked om at unsorported fileformat... Er de holdt op med at understøtte iso filer... Det har da virket engang?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu