|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 14:11 |
Hej.
Tænkte på om der er nogen her, der har erfaring med keepit.com?? Er lige faldt over det idag. Generelt har jeg ikke spekuleret så meget på online backup - mest
pga. af de begrænsninger, der mange gange er - men med det som
keepit tilbyder, kunne det være et udmærket supplement, til den
eksterne harddisk, jeg har stående herunder bordet. Hvis
huset/lejligheden brænder, eller bliver hjemsøgt af tyve - så
hjælper den eksterne harddisk under bordet jo ikke såååå meget.
Desuden kunne det være en god ting at jeg fortsat får lavet backup,
uanset hvor i verden jeg er.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7138 |
![]() |
Har du kikket på box.net
De tilbyder 50gb gratis, men filerne må max fylde 100mb stykket. Bruger det selv sammen med iphose pc osv |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Det er for lidt - jeg ville minimum skulle vælge "business" til $15 og så er den endda begrænset til 500 GB, som måske er nok. Men hvad så med min kones computer? - så er det $30 om måneden. Så synes jeg keepit, ser bedre ud.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
![]() |
Jeg benytter http://www.carbonite.com. Det fungerer fint, og jeg har aldrig haft problemer. Der er unlimited plads hvis du er "home user" for ca. 60$ om året. Hvis man køber flere år, bliver det billigere. Prisen er dog kun for 1 computer. Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen hvis du har flere end 1.
Det syntes jeg ikke er dyrt for den sikkerhed man får. Hvis det har interresse så har jeg vist en "Offer Code" et sted. Thomas
Redigeret af Cruzz - 18-Oktober-2011 kl. 15:35 |
|
![]() |
|
wiggumdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2009 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Jeg har brugt Keepit.dk som backup løsning siden januar i år og har været rigtig godt tilfreds indtil her i oktober. I løbet af oktober har jeg nu to gange oplevet at PC klienten er begyndt helt forfra på backup og det er ikke skide fedt når man har 222GB liggende allerede. Supporten har ikke været særlig behjælpelig synes jeg, og jeg betragter mig som above average IT kyndig. Min nuværende log er fyldt med fejlen: Cannot lookup SID name: Der blev ikke udført nogen afbildning mellem kontonavne og sikkerheds-id. Det support svar jeg har fået: Det lader til at dit SID (bruger id) for windows ikke kan findes (eller har adgang til mappen) og keepit derfor ikke kan tage backup af den pågældende mappe, dette kan ske hvis du har ændret sikkerheds indstillingerne på computeren eller mapperne. Eller hvis du har installeret keepit under en anden bruger der ikke har de nødvendige rettigheder til at tilgå de fornødne mapper. Keepit er en applikation der afvikles som alle andre applikationer, så hvis der er lavet specielle sikkerhedsindstillinger på et drev/mappe, er det vigtigt at sikre Keepit har tilladelse til at tilgå de pågældende filer og ikke bliver afvist, ellers vil der ikke blive taget backup af filer/mapperne. Min PC er tændt 2-3 gange ugenligt og bruges kun til meget få ting efter jeg har købt iPad 2. Jeg har hverken installeret nogen programmer eller ændret på nogle indstillinger. Lige nu ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre, så detfor kan jeg ikke anbefale dem. Jeg havde forventet en smule mere hjælp til at fejlsøge og få rettet op på problemet, men føler mig lidt efterladt. |
|
Apple & Sonos entusiast
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
Det lyder ikke godt. Så er der vel kun Crashplan tilbage at bruge. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm.
Jeg er ved at prøve keepit. Jeg har valgt ca. 330-335 GB, der skal tages kopi af. Jeg har en 4 Mbit upload linie og hvis vi siger at upload kører med i gennemsnit 500 kbyte/sek, så vil det tage 7,7 døgn at uploade. Jeg har kigget lidt på hvad Crashplan er og en Crashplan+ unlimited, ser egentligt ikke helt dårlig ud. Hvis man betaler for 2 år, er det billigere end keepit. Men vil det generelt tage så lang tid at uploade 330 GB?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |